Piskbar havrefløde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvor finder man den bedste piskbare havrefløde? 
Eller et andet fløde alternativ, der er godt og tættest mulig almindelig flødeskum…? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2024

Mutti99

Profilbillede for Mutti99

Godt nok lavet på soya, men skal jeg lave noget det minder om flødeskum, bruger jeg Alpro Whipping. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mutti99 skriver:

Godt nok lavet på soya, men skal jeg lave noget det minder om flødeskum, bruger jeg Alpro Whipping. 

Synes den er meget sød

Anmeld Citér

13. maj 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Vi har brugt creme fine piskbar - men den er ikke vegansk. Ellers synes jeg den fungerer godt.

Ellers kender jeg kun til Alpro, som godt nok er lidt sød, det vil jeg give dig ret i. Kan se, at man kan få noget fra Oatly og Salling/Spire også, så måske kan du finde det i netto.

Anmeld Citér

13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Dutelidut skriver:

Vi har brugt creme fine piskbar - men den er ikke vegansk. Ellers synes jeg den fungerer godt.

Ellers kender jeg kun til Alpro, som godt nok er lidt sød, det vil jeg give dig ret i. Kan se, at man kan få noget fra Oatly og Salling/Spire også, så måske kan du finde det i netto.

Det vil jeg prøve  

det skal være en vegansk udgave grundet mælkeallergi så ja.. må en tur i netto og se om det ku være noget

Anmeld Citér

13. maj 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Arla har lavet en lactosefri piskefløde - den synes jeg man der i de fleste supermarkeder.

Anmeld Citér

13. maj 2024

Anonym

Aito men det er længe siden jeg har set den i dk desværre.. salling lavede en på et tidspunkt som var god også på havre

Ellers hvis du har en bilka i nærheden (måske også føtex? Handler der noge ikke så ved ikke om de 100% har det samme som bilka, men det kan måske tjekkes online) Så kan du få fat i schlagfix. Findes både i en sødet og usødet udgave. Jeg kan bedst lide den usødet, da den minder mest om fløde. Den sødede fås også som dåseflødeskum. De står bland veganske varer og ikke på køl

Men jeg vil også sige at uanset hvor "god" en efterligning man kan få, så er der INTET der smager som rigtig fløde. Det er noget man kan vænne sig til at spise som erstatning. Men der er noget tekstur både i skummet og når man spiser (den fede hinde man får i ganen efter ægte fløde) som ikke kan efterlignes. Så du vil gøre mælkeallergigeren glad, men forvent kun at få 90% af en normal smagsoplevelse (så bliver du ikke skuffet)

-mor til to med mælkeintollerence så jeg har en del erfaring med alternativer

Anmeld Citér

13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Jixy skriver:

Arla har lavet en lactosefri piskefløde - den synes jeg man der i de fleste supermarkeder.

Lactose fri er ikke mælkefri  

mælkeallergi er selve mælkeproteinet.. så laktosefri går ikke

Anmeld Citér

13. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Aito men det er længe siden jeg har set den i dk desværre.. salling lavede en på et tidspunkt som var god også på havre

Ellers hvis du har en bilka i nærheden (måske også føtex? Handler der noge ikke så ved ikke om de 100% har det samme som bilka, men det kan måske tjekkes online) Så kan du få fat i schlagfix. Findes både i en sødet og usødet udgave. Jeg kan bedst lide den usødet, da den minder mest om fløde. Den sødede fås også som dåseflødeskum. De står bland veganske varer og ikke på køl

Men jeg vil også sige at uanset hvor "god" en efterligning man kan få, så er der INTET der smager som rigtig fløde. Det er noget man kan vænne sig til at spise som erstatning. Men der er noget tekstur både i skummet og når man spiser (den fede hinde man får i ganen efter ægte fløde) som ikke kan efterlignes. Så du vil gøre mælkeallergigeren glad, men forvent kun at få 90% af en normal smagsoplevelse (så bliver du ikke skuffet)

-mor til to med mælkeintollerence så jeg har en del erfaring med alternativer

tusind tak  

der er lidt vej til nærmeste Bilka, men tænker jeg lige tager en køretur onsdag når jeg ikke har nogen planer for dagen og får købt det! 
man vænner sig gudskelov til alternativerne synes jeg, og det meste kan erstattes med lidt god vilje og en masse forsøg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.