Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.532 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2024

Anonym trådstarter

Hej . fik desværre en abort i uge 7 den 12 april 

jeg har lige et spørgmål kan man godt blive gravid efter abort jeg blødte i 4 dage og vi har haft sex siden der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2024

Anonym

Synes det er lige tidligt nok, så umiddelbart nej. Fordi du ikke bløder mere betyder det jo ikke at hcg er tilbage under 5. Er du slet ikke blevet fulgt med blodprøver?

Ellers ville jeg bede lægen om en

Anmeld Citér

26. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes det er lige tidligt nok, så umiddelbart nej. Fordi du ikke bløder mere betyder det jo ikke at hcg er tilbage under 5. Er du slet ikke blevet fulgt med blodprøver?

Nej det er jeg ikke ? 

Anmeld Citér

26. april 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Sandsynligheden er ret lille men ja - risikoen er der. Måske du bør overveje at bruge noget prævention  

Anmeld Citér

26. april 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Sandsynligheden er ret lille men ja - risikoen er der. Måske du bør overveje at bruge noget prævention  

nej fordi jeg ønsker mig det her 

jeg var nødt til abort fordi baby havde ikke hjertelyd 

Anmeld Citér

26. april 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hvor er jeg ked af dit tab. Nu har jeg lige været i gennem to aborter siden december. Første gang medicinsk og anden gang spontant. Første gang fik jeg en scanning en uge efter, på den kvindeklinik jeg blev henvist til. Samt en efter en måned da jeg stadig blødte, jeg blev ikke tilbudt at få målt hcg. Denne gang bliver jeg fuldt med blodprøver for at måle hcg. Efter to uger lå den stadig på 3**, så stadig meget høj. I næste uge skal jeg have målt igen, jeg er nu igen begyndt at bløde lidt frisk blod, så håber at hCG'en er kommet under 5 Som jeg kan læse det, er det meget forskelligt hvornår hCG'en er ude af kroppen, så hvornår din krop er klar til at blive gravid igen er ikke til at sige. Jeg håber det kommer til at ske hurtigt, det er ikke en rar tid at være i efter en abort

Anmeld Citér

26. april 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hvor er jeg ked af dit tab. Nu har jeg lige været i gennem to aborter siden december. Første gang medicinsk og anden gang spontant. Første gang fik jeg en scanning en uge efter, på den kvindeklinik jeg blev henvist til. Samt en efter en måned da jeg stadig blødte, jeg blev ikke tilbudt at få målt hcg. Denne gang bliver jeg fuldt med blodprøver for at måle hcg. Efter to uger lå den stadig på 3**, så stadig meget høj. I næste uge skal jeg have målt igen, jeg er nu igen begyndt at bløde lidt frisk blod, så håber at hCG'en er kommet under 5 Som jeg kan læse det, er det meget forskelligt hvornår hCG'en er ude af kroppen, så hvornår din krop er klar til at blive gravid igen er ikke til at sige. Jeg håber det kommer til at ske hurtigt, det er ikke en rar tid at være i efter en abort

Begge gange omkring uge 7, men fosterene har ikke være alderstilsvarende.

Så efter min abort i starten af december, blev jeg gravid i februar igen 

Anmeld Citér

27. april 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

nej fordi jeg ønsker mig det her 

jeg var nødt til abort fordi baby havde ikke hjertelyd 

Oh. Det var ikke klart i din tekst. Jeg er frygtelig ked af dit tab ♥️ du skal have ægløsning før du kan blive gravid igen og det kan nogle gange godt gå lang tid for kroppen efter en abort og somme tider hurtigt. 

Anmeld Citér

27. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke almindeligt at blive fulgt med blodprøver. Og da slet ikke så tidligt.

Anmeld Citér

27. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke almindeligt at blive fulgt med blodprøver. Og da slet ikke så tidligt.

Det er det i mit lægehus for de skal være sikker på at alt er ude og jeg kender også flere som har været igennem det samme. så jo det er ganske normalt når man får igennem en abort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.