Hej alle
Hvordan tackler jeg bedst denne situation??
min datter har utrolig let til gråd og vrede. Lige nu er hun enormt vred på mig fordi jeg har bedt hende arbejde grundigt på at få en løs tand ud, som tandlægen har sagt skal ud NU fordi den er i vejen og skaber problemer. Jeg må ikke røre tanden. Hun går helt amok bare jeg nævner den. Derfor er vi blevet enige om at hun skal gøre det selv - og det kræver at hun faktisk gør noget og ikke bare ignorerer det.
nu er hun så vred på projektet at hun ikke vil tale med mig, men ignorere mig, holder sig for ørene, råber af mig og smækker med dørene.
så latterligt over en tand der er så løs at hun burde kunne tage den ud så let som ingenting - men hun gør det kæmpestort inde i hendes hoved og så bliver det bare sværere og sværere. Vi har haft lignende situationer før.
Jeg mistede grebet for lidt siden og råbte og skældte ud. Jeg kan kapere at hun er sur og vred og synes det er møg træls. Men at ignorere mig på den måde hun gør, og smække med dørene i huset gider jeg simpelthen ikke tolerere.
Hun er fortsat sur. Og vælger fortsat at ignorere mig, svare flabet og gå, selvom jeg taler stille og roligt til hende.
hun har også bedt om at komme hjem til far. Hvilket jo er en super nem løsning når man er sur på mor. Det var selvfølgelig et blankt nej.
hvad gør jeg her fra? Jeg hader at alting skal blive sådan et cirkus hele tiden. Det er en rokketand.. altså. FFS.
Anmeld
Citér