Skal vi ha en 3’er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.799 visninger
8 svar
4 synes godt om
13. maj 2024

Lulooh15

Hej allesammen ��

Min kæreste og jeg troede egentlig vi var færdige med at få flere børn (vi har to drenge på hhv 9&13) Vi blev tidligt forældre. Jeg var kun 20 år da vi fik vores ældste og 24 med den yngste. Nu er jeg 33 og min kæreste 36. Vi er lige pludselig blevet i tvivl om vi egentlig gerne vil have en mere efter vi har sorteret i en masse gemt babytøj og spurgt os selv om hvor vidt det skulle sælges eller ej. Fordi jeg blev mor ung har jeg haft en idé om at jeg ikke skulle have flere børn efter 30, men livet har haft sine udfordringer på forskellig vis og tiden gik uden tanke på flere børn og nu er tvivlen der alligevel om man måske liige skulle nå at have en mere med. Vi har jo alderen med os kan man sige. Flere og flere begynder jo først at få børn nu. Men vi er alligevel noget tøvende ved tanken om at starte HELT forfra og hvad mon de store drenge vil syntes om det osv osv… (har sådan lidt henkastet spurgt hvad de ville syntes om en lille søskende. De var ikk over begejstret )Er der nogen som har fået en efternøler som vil dele deres erfaringer og tanker omkring dette? Er der nogen der måske har fortrudt at de har truffet det ene eller det andet valg? Alle input på området er værdsat

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2024

Flnad84

Jeg er gravid med min 4. nu. Har termin 11. September. 
2. sep bliver min ældste 18 år, d. 8. Sep bliver jeg selv 40 og d. 9. Bliver den mellemste 14 (han er lige blevet konfirmeret) Min datter min 10 til oktober. Så her er det meget forfra… og drengene synes også det er lidt skørt -men når lillebror først er her er jeg sikker på de blive glade for ham - de har begge tidligere sagt som dine…

Anmeld Citér

13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min ældste blev storebror da han var 11 år og igen lige inden han blev 13. 
(Har ham på 13, lillesøster på 2 år og en lillesøster på 4 måneder). 
han elsker sine søstre og den søskende kærlighed mellem dem er helt speciel. 
Så har været skønt for ham  

Man kan sige i sidste ende er det jo jeres og ikke jeres børns beslutning. Om ikke andet mon ikke lillesøster/bror bliver et hit når h*n er der hvis det er det i beslutter jer for?

Anmeld Citér

13. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Man fortryder kun det man ikke gør ��

Vi var også i tvivl, med den sidste og det var super hårdt men hold da op hvor er det fedt og har ikke fortrudt det 1 sekund, så bare kom i gang med noget gymnastik ���� nummer 3 er så sjov !! 

Anmeld Citér

13. maj 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Hamder skriver:

Man fortryder kun det man ikke gør ��

Vi var også i tvivl, med den sidste og det var super hårdt men hold da op hvor er det fedt og har ikke fortrudt det 1 sekund, så bare kom i gang med noget gymnastik ���� nummer 3 er så sjov !! 

Man kan da sagtens fortryde ting man gør

Anmeld Citér

13. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
Seldomseen skriver:

Man kan da sagtens fortryde ting man gør

Ja for pokker det kan man gange 10, men så lyder ordsproget bare ikke godt hvis man begynder med facts haha. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Ikke helt samme billede; men vi fik en "hygge-3'er" (de første 12 måneder var så bare slet ikke hyggelige. Hun var syg og det tog kræfter). Hendes ældre brødre var hhv 5år og 8år, da hun blev født. 

1) At opleve sine store børn, får en baby i armene er bare SÅ stort. Mit hjerte kan slet ikke rumme alt den kærlighed og stolthed. 

2) Nr 3 er lidt blevet "vores alles baby". Ment på den måde, at vi alle 4 hjælper til og passer på hende. 

3) Vi var i tvivl - men valgte at give det et forsøg. Tror vi prøvede aktivt i 4 måneder uden held. Og så lagde vi det faktisk på hylden igen med tanken at så skulle det bare ikke være. Og vupti, så blev jeg alligevel gravid. 

4) At blive forældre i sine 30'er kan noget helt andet end da jeg blev mor i tyverne. Der er meget mere ro. 

5) Det har også været dejligt at have en baby samtidig med jævnaldrende også har haft en baby. Med de to store var vi de første og havde ikke nogen at dele det med. Det har vi nu. 

6) Det er dyrt. Der er hele tiden et barn der mangler tøj eller sko. 

7) Vi prioriterer tid med de to store. Både sammen og hver for sig. Det sætter vi alle pris på, så det hele ikke går op i lur og bleer. 

8) Forfriskende at bryde normen med mor, far og to børn! Skønt at bryde det traditionelle. 

9) livet med børn i huset er SÅ kort. Så hvorfor ikke forlænge den tid  

Vi elsker at have tre børn og den dynamik det medfører. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Lulooh15 skriver:

Hej allesammen ��

Min kæreste og jeg troede egentlig vi var færdige med at få flere børn (vi har to drenge på hhv 9&13) Vi blev tidligt forældre. Jeg var kun 20 år da vi fik vores ældste og 24 med den yngste. Nu er jeg 33 og min kæreste 36. Vi er lige pludselig blevet i tvivl om vi egentlig gerne vil have en mere efter vi har sorteret i en masse gemt babytøj og spurgt os selv om hvor vidt det skulle sælges eller ej. Fordi jeg blev mor ung har jeg haft en idé om at jeg ikke skulle have flere børn efter 30, men livet har haft sine udfordringer på forskellig vis og tiden gik uden tanke på flere børn og nu er tvivlen der alligevel om man måske liige skulle nå at have en mere med. Vi har jo alderen med os kan man sige. Flere og flere begynder jo først at få børn nu. Men vi er alligevel noget tøvende ved tanken om at starte HELT forfra og hvad mon de store drenge vil syntes om det osv osv… (har sådan lidt henkastet spurgt hvad de ville syntes om en lille søskende. De var ikk over begejstret )Er der nogen som har fået en efternøler som vil dele deres erfaringer og tanker omkring dette? Er der nogen der måske har fortrudt at de har truffet det ene eller det andet valg? Alle input på området er værdsat

Jeg er 34, min mand er 36.

Vi har en stor pige, der fylder 10 i juli måned.

Siden hun var 16 måneder prøvede vi på en 2'er.

2 år uden held, små 2 år i fertilitetsbehandling uden held.

Jeg fik at vide, at jeg ikke kunne blive naturligt gravid igen, pga. ødelagte æggeledere efter akut kejsersnit.

Det tog lang tid at komme over, men opgav aldrig håbet 100%.

Blev spontant gravid sidste sommer - var igennem en missed abortion og kirurgisk indgreb.

Efter denne oplevelse tænkte jeg meget på, om det kunne lade sig gøre igen.

Da min krop og cyklus var nogenlunde stabil igen, besluttede vi at prøve aktivt.                           I februar (efter 4 måneders forsøg) blev jeg naturligt gravid igen.

Nu er jeg 17+0 med lillesøster

Go for it

Anmeld Citér

14. maj 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Hamder skriver:

Ja for pokker det kan man gange 10, men så lyder ordsproget bare ikke godt hvis man begynder med facts haha. 

Virkelig god pointe. Tak for et tirsdags grin

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.