Lejlighed med 4 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2024

Anonym trådstarter

Vi bor pt i et lejet halvt hus, men har ikke råd til at bo her en vinter mere, er nu blevet tilbudt en lejlighed på 2 sal, 240 meter væk fra hvor vi bor, til meget mindre penge, følte mig hjemme med det samme, da jeg trådte ind af døren, men mit spørgsmål er, kan jeg godt byde min 4 årige ingen have at lege i? Ved godt at der er masser af børn i lejligheder feks i kbh uden egen have, men der er vist fine gårdmilijøer, hvor børnene kan hygge sig, her skal vi ude i byen og finde en legeplads

Og hvad med bedsteforældre med trapper, en dag kan de jo ikke komme på besøg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Selvfølgelig kan du byde barnet det. Vi har en på 9 som har boet i lejlighed hele sit liv - og uden gårdmiljøer. Det er virkelig ikke alle steder som har det. Vi har taget på legepladser, gået til grønne områder i byen eller kørt til skov. Det behøver ikke være et problem overhovedet.

Anmeld Citér

16. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Selvfølgelig kan et barn bo i lejlighed. At have direkte adgang til en have, er dejligt men ikke et livsvilkår. 

Vi boede i lejlighed med vores to børn til den ældste var 6år. Uden have. Vi og børnene havde det skønt. 

Det er en anden måde at være sammen med sit barn på. At gå ud og finde oaser og legepladser, med snacks og drikkedunk under armen. Det har sin charme. 

Tænker heller ikke du kan indrette dit liv efter at dine forældre en dag, måske, ikke kan gå op til 2. Sal. Så må I jo mødes andre steder. Måske det slet ikke bliver et problem. Og måske du slet ikke bliver boede de næste 20år. 

Pak du bekymringerne væk og skab et nyt eventyr med dit barn

Anmeld Citér

16. maj 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi bor pt i et lejet halvt hus, men har ikke råd til at bo her en vinter mere, er nu blevet tilbudt en lejlighed på 2 sal, 240 meter væk fra hvor vi bor, til meget mindre penge, følte mig hjemme med det samme, da jeg trådte ind af døren, men mit spørgsmål er, kan jeg godt byde min 4 årige ingen have at lege i? Ved godt at der er masser af børn i lejligheder feks i kbh uden egen have, men der er vist fine gårdmilijøer, hvor børnene kan hygge sig, her skal vi ude i byen og finde en legeplads

Og hvad med bedsteforældre med trapper, en dag kan de jo ikke komme på besøg

Selvfølgelig kan du det. Der er børn der bor i lejlighed ind til de blive voksne. Som en anden siger, det er jo ikke noget de skal have, ja den er rar at have, men Man kan klare sig. 

Tag på legeplads, skoven... M.m. 

Lad vær med at tænk for langt fra, på hvad kan bedsteforældrene snart ikke, det ved I jo ikke. Så tager det måske bare lidt længere tid at komme op. 

Min mormor boede på anden sal ind til hun døde, hun var i 90 erne. Hun kunne sagtens gå op og ned, langsomt og med hjælp.

Anmeld Citér

16. maj 2024

Anonym

Det kommer vel an på resurser, prioteter og værdier.

Personligt ville jeg aldrig sætte mig i en lejlighed uden mulighed for at kunne lukker ungerne ud i haven. Men vi gør så også meget for at vores børn er meget ude og har en kæmpe legeplads i haven, så for mig ville det ikke være en mulighed.

Anmeld Citér

16. maj 2024

Anonym

Jeg er vokset op i lejlighed og har ikke manglet noget. Og nu hvor jeg bor i hus kan jeg endda savne at bo i lejlighed nogle gange. det er ikke en menneskeret at bo i hus! Hvis man har bedre økonomi har børn (og voksne) langt bedre af at have luft i økonomien end at sidde stramt og aldrig kunne noget fordi man SKAL have en have! 

Anmeld Citér

16. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg er vokset op med både at have boet i hus og lejlighed og samme med mine børn. 
jeg tog ingen skade, og vi er flyttet i lejlighed pr valg. Den lejlighed vi har er knap 150 kvm (5værls med to badeværelser) på 1 sal, og med altan til. 
Og jeg kan sagtens komme op og ned med to små på armen + diverse. 
Da vi havde have, fik vi den ikke brugt og gik ikke meget ud med børnene. 
nu er det daglig rutine med gå ture sammen til skov/legeplads/strand og får brugt tid sammen på en helt anden måde. 
Jeg foretrækker klart lejlighed, så slipper jeg også for havearbejde

Anmeld Citér

16. maj 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jada! Jeg er opvokset med en have men brugte altid gården og andre miljøer og legede med mine venner. Var virkelig sjældent i haven  

Anmeld Citér

16. maj 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Det kommer vel an på resurser, prioteter og værdier.

Personligt ville jeg aldrig sætte mig i en lejlighed uden mulighed for at kunne lukker ungerne ud i haven. Men vi gør så også meget for at vores børn er meget ude og har en kæmpe legeplads i haven, så for mig ville det ikke være en mulighed.

Jeg har det på samme måde. Man kan sagtens bo i lejlighed, men jeg ville skulle være tvunget til det i dag. Ville klart sælge bil og andet inden flytning kom på tale. Vi elsker haven med trampolin, drivhus med friske grønsager 5-6 mnd om året og snekampe om vinteren. 

Anmeld Citér

16. maj 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg har altid sagt, jeg vil hellere gå på kompromis med det sted jeg bor størrelse/have og have flere penge sådan så vi kan tage på ferier og ud og opleve ting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.