Bedste grød til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.773 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvilke grød har i serveret for jeres bebser da de startede grød? Købte i pulver eller lavede selv? Del gerne opskrifter 

søger lidt inspiration

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2024

Tip!

Købte gerne dem man bare blander sammen med vand.. nemt

Prøvede en enkel gang at lave det selv, det blev noget værre klister, og slet ikke særlig indbydende at spise. 

Lavede dog ofte frugt mos selv og frøs ned i isterningebakker.. også mos til aftensmad lavede jeg selv af diverse ting - kartofler/gulerødder/sødekartoffel/pastinak/broccoli/blomkål.. smør og en sjat mælk i. 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym

*.* skriver:

Hvilke grød har i serveret for jeres bebser da de startede grød? Købte i pulver eller lavede selv? Del gerne opskrifter 

søger lidt inspiration

Kan lige nu ikke helt huske hvilke slags grød jeg lavede (det er 10 år siden), men vil lige dele, at jeg kom små stykker frugt i, såsom små firkanter af æble eller pære. Lige tids nok til frugten nåede at blive varmet op, men ikke forsvinder helt nede i grøden. Synes det fungerede rigtig godt, og gav lidt ekstra god smag.

Anmeld Citér

19. maj 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Da mine piger var babyer, lavet jeg ølkebrød til dem om morgenen og brugte modermælkserstatning i øllebrødet. Og til middag og aftensmad lavet jeg mos med forskelig grønsager og der var også modermælkserstatning i.

Anmeld Citér

19. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Love Angel skriver:

Da mine piger var babyer, lavet jeg ølkebrød til dem om morgenen og brugte modermælkserstatning i øllebrødet. Og til middag og aftensmad lavet jeg mos med forskelig grønsager og der var også modermælkserstatning i.

Hvordan laver du øllebrød? Har ikke lavet det i mange år.. min store er 13 og prøvede da han var baby at lave det men det ville han ihvertfald ikke spise

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym

Mine kunne rigtig godt lide grød af hirse og majsmel. Tror også nok at de rigtig godt kunne lide boghvede. Og så lavede jeg altså en slags frugtmos en gang om ugen og frøs i små portioner som kunne bruges ovenpå. Det var da de lige startede så det kunne gøres helt fint i konsistensen med mel og så grovere ved gradvist at gå over til flager og gryn. 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Love Angel

Mor til 4
*.* skriver:

Hvordan laver du øllebrød? Har ikke lavet det i mange år.. min store er 13 og prøvede da han var baby at lave det men det ville han ihvertfald ikke spise

Det meget nemt. Du tar bare det type rugbrød som i spiser derhjemme. Efter mængden 1-2 skiver rugbrød og smuldre den mellem dine hænder så det bliver bitte små stykker, også putter du det i en lille gryde og hælder lidt vand i. Når det bobler og du kan se at det samler sig, så tar du det af varmen og putter det i en skål. Så tilsætter du lidt mordermælkserstaning og lidt smør og blander det sammen.

Anmeld Citér

20. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Love Angel skriver:

Det meget nemt. Du tar bare det type rugbrød som i spiser derhjemme. Efter mængden 1-2 skiver rugbrød og smuldre den mellem dine hænder så det bliver bitte små stykker, også putter du det i en lille gryde og hælder lidt vand i. Når det bobler og du kan se at det samler sig, så tar du det af varmen og putter det i en skål. Så tilsætter du lidt mordermælkserstaning og lidt smør og blander det sammen.

Tak den vil jeg lige huske til vi starter op. Havregrød og hirsegrød bliver lidt ensformigt 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Anonym

Det man blander med vand, orkede ikke at lave det selv i starten. Omkring de 9 måneder blev det havregrød med banan hver måned, det lavede jeg selv

Anmeld Citér

20. maj 2024

Love Angel

Mor til 4
*.* skriver:

Tak den vil jeg lige huske til vi starter op. Havregrød og hirsegrød bliver lidt ensformigt 

Det var så lidt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.