Måske uplanlagt gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2024

Anonym trådstarter

Jeg vil meget gerne frabede mig grove kommentarer, for jeg er frygteligt ked af det og jeg ved godt, at jeg er en klovn. Efter at have levet uden kæreste eller sex i et par år, havde jeg ubeskyttet sex for 2 uger siden (hvilket efter min beregning må have været 3 dage før min ægløsning). Jeg var så dum, at jeg ikke tog en fortrydelsespille for jeg tænkte på, at sandsynligheden for at blive gravid ved et enkelt samleje nok ikke ville være så stor i min alder (jeg er lige blevet 40 år).  Men siden har jeg fortrudt for der er jo kvinder, der har nemt ved at blive gravid også i en sen alder.  

Jeg ønsker ikke flere børn, er alene med et barn på 14 og manden jeg var sammen med havde jeg kun et kortvarigt forhold til. Jeg er sikker på, at han bestemt heller ikke ønsker flere børn eller børn med mig (da han også er enlig far til et mindre barn som er handicappet og kræver meget). Så hele situationen er virkelig dum. Nå men mit spørgsmål er, at hvis jeg venter menstruation på fredag, hvor tidligt kan jeg så teste? Det er som i nok kan forestille jer hårdt at gå med den bekymring, selvom det er min egen skyld 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Jeg vil meget gerne frabede mig grove kommentarer, for jeg er frygteligt ked af det og jeg ved godt, at jeg er en klovn. Efter at have levet uden kæreste eller sex i et par år, havde jeg ubeskyttet sex for 2 uger siden (hvilket efter min beregning må have været 3 dage før min ægløsning). Jeg var så dum, at jeg ikke tog en fortrydelsespille for jeg tænkte på, at sandsynligheden for at blive gravid ved et enkelt samleje nok ikke ville være så stor i min alder (jeg er lige blevet 40 år).  Men siden har jeg fortrudt for der er jo kvinder, der har nemt ved at blive gravid også i en sen alder.  

Jeg ønsker ikke flere børn, er alene med et barn på 14 og manden jeg var sammen med havde jeg kun et kortvarigt forhold til. Jeg er sikker på, at han bestemt heller ikke ønsker flere børn eller børn med mig (da han også er enlig far til et mindre barn som er handicappet og kræver meget). Så hele situationen er virkelig dum. Nå men mit spørgsmål er, at hvis jeg venter menstruation på fredag, hvor tidligt kan jeg så teste? Det er som i nok kan forestille jer hårdt at gå med den bekymring, selvom det er min egen skyld 

Du bør kunne teste den dag, hvor du forventer din menstruation. 

Anmeld Citér

14. maj 2024

Anonym

Test torsdag - og hvis faderen vitterligt ikke ønsker flere børn må han få cuttet snoren eller forsyne sig med kondom. Det er IKKE kun dit ansvar. 

Anmeld Citér

14. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Selv hvis du er gravid er det jo muligt at få en abort. Ikke ønskeligt overhovedet. Men vel bedre end at sætte et barn i verden ingen ønsker.

Anmeld Citér

14. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
Anonym skriver:

Test torsdag - og hvis faderen vitterligt ikke ønsker flere børn må han få cuttet snoren eller forsyne sig med kondom. Det er IKKE kun dit ansvar. 

Kan han så også sige hun skal føde det barn hvis hun ikke ønsker ?? Man er jo 2 om at knalde, og begge skal jo tage ansvar ? 

Anmeld Citér

14. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Det er bare på ingen måde sjovt at være dig lige nu, hvis jeg som mand havde været et fjols med min pik, ville jeg 10000% stå bag dig lige meget hvad du ville vælge, også selv om jeg ikke ville have det barn, så ville jeg være der for barnet til den dag jeg døde. 

Så min pointe er får snakket med ham omkring det, og lyt til hinanden og derefter kan du tage en beslutning omkring hvad du ønsker. Men som jeg siger det er svært at være der hvis man ikke får det at vide, mine unger betyder alt, og hvis jeg en dag får lavet en upser så vil jeg være der, og kæmpe for mit barn ønsket eller ikke ønsket

Anmeld Citér

14. maj 2024

Anonym trådstarter

Hamder skriver:

Kan han så også sige hun skal føde det barn hvis hun ikke ønsker ?? Man er jo 2 om at knalde, og begge skal jo tage ansvar ? 

Vi er bestemt lige gode om det. Det kunne ligeså godt have været den ene som den anden, der havde taget snakken om prævention. Især når vi begge er enlige forældre og voksne mennesker (40 og 44 år). Hvorfor vi ikke gjorde det ved jeg ikke. Jeg tror, at det er det med at jeg ikke har tænkt på prævention i næsten 3 år, altså som i slet ikke, fordi jeg var optaget andre ting. Jeg tænker ikke, at der er nogen risiko for, at han vil ønske at jeg føder barnet. Jeg tror ikke, at han ønsker at være weekendfar til en lille ny oveni at han har et barn med autisme fuldtid og jeg ønsker bestemt ikke at starte forfra med en baby, når min søn er næsten 15.

Anmeld Citér

14. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
Anonym skriver:

Vi er bestemt lige gode om det. Det kunne ligeså godt have været den ene som den anden, der havde taget snakken om prævention. Især når vi begge er enlige forældre og voksne mennesker (40 og 44 år). Hvorfor vi ikke gjorde det ved jeg ikke. Jeg tror, at det er det med at jeg ikke har tænkt på prævention i næsten 3 år, altså som i slet ikke, fordi jeg var optaget andre ting. Jeg tænker ikke, at der er nogen risiko for, at han vil ønske at jeg føder barnet. Jeg tror ikke, at han ønsker at være weekendfar til en lille ny oveni at han har et barn med autisme fuldtid og jeg ønsker bestemt ikke at starte forfra med en baby, når min søn er næsten 15.

Hey du. 

Det du svare på, var på ingen måde henvendt til dig, det var til den der skrev han skulle tage ansvar. 

Det med beskyttelse, yes har vi ikke alle været der, tror sgu man er lige så dum som 40 årig, som teen. 

Se mit andet svar også hvis du allerede nu er så afklaret skal du da bare have en abort, (selv om jeg altid har svært ved det) men, lov mig du ikke får igennem dette alene, (altså hvis du er gravid) ha nogen at snakke med før efter imens og gerne have den person på hotline om natten også, for det kan for nogle være rigtig mange hormoner der bare flyver rundt, og fucker med din hjerne  

Anmeld Citér

14. maj 2024

Anonym trådstarter

Hamder skriver:

Hey du. 

Det du svare på, var på ingen måde henvendt til dig, det var til den der skrev han skulle tage ansvar. 

Det med beskyttelse, yes har vi ikke alle været der, tror sgu man er lige så dum som 40 årig, som teen. 

Se mit andet svar også hvis du allerede nu er så afklaret skal du da bare have en abort, (selv om jeg altid har svært ved det) men, lov mig du ikke får igennem dette alene, (altså hvis du er gravid) ha nogen at snakke med før efter imens og gerne have den person på hotline om natten også, for det kan for nogle være rigtig mange hormoner der bare flyver rundt, og fucker med din hjerne  

Tak for bekymringen. Jeg tænker, at det bliver en af mine nærmeste veninder, der skal støtte mig, hvis jeg er gravid og hvis jeg skal have en abort. Jeg føler, at det vil være alt for intimt for mig at have manden hos mig, for der er tale om en jeg kendte i mindre end tre måneder og vi var slet ikke kærester. Så det ville være en akavet oplevelse. Jeg tænker egentlig heller ikke, at jeg vil fortælle ham noget, for jeg tænker "Hvad skal han bruge den information til?". Hvis jeg alligevel får en abort og jeg føler mig overbevist om at han ikke ønsker børn? Hvis vi skulle være kærester ville jeg måske ønske hans støtte, men da det heller ikke er aktuelt, kan han lige så godt være uvidende. 

Anmeld Citér

14. maj 2024

Anonym trådstarter

Skulle han så mod forventning ønske flere børn, gør det ham jo ikke noget godt at vide, at han kunne være blevet far for anden gang, men at moren til barnet valgte en abort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.