Den "søde" ventetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.475 visninger
11 svar
10 synes godt om
25. april 2024

Ventemor

Kære jer ♡ 

Jeg er i dag 39+4 med mit andet barn. Jeg oplever en masse jag I skeden og plukkeveer der kommer mellem 6 - 10 min hver aften og om natten. De gør ikke ondt, men føles som om luften bliver presset ud af mig. For et par uger siden var jeg ved en privat jordemoder der sagde jeg er godt moden om kun havde 0,5 cm livmoderhals tilbage og hun kunne få plads til en finger. 

Jeg kan mærke jeg er ved at ramme utålmodigheds-muren, selvom jeg gik over med min søn. Utålmodig er slet ikke gavnligt for hele processen. Men de der drille plukkeveer giver hver aften sådan en følelse af at nu sker det snart og så alligevel ikke. Havde jeg uendeligt med penge ville jeg købe endnu en tur hos den private jordemoder for at få status på hvordan det hele står til dernede. 

Hvordan har I klaret uvisheden om hvordan det hele står til? Og den "søde" ventetid? Fryseren er fyldt til randen, hele huset bliver rengjort dagligt, alle serier er set på diverse streaming tjenester, går ture, træner, lytter podcast, prøver generelt at hygge mig, men utålmodigheden gennemsyrer ethvert projekt. Det skal lige siges at jeg mistede to graviditeter fra 2022 til nu. Så det føles som om lillebror har været noget vi har ventet på i flere år nu, og nu er vi sååå tæt på at jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Ventemor skriver:

Kære jer ♡ 

Jeg er i dag 39+4 med mit andet barn. Jeg oplever en masse jag I skeden og plukkeveer der kommer mellem 6 - 10 min hver aften og om natten. De gør ikke ondt, men føles som om luften bliver presset ud af mig. For et par uger siden var jeg ved en privat jordemoder der sagde jeg er godt moden om kun havde 0,5 cm livmoderhals tilbage og hun kunne få plads til en finger. 

Jeg kan mærke jeg er ved at ramme utålmodigheds-muren, selvom jeg gik over med min søn. Utålmodig er slet ikke gavnligt for hele processen. Men de der drille plukkeveer giver hver aften sådan en følelse af at nu sker det snart og så alligevel ikke. Havde jeg uendeligt med penge ville jeg købe endnu en tur hos den private jordemoder for at få status på hvordan det hele står til dernede. 

Hvordan har I klaret uvisheden om hvordan det hele står til? Og den "søde" ventetid? Fryseren er fyldt til randen, hele huset bliver rengjort dagligt, alle serier er set på diverse streaming tjenester, går ture, træner, lytter podcast, prøver generelt at hygge mig, men utålmodigheden gennemsyrer ethvert projekt. Det skal lige siges at jeg mistede to graviditeter fra 2022 til nu. Så det føles som om lillebror har været noget vi har ventet på i flere år nu, og nu er vi sååå tæt på at jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Kæmpe kram for jeg kan så meget godt følge dig <3

jeg var så heldig at der var andre projekter det tog mit fokus det meste af tiden så tiden fløj afsted...

jeg begyndte faktisk at tage pauser i løbet af dagen hvor jeg bare lå i 10-15 minutter og trak vejret helt ned i maven og mærkede efter baby..

vi har et stetoskop som blev købt som legetøj til børnene men faktisk virker som et rigtigt og det brugte jeg til at ligge og lytte til baby skvulpe rundt derinde eller hvis jeg var heldig at han (har 3 drenge :P) vendte rigtigt så kunne jeg høre hjertet slå..

det hjalp mig rigtig meget med at grounde mig selv i det sidste stykke tid.. hvor det netop er at man bare gerne vil have baby ud NUUUU...

Anmeld Citér

25. april 2024

Ventemor

Tusind tak for dit søde svar ♡

Alle projekter er i hus og finder hele tiden på nye. Ompolstrede fx en stol i går. �� I dag vil jeg prøve at slappe af.

Jeg tror hovedsageligt at det er de der "regelmæssige" plukkeveer som driller min utålmodighed. Jeg har hvilet nu i et par timer og de kommer med 8-10 min mellemrum. Jeg har sådan lyst til at ringe til fødegangen og blive undersøgt. Men tænker ikke de vil tage mig ind så længe der ikke er rigtige veer ��

Anmeld Citér

26. april 2024

Wampires

Ventemor skriver:

Alle projekter er i hus og finder hele tiden på nye. Ompolstrede fx en stol i går. �� I dag vil jeg prøve at slappe af.

Jeg tror hovedsageligt at det er de der "regelmæssige" plukkeveer som driller min utålmodighed. Jeg har hvilet nu i et par timer og de kommer med 8-10 min mellemrum. Jeg har sådan lyst til at ringe til fødegangen og blive undersøgt. Men tænker ikke de vil tage mig ind så længe der ikke er rigtige veer ��

nu spørger jeg dumt for jeg kan ikke lige se at du har skrevet..

men mærker du stadig baby sparke i samme mængde som ellers?

for med min den første føltes det som plukveer helt op til at det blev presseveer på hospitalet.. bare lige for at sige at det ikke er altid det er et smertehelvede når det bliver rigtige veer..

og hvis du føler bekymring så altid ring til fødeafsnittet og bed om en strimmel for en sikkerheds skyld :)

Anmeld Citér

26. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Ventemor skriver:

De vil altid tage dig ind hvis du er bekymret  

du vil aldrig være til gene og de vil meget gerne køre en strimmel og tjekke dig hvis det giver dig ro. Det er det de er der for (blandt andet) 

håber baby snart vil melde sin ankomst!

Anmeld Citér

28. april 2024

Ventemor

Jeg talte med en jordemoder i går. Hun beroligede mig med at det er normalt at man som andengangsfødende oplever perioder med regelmæssige plukveer som forsvinder igen. Hendes holdning var at kroppen tager fødslen i etaper fremfor et langt træk, som ved min første fødsel. Men om jeg føder I morgen eller om 14 dage er ikke til at vide. Jeg skal prøve at tænke min krop er klog og gør lige hvad der skal til for at få en god fødsel  

I nat var der ingen tydelige plukveer, og var helt nedslået til morgen  Havde vildt ondt i lænden hele natten, hvilket nok skyldes at jeg løftede ALT for meget i går - dumt! Men som jeg tænker det, er det måske igen en klog krop der lige skal komme sig inden den fortsætter sit plukveer arbejde.?

Anmeld Citér

28. april 2024

Wampires

Ventemor skriver:

Jeg talte med en jordemoder i går. Hun beroligede mig med at det er normalt at man som andengangsfødende oplever perioder med regelmæssige plukveer som forsvinder igen. Hendes holdning var at kroppen tager fødslen i etaper fremfor et langt træk, som ved min første fødsel. Men om jeg føder I morgen eller om 14 dage er ikke til at vide. Jeg skal prøve at tænke min krop er klog og gør lige hvad der skal til for at få en god fødsel  

I nat var der ingen tydelige plukveer, og var helt nedslået til morgen  Havde vildt ondt i lænden hele natten, hvilket nok skyldes at jeg løftede ALT for meget i går - dumt! Men som jeg tænker det, er det måske igen en klog krop der lige skal komme sig inden den fortsætter sit plukveer arbejde.?

godt at du rakte ud og spurgte :)

husk at vær opmærksom på om baby rumsterer eller om der er stille :)

at plukveer forsvinder kan også være tegn på at fødslen skal til at gå rigtigt i gang så hvis baby er stille på tidspunkter der plejer at være liv og det ikke hjælper med koldt glas vand imens du ligger stille så ring og bed om at blive kigget på :)

Anmeld Citér

28. april 2024

Ventemor

Jeg skal til jordemoder I morgen hvor jeg er 39+6. Og selvom det ikke er den del af proceduren for mit besøg i morgen, vil jeg alligevel høre hende om hun vil mærke hvordan det står dernede. Jeg ved godt at alt kan ændre sig på kort tid. Men det ville alligevel være rart at få en status på om der er sket noget.

Anmeld Citér

29. april 2024

Wampires

Ventemor skriver:

Jeg skal til jordemoder I morgen hvor jeg er 39+6. Og selvom det ikke er den del af proceduren for mit besøg i morgen, vil jeg alligevel høre hende om hun vil mærke hvordan det står dernede. Jeg ved godt at alt kan ændre sig på kort tid. Men det ville alligevel være rart at få en status på om der er sket noget.

jeg håber du kommer med en opdatering efter besøget :)

Anmeld Citér

9. maj 2024

Ventemor

Det blev et lidt anderledes besøg ved jordemoder. Vi fandt ud af der ikke var nok fostervand og måtte derfor sættes igang... Jeg var 1 cm åben med en smule livmoderhals tilbage, men min krop var slet ikke klar til at føde, så det blev en hård omgang i modsætning til den hjemmefødsel jeg havde drømt om. Men lillebror kom til verden 40+0 og er den lækreste lille guldklump.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.