Arvæv der giver sig, når livmoderen vokser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej alle,

Jeg blev som helt lille opereret i maven/tarmene, hvilket har givet mig en del arvæv.

Jeg har et langt operationsar, lige omkring navlen, som de sidste par dage er begyndt at gøre ret ondt. Det føles som om, det prøver at give sig, for det gøre plads til den voksende livmoder. 

Er der andre, med arvæv, der har oplevet lignende symptomer, i forbindelse med graviditet?

Jeg er 15+3 idag og synes det er tidligt, at det begynder ar gøre ondt allerede nu.

Med min store datter, mindes jeg, at jeg havde ondt nogenlunde samme sted, omkring uge 18-20. 

Har i nogle gode råd til, hvordan man kan lindre smerterne?

Det gør ikke ondt andre steder i underlivet (livmoderen).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg har 3 ar på maven efter operation og de kløede og var vildt ømme under min graviditet men det forvandt igen (arene er dog ikke særlig pæne efter graviditeten).. 

jeg smurte dem (hele maven for hyggens skyld med bebs) bare med helo creme morgen og aften og ikke andet.. 

Anmeld Citér

3. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
*.* skriver:

Jeg har 3 ar på maven efter operation og de kløede og var vildt ømme under min graviditet men det forvandt igen (arene er dog ikke særlig pæne efter graviditeten).. 

jeg smurte dem (hele maven for hyggens skyld med bebs) bare med helo creme morgen og aften og ikke andet.. 

Tusind tak for dit svar. Mine ar ser ud, som de gjorde før første graviditet. Denne gang vokser maven en del hurtigere og måske det er derfor, at det gør ekstra ondt?

Hvad er helo creme? Skulle det have en lindrende effekt?

Anmeld Citér

4. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
MortilF skriver:

Tusind tak for dit svar. Mine ar ser ud, som de gjorde før første graviditet. Denne gang vokser maven en del hurtigere og måske det er derfor, at det gør ekstra ondt?

Hvad er helo creme? Skulle det have en lindrende effekt?

Har kun været gennem en graviditet med dem, men blev hurtigt gravid efter så den graviditet voksede maven også hurtigt og blev større end de andre graviditeter.. 

Helo er en helt almindelig fugtighedscreme. 
Den kan købes på apoteket er generelt den eneste creme vi bruger til dagligt her hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.