Erstatning/tabt arbejdsfortjeneste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2024

Anonym trådstarter

Hej

For 3 år siden fik jeg en hjernerystelse. Jeg har været sygemeldt i et års tid, derefter jobprøvninger osv. Nu er jeg fastansat men kan kun holde til at arbejde max 25 timer i ugen grundet kronisk hovedpine. Er det forsent at søge erstatning/tabt arbejdsfortjeneste? Jeg aner ikke hvordan man gør eller hvordan det fungere. Er der måske nogen herinde der kan hjælpe? 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej

For 3 år siden fik jeg en hjernerystelse. Jeg har været sygemeldt i et års tid, derefter jobprøvninger osv. Nu er jeg fastansat men kan kun holde til at arbejde max 25 timer i ugen grundet kronisk hovedpine. Er det forsent at søge erstatning/tabt arbejdsfortjeneste? Jeg aner ikke hvordan man gør eller hvordan det fungere. Er der måske nogen herinde der kan hjælpe? 

På forhånd tak 

Jeg fik en hjernerystelse på mit arbejde, og der var fristen, mener jeg 1 månede til at få det anmeldt. 

Hvis det er sket i fritiden er der en overordnet frist på 3 år, men jo længere tid der går, jo svære er det, at få skaden anerkendt.

Jeg tror ikke, at du kan få tabt arbejdsfortjeneste, men jeg fik fra min private forsikring, erstatning for varig men, og fra arbejdet fik jeg erstatning for varig men og tab af erhvervsevne.

Anmeld Citér

6. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej

På forhånd tak 

Så vidt, jeg har forstået, så kan man kun få TAF i forbindelse med fravær til pasning af ens barn (under 18 år) med alvorlig sygdom eller diagnose.

Som jeg læser dit indlæg, så fik du skaden i din fritid. Derved er det din egen ulykkesforsikring, du skal have fat i. Mener der er en frist på 3 år ved anmeldelse af skade. Du skal blot kunne huske skadesdatoen.

Derudover kunne det lyde som om, du måske er berettiget til fleksjob. Det er dog ikke lige til at blive visiteret til, men ikke helt umuligt. Er dog ikke sikker på, hvordan sagen skal startes op - altså om du selv kan starte den, eller om det er arbejdspladsen, der skal starte den op.

Uanset hvad, så start med at kontakte din ulykkesforsikring for at starte din sag op ved dem. Pøj pøj med anmeldelsen

Anmeld Citér

3. august 2024

aina70

Compensation for lost earnings is crucial for ensuring financial stability and fairness, especially when unforeseen events or disruptions impact an individual's ability to work. It's a way to acknowledge and mitigate the economic impact, helping affected individuals maintain their livelihood while they recover or adjust.

Anmeld Citér

3. august 2024

Anonym

Hvis skaden den gang blev meldt indenfor to uger efter ulykken, burde det ikke være et problem at tage sagen op.

I 2015 fik jeg udbetalt en erstatning for tabt arbejdsfortjeneste efter et overfald jeg var ude for i 2010, som gjorde at jeg mistede min uddannelse og måtte gå ned i tid på arbejdet. Det tog så godt nok nogle år og først fik jeg “kun” tilkendt erstatning for Tort og Svie/Smerte. Jeg vidste intet om erstatning den gang og var egentlig tilfreds, men det var min advokat heldigvis ikke og hun ville have jeg også skulle have erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, så det søgte vi om i 2013.

Jeg er nu igang med at blive udredt i arbejdsprøvning og skal se om jeg kan passe et fleksjob eller om jeg skal på førtidspension. Når vi er blevet afklaret på den del, ville min advokat igen søge om erstatning for alle de år jeg ikke har kunne passe et almindeligt arbejde.

Anmeld Citér

3. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
aina70 skriver:

Compensation for lost earnings is crucial for ensuring financial stability and fairness, especially when unforeseen events or disruptions impact an individual's ability to work. It's a way to acknowledge and mitigate the economic impact, helping affected individuals maintain their livelihood while they recover or adjust.

Andre end mig, som undrer sig over alle de her robot-agtige engelske svar, der er begyndt at poppe op?

Altid fra helt nye/tomme profiler, og så lyder de som noget teksten er skrevet af en sprogmodel?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.