Gele royal, Vitex og kort lutealfase?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
8 svar
6 synes godt om
10. maj 2024

Kirsebær012

Profilbillede for Kirsebær012

Jeg ønsker at blive gravid og er mildest talt ved at blive skør over alle de forskellige metoder folk bruger til at booste fertiliteten….

Jeg har en cyklus på 28 dage +\- og lutealfase på omkring 9 dage. Er i igangværende cyklus startet op på gele royal. Testede så først positiv på ægløsningstest dag 21 (plejer normalt dag 16/17). Krydser derfor fingre for at min lutealfase så bliver skubbet tilsvarende…

Men… sidder og gør mig tanker om hvordan jeg bør handle i næste cyklus.
– Hvordan tager jeg gele royal bedst? (Kan forstå der er 100 måder at gøre det på)
– Hvordan tager jeg Vitex? Har læst at det skulle øge progesteron og dermed måske kunne forlænge lutealfasen.

Håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe med gode råd og/eller erfaringer? ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Måske overvej at spring af toget? Du står overfor en kæmpe industri som meget gerne lover guld og grønne skove til et enormt sårbart segment - nemlig mennesker som brændende ønsker sig et barn. Det koster dyrt for både psyke og pengepung … og sagen er jo den, at hvis noget af det reelt havde en dokumenterbar virkning, så var det for længst anerkendt og udbredt … 

Anmeld Citér

11. maj 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Drop dyre produkter der lover dig at blive hurtig gravid. Da jeg prøvede vitex i sin tid stoppede min mens og jeg kunne ikke få positiv ægløsningstest. Først tre måneder efter stop med det blev det hele normalt igen. 

Anmeld Citér

11. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg prøvede Gele Royal i en cyklus. Kun fordi at mor_til_2 herinde fra, havde god erfaring med det.

Jeg købte 1 pakke i Føtex til 60 kr.

Jeg tog 3 i 10 dage, så 2 i 10 dage og til sidst 1 om dagen frem til menstruation 

Dog nåede jeg ikke så langt, da jeg testede positiv 3+4.

Idag er jeg 16+4.

Anmeld Citér

11. maj 2024

Kirsebær012

StortOgSmåt skriver:

Måske overvej at spring af toget? Du står overfor en kæmpe industri som meget gerne lover guld og grønne skove til et enormt sårbart segment - nemlig mennesker som brændende ønsker sig et barn. Det koster dyrt for både psyke og pengepung … og sagen er jo den, at hvis noget af det reelt havde en dokumenterbar virkning, så var det for længst anerkendt og udbredt … 

Du har fuldstændig ret… man bliver bare desperat og føler at man bliver nødt til at gøre noget

Anmeld Citér

11. maj 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Kirsebær012 skriver:

Du har fuldstændig ret… man bliver bare desperat og føler at man bliver nødt til at gøre noget

Og netop derfor er man uendelig nem at få til at hoppe på. Graviditet og fødsel er omgærdet af så meget ammestuesnak og anekdoter, at man risikerer at drukne - samtidig med at man er bekymret for om man “nu gør nok selv”. Det er virkelig rædsomt, og man må forsøge at fastholde sin sunde fornuft - for nogle af tingene er jo faktisk heller ikke nødvendigvis helt harmløse … 

Anmeld Citér

11. maj 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Jeg tog 2 gele royal om dagen hele cyklus igennem og resultatet er 17 dage gammel nu

Anmeld Citér

14. maj 2024

Kirsebær012

Anonymvic skriver:

Jeg tog 2 gele royal om dagen hele cyklus igennem og resultatet er 17 dage gammel nu

Hvor dejligt! Tak for dit svar ��

Anmeld Citér

14. maj 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Kirsebær012 skriver:

Hvor dejligt! Tak for dit svar ��

Men der er jo intet der kan påvise at det er medikamentets skyld hun blev gravid. Det kan være hun var blevet gravid alligevel uden at have taget det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.