Når man er uenige om opdragelsesmetoden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2024

Anonym trådstarter

Hvad gør I hjemme hos jer hvis I er uenige om den måde I opdrager jeres børn på?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså det kommer meget an på hvad du mener. Grundlæggende har vi samme menneske- og børnesyn. Samme værdier, om man vil. Ellers havde vi ikke stiftet familie sammen. Men vi kan jo selvfølgelig sagtens være uenig om mindre ting, eller den ene af os kan håndtere en situation mindre hensigtsmæssigt, være urimelig, træt eller upædagogisk - og den anden derfor træde til eller tage over. Så snakker vi om det når bølgerne har lagt sig, forklarer vores synspunkter og intentioner bag det vi gjorde… og så finder vi som regel en løsning eller en plan for hvad vi så prøver næste gang.

Hvilke uenigheder tænker du på mere konkret?

Anmeld Citér

18. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Grundlæggende tror jeg vi er enige 

Og ellers kan vi jo sagtens agerer forskelligt i konflikter og her tænker jeg bare at man tager sin egen konflikter og så må den anden blande sig udenom

Anmeld Citér

18. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Har endnu ikke oplevet at være uenige om opdragelsen. 

Det vi kan være uenige om, kunne fx være om de skal have en ekstra is. Altså meget uskyldigt. 

Vi taler aldrig ned om den anden forældre, mens barnet kan høre det. Vi bakker altid hinanden op i situationer. Og så taler vi sammen om aftenen, når ungerne sover. Det gør vi ret tit faktisk. Så kommer vi begge med synspunkter og holdninger. Nogen gange bliver vi enige med det samme. Andre gange går i I tænkeboks og så taler ikke igen efter et par dage. 

Så kommunikation og rummelighed er mine nøgleord. 

At kunne se ud over ens egen næsetip. At se en situation fra mandens side af også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.