Tillader mig lige at besvare anonymt.
Hvis du er sikker så ringer du til en gynækolog, og siger du vil have en medicinsk abort.
Hos langt de fleste er det praksis at man kan få en akut tid uden læge henvisning.
Da jeg fik foretaget en skulle jeg først derind, snakke med lægen, scannes indefra og udefra (man skal jo bekræfte graviditet og hvor langt du er henne så det ikke er over 12 uger - aner ikke om de nye regler er blevet en ting endnu?).
Derefter får man en tid til aborten. Her blev jeg scannet igen (husker ikke hvorfor igen måske noget med at bekræfte den ikke sad forkert?), og fik en pille der stoppede graviditeten.
Dagen efter skal man tage 2 (mener jeg) vaginale stikpiller som sætter gang i veer. Jeg havde hørt at det ikke var “så slemt” (lægens ord). Jeg havde veer i 7-8 timer uden pause faktisk, og ingen mængde af ibuprofen eller ipren kunne nå smerten til sokkeholderne 
Det siger jeg selvfølgelig ikke for at skræmme dig, men for at du kan forberede dig evt med bedre smertestillende, få passet jeres barn osv.
Havde stadig ondt dagen efter, men det føles mere som menstruations smerter.
Tror jeg blødte nogle dage, og min cyklus skubbede sig en del. Det er vidst helt normalt den kan gøre det.
Anmeld
Citér