Underholdning/lege konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2024

Anonym trådstarter

Hej derude

Vi er lidt sent ude med at finde på noget til vores mellemste barns konfirmation. 

Jeg har aldrig været super god til det med fest/selskabslege. 
Kunne virkelig godt bruge noget inspiration. 

Det vi har er: Sang, film(fungerer som tale) og en kahoot(tip en 13’er agtig). 

Men har brug for noget mere. Gerne noget lidt underholdning/sjov hvor gæsterne måske også kan være lidt med. 

Håber på gode ideer! På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2024

Tullebadulle

Det lyder altså rigtig fint som det er. Husk st gæsterne holder taler og har sange med. Det kan altså nogle gange blive lidt for meget, når man hygger ved et bord og også skal nyde maden osv. 

Jeg ville som gæst synes det var alt rigeligt. 

Anmeld Citér

29. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som en anden skriver - det lyder af mere end rigeligt. Folk vil i bund og grund formentlig gerne bare hygge sig og snakke sammen, nyde konfirmanden og glæden. Som gæst kan  det være “lidt meget” man skal igennem og være på med, hvis der sådan er program på det hele … 

Anmeld Citér

29. april 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har selv lige holdt konfirmation og der havde vi en sang med fra storebror og en tale fra os af. Det var rigeligt, da gæsterne også plejer, at have noget med. 

Vi har derudover været til 2 konfirmationer de to foregående weekender og der har forældre blot holdt en tale og igen det har været rigeligt sammen med de ting som gæsterne havde med.

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

Jeg ved at ingen af vores gæster har noget med - kun os. Vi har ikke en ret stor familie. Derfor har jeg behov for noget mere.

Jeg er med på at det ikke skal være overdrevet og med underholdning hele tiden. Men der kommer kun det indslag fra os. Der manglede lidt til vores ældstes fest for nogle år siden, så kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration til lidt mere underholdning. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Det lyder altså rigtig fint som det er. Husk st gæsterne holder taler og har sange med. Det kan altså nogle gange blive lidt for meget, når man hygger ved et bord og også skal nyde maden osv. 

Jeg ville som gæst synes det var alt rigeligt. 

Vi har ingen gæster der holder taler eller har sang med. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Vi har ingen gæster der holder taler eller har sang med. 

Har alle sagt dette? 
Jeg har aldrig oplevet en konfirmation uden… og mange gange siger de det ikke forud for arrangementet. 

Anmeld Citér

29. april 2024

Tullebadulle

Ah ok .. har lige læst svaret ovenover. 

Er der nogen der kan spille guitar fx og kan optræde lidt?

Anmeld Citér

29. april 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Måske en sang i stil med denne, hvor man skal rejse sig op og synge når det første ord i sætningen passer på en: https://www.festabc.dk/1/motionsvise

Den findes måske også i andre varianter eller I kan selv ændre lidt i den. 
Den vil desuden være lettere at læse/synge hvis det er tydeligere at ordene foran ikke er en del af sangen.

Anmeld Citér

29. april 2024

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Til min konfirmation for 100 år siden, havde en af gæsterne klippet en masse hjerter ud i karton og så skulle alle gæsterne skrive en lille hilsen eller et godt råd på hjertet og hænge det op på en gren. Det var meget sødt.

Men hvis det skal være aktivt, så kan man fx dele gæsterne i to hold og de skal hurtigst muligt skaffe ti ting some står på en liste. Fx noget lilla, en kop, noget som er over 50 år gammelt, noget der er under et år gammelt, en brun sok, en rød genstand osv osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.