Fortvivlet skriver:
Hvordan kan du se normeringen? Den officielle normering i vuggestue hedder jo 1 til 3. Desværre ikke alle steder det reelt er sådan, men jo ikke noget man skilter med udad til. Så hvad normering ? Er det antal uddannede personale ?
Ret uprofessionelt at udtale sig til en forældre at man synes de skal skifte vuggestue, det ville jeg nok også tænke sagde lidt om den person som har sagt det
Men hvis barnet trives , så ville jeg vente med at rykke til børnehaven (gætter på de er integrerede institutioner vi taler om?)
Ih, jeg kan ikke dy mig for lige at korrigere en central misforståelse her: Normeringen 1:3 er BUPLs anbefaling. Med det er langt, langt de færreste kommuner, som reelt leverer en sådan normering.
Mange steder er fx en stue med ca. 12 børn besat af 3 voksne. Åbningstiden er ca. 50 timer pr. uge, imens de fleste ansættelser kun er på et sted mellem 25-37 timer.
Læg dertil afvikling af pauser, ferie, sygdom, møder, administrativt arbejde, rengøring, barsler, osv. Det er skræmmende, så få minutters voksenkontakt pr. barn vi er nede på, hvis vi gør regnestykket færdigt …
Hvis bare vi reelt ramte 1:3, ville situationen i landets daginsitutioner være langt mindre skadelig for vores børn, end den desværre er mange steder
Anmeld
Citér