Anonym skriver:
Jeg har opdaget at jeg er gravid med mit fjerde barn. Det er ikke planlagt og min mand har en tid til sterilisation.
Jeg er syv sind og ved godt ingen herinde kan svare mig på hvad jeg skal gøre. Jeg synes fire børn er mange, vi har været presset gennem årene, vi har ikke værelser til fire børn osv…
samtidig er jeg nervøs for, at det allerede er et lille væsen, jeg elsker mine børn og jeg ved jeg også ville elske dette.
Er der nogen der har råd til hvad jeg skal tænke/gøre/overveje?
Min mand hælder til abort, men vil ikke presse det ned over mig. Jeg vil ikke presse ham til er barn han ikke ønsker.
Jeg er så meget i tvivl 
Det er kun dig og din mand, som kan tage den rette beslutning om hvad der er det rigtige for jer og jeres tre børn 
Du skriver, at I har været presset gennem årene, hvordan?
Pladsen mht. værelser, ville det betyde at I skulle flytte, bygge om, eller at to børn skal dele værelse?
Din mand har allerede en tid til sterilisation, det må betyde at I ikke havde tænkt jer flere børn? Det er da noget I skal have med i jeres overvejelser.
En ting er, at man (du) vil elske et evt. 4. barn, men vil det være en positiv tilføjelse for jeres familie med endnu et barn, eller vil det være et pres, som måske får jer ud over kanten?
Hvad vil jeres børn tænke om endnu et barn i familien/huset?
Hvordan er jeres mentale overskud?
Økonomi?