Gravid trist over job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2024

Anonym trådstarter

Hej  

Jeg står i den situation at jeg køre på 8 uge på mit nye arbejde efter en kortere ledighedsperiode forinden job start .  Jeg er 13 uger henne i min graviditet, opdaget 3 dage inden første arbejdsdag   min chef ved godt jeg er gravid nu . 

Nå forsøger gøre det kort, inden jeg takkede ja til jobbet blev jeg "lovet " det ikke var fysisk hårdt ( måtte forlade mit gamle job grundet ryg og hofte problemer, i form af slidgigt grundet medfødt hoftedysplasi, slidgigt i lænd og modic type 1 forandringer mm . I ryggen .)

Jeg kan slet ikke overskue min arbejdsplads lige nu , jeg har kvalme og er i medicinsk behandling med manglende effekt 18 timer i døgnet , jeg løfter gennemsnit på en arbejds dag ca 5-6000 kg , af 15 til 50 kilos af gangen  min ryg er fuldstændig ødelagt nu . Og det tynger i mit bækken oveni    det er min 6 graviditet efter 3 spontant aborter og 2 graviditeter udenfor livmoderen, så er måske også lidt ængstelig over der bare ikke må gå noget galt , kan mærke jeg er noget sårbar . Føler mig såå skidt tilpas og hader virkelig min arbejdssituation. 

Har kontakt min læge mhb på sygemelding, jeg kan ikke varetage det her job gravid eller ej , ikke på sigt .

Men har selvfølgelig også dårlig samvittighed, 

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette skriv ? Få luft måske Nogle der har stået i lignende situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej  

Jeg står i den situation at jeg køre på 8 uge på mit nye arbejde efter en kortere ledighedsperiode forinden job start .  Jeg er 13 uger henne i min graviditet, opdaget 3 dage inden første arbejdsdag   min chef ved godt jeg er gravid nu . 

Nå forsøger gøre det kort, inden jeg takkede ja til jobbet blev jeg "lovet " det ikke var fysisk hårdt ( måtte forlade mit gamle job grundet ryg og hofte problemer, i form af slidgigt grundet medfødt hoftedysplasi, slidgigt i lænd og modic type 1 forandringer mm . I ryggen .)

Jeg kan slet ikke overskue min arbejdsplads lige nu , jeg har kvalme og er i medicinsk behandling med manglende effekt 18 timer i døgnet , jeg løfter gennemsnit på en arbejds dag ca 5-6000 kg , af 15 til 50 kilos af gangen  min ryg er fuldstændig ødelagt nu . Og det tynger i mit bækken oveni    det er min 6 graviditet efter 3 spontant aborter og 2 graviditeter udenfor livmoderen, så er måske også lidt ængstelig over der bare ikke må gå noget galt , kan mærke jeg er noget sårbar . Føler mig såå skidt tilpas og hader virkelig min arbejdssituation. 

Har kontakt min læge mhb på sygemelding, jeg kan ikke varetage det her job gravid eller ej , ikke på sigt .

Men har selvfølgelig også dårlig samvittighed, 

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette skriv ? Få luft måske Nogle der har stået i lignende situation? 

kan kun sige:

pas først på dig selv

der er ingen der takker dig den dag du ligger og ikke kan bevæge dig mere fordi du gav for meget af dig selv..

jeg var 9 uger henne med nummer 2 før vi opdagede det ved et tilfælde.. jeg havde været ansat i 13 uger da jeg fandt ud af det.. så var lige nået forbi at de kunne opsige uden varsel.. det var eneste grund til at jeg ikke fik en fyreseddel på stedet da jeg fortalte det..

jeg blev hurtigt sygemeldt pga plukveer.. jeg kunne ikke gå eller stå særlig længe af gangen.. jeg var 5 måneder henne da jeg blev fuldtidssygemeldt...

Anmeld Citér

17. april 2024

Anonym

Pas på dig selv

I forhold til fyring, så skifter bevidsbyrden så snart arbejdspladsen ved du er gravid. Dvs de skal bevise at graviditeten ikke helt eller delvis er årsag til fyring -også i prøveperioden. Den kan være svær at løfte (og det er ikke nok bare at sige "vores kemi passede ikke" de skal stadig bevise at kemien ikke pludselig blev dårlig efter de opdagede du var gravid) så hvis du bliver fyret efter at have fortalt det, så ringer du til fagforeningen med det samme og får rådgivning

Anmeld Citér

17. april 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Godt du har kontaktet lægen mhp. en sygemelding. 

Du har mistet 5 gange, så du skal ikke gå og løfte så meget hver dag og risikere noget, hverken med baby eller din egen ryg osv. Det er det ingen, der kommer og takker dig for. Dit helbred er vigtigere end job, økonomi og andet. 

Hvad siger din arbejdsgiver, når du siger, at du var blevet lovet det ikke var fysisk hårdt?

Anmeld Citér

17. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Pas på dig selv

I forhold til fyring, så skifter bevidsbyrden så snart arbejdspladsen ved du er gravid. Dvs de skal bevise at graviditeten ikke helt eller delvis er årsag til fyring -også i prøveperioden. Den kan være svær at løfte (og det er ikke nok bare at sige "vores kemi passede ikke" de skal stadig bevise at kemien ikke pludselig blev dårlig efter de opdagede du var gravid) så hvis du bliver fyret efter at have fortalt det, så ringer du til fagforeningen med det samme og får rådgivning

Men hvis TS ved, at hun ikke kan varetage jobbet på sigt - gravid eller ej. Så er det jo ikke det rette job for hende og arbejdspladsen er vel i sin gode ret til at fyre hende. Men jeg læser ingen steder det handler om, at de vil fyre hende. 

Og egentlig burde hun vel sige det op fremfor at bede om en sygemelding. 

Anmeld Citér

17. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis TS ved, at hun ikke kan varetage jobbet på sigt - gravid eller ej. Så er det jo ikke det rette job for hende og arbejdspladsen er vel i sin gode ret til at fyre hende. Men jeg læser ingen steder det handler om, at de vil fyre hende. 

Og egentlig burde hun vel sige det op fremfor at bede om en sygemelding. 

Korrekt, det var egentlig et svar til kommentaren før mig. Der er mange gravide som er bange for at blive fyret hvis de er "besværlige" særligt som ny i job og evt prøveperiode. Så ville bare sige at det ikke er helt nemt at fyre en gravid i en prøveperiode

Men nej jeg tænker da også at ts passer på sig selv nu og må søge nyt job på den anden side af barsel  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.