Indretning af soveværelse+ en lang gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
4 svar
2 synes godt om
5. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hey. 
Jeg er igang med et større indretningsprojekt.. 

Men to rum driller min kreativitet… så håber nogen har gode råd eller måske billeder de vil dele til inspiration? 

første rum er vores soveværelse, der er indbygget skabe (gulv til loft) og så er der vores dobbelt seng og sengeborde. Der skal egentlig ikke mere derind men vil gerne have malet væggen ved sengen. Umildbart tænker jeg en mørk grøn farve? Men ved ikke hvordan det skal males.. er ikke særlig vild med det bare er en ens farvet væg. Ser gerne der bliver malet et mønster eller fx striber, geometri osv. nogen ideer der? Eventuelt en farve der vil gå godt til en sort kontinentalseng? 

det andet rum er en meget lang gang, der fører til vores 4 soveværelser samt et badeværelse. Den er hvid og død kedelig at se på. Jeg har samlet en masse billedrammer i diverse farver og former som skal have billeder af os og familien i. De skal så på en måde hænges i den gang (knap 9 meter lang væg) og så vil jeg igen gerne have noget farve på væggene. Men hvad farve? Gerne noget der samler alle billederne så det ikke ser rodet ud, det kræver derfor også en farve der ser fin ud med mange forskellige rammer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Vi har også grøn væg ved hovedgærdet i soveværelset. Den nederste del har jeg sat tapet på og den øverste malet mørkegrøn. 

Det er svært at foreslå farver til gangen. Men jeg ville sætte fokus på lamper i stedet for. På 9m ville jeg hænge 4, måske 5, lamper op i loftet. Nogle fede i en lækker farve. Og ud fra dem vælge en vægfarve i en lys dæmpet tone, så gangen ikke bliver for mørk 

Anmeld Citér

5. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
GodKarma skriver:

Vi har også grøn væg ved hovedgærdet i soveværelset. Den nederste del har jeg sat tapet på og den øverste malet mørkegrøn. 

Det er svært at foreslå farver til gangen. Men jeg ville sætte fokus på lamper i stedet for. På 9m ville jeg hænge 4, måske 5, lamper op i loftet. Nogle fede i en lækker farve. Og ud fra dem vælge en vægfarve i en lys dæmpet tone, så gangen ikke bliver for mørk 

Måske loftet? Altså male loftet en fed farve..? Eller vil det måske trykke gangen lidt sammen?? 

Anmeld Citér

5. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma
*.* skriver:

Måske loftet? Altså male loftet en fed farve..? Eller vil det måske trykke gangen lidt sammen?? 

Malede lofter er fede. Så ville jeg vælge at male både loft og vægge, så det ikke føles som om loftet "falder ned". Tænker en lækker cremet cafelatte farve måske ville være lækkert. Ikke så sprælsk men bliver lige noget andet end bare hvis 

Anmeld Citér

5. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
GodKarma skriver:

Malede lofter er fede. Så ville jeg vælge at male både loft og vægge, så det ikke føles som om loftet "falder ned". Tænker en lækker cremet cafelatte farve måske ville være lækkert. Ikke så sprælsk men bliver lige noget andet end bare hvis 

Tror det er en god ide at få væggene med. De brune/beige farver er jeg bare ikke så vild med  

vi har en mint grøn entre (hvide vægge med mønstre) 

1 teenage værelse med en stor sort væg med guldgeometri hen over. 
1 børneværelse i 3 nuancer lyserød og bordeauxrød bjergsiluetter 

1 børneværelse i gul der bryder ud i stykker med gul, grøn, lilla og lyserød.. 

jeg kan rigtig godt lide farver. Ikke nødvendigvis alt i rummet skal have farve, hvid er en god kontrast.. men det kan altså noget lidt farve (synes jeg) 

jeg tænker nærmere noget petrolumsblå måske  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.