Eksperthjælp: Smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. maj

Rikke Nielsen

Hej Rikke,

Jeg er generelt plaget af lænde- og ligamentsmerter dagligt. Dog ikke idag.

Igår får jeg rigtig ondt midt i maven - lige ved navlen, hvor jeg har et gammelt operationsar.

Det har også været tilfældet idag, frem til nu, hvor jeg hviler mig. Min umiddelbare tanke er, at det er arvævet der giver sig.

Da jeg "kun" er 15+4, tænker jeg ikke, at livmoderen når så højt op. Derfor tænker jeg ikke, at smerterne har noget med livmoderen eller baby at gøre. De gør mig dog alligevel bekymret og jeg har lyst til at blive scannet, for at sikre, at alt er okay. Dog ikke muligt før på mandag.

Er jeg helt skør? Der er jo ikke umiddelbart noget,der indikerer at noget skulle være galt.

Hvad pokker gør jeg?

Hilsen en bekymret gravid

Rikkes svar

Kære gravid

Tak for din besked.

Når livmoderen vokser kan dette giver smerter som en menstruation. Når dine ledbånd omkring livmoderen giver sig kan man ofte mærke stræk/smerter ud mod ens højre/venstre side. Lændesmerter er også normale, dog siger ,man at du ikke skal have smerter værre end hvad du kender fra en menstruation. 

Det er altid meget ubehageligt med smerter, også når man ikke er over de 24 uger og kan forvente at mærke baby endnu.

Men er du bekymret bør du tale med din læge/jordemoder og evt få en scanning, så du forhåbentlig kan finde ro igen.

Ønsker dig en god graviditet.

Mange hilsner Rikke /Scanningsklinikken 50112112

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.