4. Barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.522 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2024

Anonym trådstarter

Jeg har opdaget at jeg er gravid med mit fjerde barn. Det er ikke planlagt og min mand har en tid til sterilisation. 

Jeg er syv sind og ved godt ingen herinde kan svare mig på hvad jeg skal gøre. Jeg synes fire børn er mange, vi har været presset gennem årene, vi har ikke værelser til fire børn osv… 

samtidig er jeg nervøs for, at det allerede er et lille væsen, jeg elsker mine børn og jeg ved jeg også ville elske dette. 

Er der nogen der har råd til hvad jeg skal tænke/gøre/overveje? 

Min mand hælder til abort, men vil ikke presse det ned over mig. Jeg vil ikke presse ham til er barn han ikke ønsker.

Jeg er så meget i tvivl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har opdaget at jeg er gravid med mit fjerde barn. Det er ikke planlagt og min mand har en tid til sterilisation. 

Jeg er syv sind og ved godt ingen herinde kan svare mig på hvad jeg skal gøre. Jeg synes fire børn er mange, vi har været presset gennem årene, vi har ikke værelser til fire børn osv… 

samtidig er jeg nervøs for, at det allerede er et lille væsen, jeg elsker mine børn og jeg ved jeg også ville elske dette. 

Er der nogen der har råd til hvad jeg skal tænke/gøre/overveje? 

Min mand hælder til abort, men vil ikke presse det ned over mig. Jeg vil ikke presse ham til er barn han ikke ønsker.

Jeg er så meget i tvivl

Det er kun dig og din mand, som kan tage den rette beslutning om hvad der er det rigtige for jer og jeres tre børn

Du skriver, at I har været presset gennem årene, hvordan?

Pladsen mht. værelser, ville det betyde at I skulle flytte, bygge om, eller at to børn skal dele værelse?

Din mand har allerede en tid til sterilisation, det må betyde at I ikke havde tænkt jer flere børn? Det er da noget I skal have med i jeres overvejelser.

En ting er, at man (du) vil elske et evt. 4. barn, men vil det være en positiv tilføjelse for jeres familie med endnu et barn, eller vil det være et pres, som måske får jer ud over kanten?

Hvad vil jeres børn tænke om endnu et barn i familien/huset?

Hvordan er jeres mentale overskud?

Økonomi?

Anmeld Citér

6. maj 2024

Anonym trådstarter

Vores økonomi er okay og ville godt kunne holde til det, men det ville nok gå ud over udenlandsrejser f.eks. 

Vi ville ikke kunne overskue en flytning lige nu, men måske på sigt. Vi har allerede renoveret meget de senere år. To børn ville kunne dele værelse. 

Vi har to “store” børn og en efternøler. Jeg kan ikke regne ud, om det ville være rart for vores efternøler med en der så var tæt i alder? Jeg har altid en følelse af, at det er svært at nå omkring alle børn, selvom jeg bruger meget tid med dem. 

Vi har været stresset og presset af sygdom hos et af børnene. Det går dog bedre nu. 

Jeg håber det tegner et billede af os, samtidig med, at jeg gerne vil være anonym.

Tak for dit svar. 

Anmeld Citér

6. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vores økonomi er okay og ville godt kunne holde til det, men det ville nok gå ud over udenlandsrejser f.eks. 

Vi ville ikke kunne overskue en flytning lige nu, men måske på sigt. Vi har allerede renoveret meget de senere år. To børn ville kunne dele værelse. 

Vi har to “store” børn og en efternøler. Jeg kan ikke regne ud, om det ville være rart for vores efternøler med en der så var tæt i alder? Jeg har altid en følelse af, at det er svært at nå omkring alle børn, selvom jeg bruger meget tid med dem. 

Vi har været stresset og presset af sygdom hos et af børnene. Det går dog bedre nu. 

Jeg håber det tegner et billede af os, samtidig med, at jeg gerne vil være anonym.

Tak for dit svar. 

Er det en dealbreaker for din mand? Du skrev at han hælder mest til abort?

Det er altid så svært at rådgive omkring, da sådan en valg er helt unikt, for hver familie/par/kvinde der står i det.

I skal overveje om I kan holde til det, og om det vil udsætte jeres familie for yderligere pres.

Anmeld Citér

6. maj 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Du skriver han hælder mest til en abort, altså at han er i tvivl, tænker hvis man er i tvivl så skal man vælge til

Ved godt det ikke helt er så simpelt ��

Anmeld Citér

6. maj 2024

Anonym trådstarter

Altså det er ikke en dealbreaker forstået på den måde, at jeg ikke tror han ville gå fra mig. Men han har ikke lyst til flere børn - og det havde jeg egentlig heller ikke før jeg stod med en positiv test. 

Nu er jeg bare gravid og det ændrer hele diskussionen. 

Men jeg hælder nok også mest til en abort, fordi han ikke ønsker flere børn og jeg egentlig synes at ingen skal have børn de ikke ønsker. For en uge siden ønskede jeg heller ikke flere. Er bare i tvivl nu. 

Anmeld Citér

6. maj 2024

Tullebadulle

Jeg vill aldrig vælge det 4. Barn. Synes det er dyrt nok ifht ferier. Mine børn er 10 og 14 .. så det er voksenpris for den ene. 
Flere værelser osv osv. Mindre overskud til fritidsaktiviteter - økonomisk og tidsmæssigt. 
Hvis ingen af jer ville vælge det før den positive test så er det nok det rigtige valgt ifht jeres situation. Men hvis du resten af livet begræder en abort … Jeg ville sagtens kunne få en abort, så det ville ikke være et svært valg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.