Bmi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.661 visninger
10 svar
2 synes godt om
24. april 2024

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen af jer der er blevet afvist af egen læge til at få henvisning til fertilitetsbehandling pga BMI? I så fald hvad var jeres BMI?

Og har i erfaret at der er forskel på øvre BMI grænse ift IUI og IVF i offentlig regi?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2024

Josefine6296

Profilbillede for Josefine6296

Min bmi var 36 da vi startede fertilitetsbehandling, jeg blev ikke afvist. Egen læge sagde ikke noget, og fertilitetsklinikken vi går på (privat, men betalt af det offentlige) siger heller ikke noget.

Anmeld Citér

24. april 2024

Anonym trådstarter

Tak for svar. Hvilken klinik går du på, hvis du vil dele? Og har du fået ivf også?

Anmeld Citér

24. april 2024

Josefine6296

Anonym skriver:

Tak for svar. Hvilken klinik går du på, hvis du vil dele? Og har du fået ivf også?

Junogyn, og nej, vi er på første iui-h lige nu

blev insemineret for halvanden uge siden, får taget blodprøve for HCG på fredag

Anmeld Citér

24. april 2024

Anonym trådstarter

Spændende! Jeg krydser for jer. Har aldrig hørt om den klinik selvom jeg bor i kbh, er i glade for den? Har egen læge eller klinikken slet ikke nævnt noget omkring vægt?

Anmeld Citér

24. april 2024

Josefine6296

Anonym skriver:

Spændende! Jeg krydser for jer. Har aldrig hørt om den klinik selvom jeg bor i kbh, er i glade for den? Har egen læge eller klinikken slet ikke nævnt noget omkring vægt?

Ja vi er sindssygt glade for den! De er SÅ søde, og vi føler os virkelig trygge der.

Jeg var på wegovy i et halvt år op til behandlingen, startede med en bmi på 42 og kom så ned på 36. Da jeg spurgte på klinikken hvordan deres politik mht bmi var, sagde de, at sådan en har de ikke. Så hvis du har problemer med at finde en klinik pga for højt bmi, så synes jeg du skal prøve at kontakte dem. Jeg blev henvist til dem via egen læge

Anmeld Citér

24. april 2024

Junia

Junogyn, og nej, vi er på første iui-h lige nu

blev insemineret for halvanden uge siden, får taget blodprøve for HCG på fredag

Må jeg lige spørge (selvom det ikke handler om bmi) hvordan din oplevelse hos junogyn har været? Jeg har gynækolog hos Juno, men kan læse at hvis vi skal have en henvisning til fertilitets behandling er der vidst en anden Juno klinik vi skal til

Anmeld Citér

24. april 2024

Anonym trådstarter

Okay, startede du på wegovy fordi du skulle i fertilitetsbehandling eller fordi du ønskede at tabe dig?

Anmeld Citér

24. april 2024

Josefine6296

Junia skriver:

Må jeg lige spørge (selvom det ikke handler om bmi) hvordan din oplevelse hos junogyn har været? Jeg har gynækolog hos Juno, men kan læse at hvis vi skal have en henvisning til fertilitets behandling er der vidst en anden Juno klinik vi skal til

De har 2 forskellige klinikker, Junogyn i Sydhavn hvor jeg går, og Juno IVF ved Kastellet. Alle scanninger og tests og alt muligt foregår hos junogyn, selve insemineringen foregik hos Juno IVF. De er så mega søde begge steder, og føler mig i SÅ trygge og kompetente hænder! Kan stærkt anbefales ��

Anmeld Citér

25. april 2024

Josefine6296

Anonym skriver:

Okay, startede du på wegovy fordi du skulle i fertilitetsbehandling eller fordi du ønskede at tabe dig?

Startede det mest fordi jeg ville tabe mig, men fortsatte så ekstra intensivt da jeg læste på nettet at de i det offentlige ikke starter fertilitetsbehandling på kvinder med bmi over 30. Da jeg så fik at vide at junogyn ikke havde en grænse, stoppede jeg lynhurtigt på det. Man skal have været wegovy fri i 2 måneder inden fertilitetsbehandling, da man endnu ikke ved hvordan det påvirker et foster.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.