Fra 5 år gik min søn til brasiliensk jiujitsu. Der var diciplin men også leg. De lærer rigtig meget ifht selvforsvar, fald osv. først lidt ældre angreb/kamp. Han nød det meget!
senere er han startet til boksning. Det er BENHÅRDT. Han kommer direkte hjem i bad og i seng
Han er så stor nu og går meget op i det, så han træner boksning 4 gange ugentligt + 1-2 dage hvor det er konditionstræning (løbetur). Han går til både diplom- og reele boksekampe, og hans drøm er at blive professionel bokser
Jeg synes kampsport er billigt at gå til som en fritidsaktivitet. Så snart det tages alvorligt, bliver det dyrt
vi ligger mange penge i udstyr der løbende skal skiftes enten pga slid eller vokseværk , transport til kampe osv.
for min dreng har det givet et enormt selvværd og tro på sig selv og egne evner. Det gør han glad at bokse, og han blev i starten af året opereret (mindre operation) og kunne derfor ikke bokse i 3 uger - der var jeg ved at gå ud af mit gode skind! NØJ han blev frustreret og irriterende
han har fysisk også en ekstremt god form, på trods af han som mange teenagere spiser helt vildt! Han er stærk og har en god kondition, og det er vigtigt for mig at han er sund
dertil kommer at klubbens drenge jo er en ekstra omgangskreds for ham, de er så gode venner alle sammen og hepper på hinanden. Så socialt er det også vildt godt
Anmeld
Citér