Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2024

Anonym trådstarter

Hvis i får ømme brystvorter ved ægløsning, hvor mange dage er de så ømme?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2024

Anonym

En dag, mistænker du æl?

Anmeld Citér

15. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En dag, mistænker du æl?

Undskylder på forhånd for det lange skriv, men håber du stadig vil læse med 

Ja, mistænker det nemlig. Jeg tester dog ikke for det. Jeg er en ny girly med PCOS, fik at vide jeg havde det for næsten 2 måneder siden. Og tester helst ikke for det, fordi har hørt det kan give falske svar på en ægløsningstest når man har PCOS. Jeg kender ikke rigtig symptomerne på ægløsning heller, da jeg har været på p-piller i 6,5 år før jeg smed dem, og dermed ikke har haft ægløsninger osv. Dog aftenen før jeg skulle til scanning hos gynækologen for at udredes for PCOS(d. 27. februar), bemærkede jeg at mine brystvorter var ømme, for fik lige pillet ved dem ved et uheld haha, sådan lidt for sjov agtig. Og tænkte “hhhmm måske der er baby gevinst” for vidste jo ik hvor langt jeg var i min cyklus. Og har ikke haft ømme brystvorter på denne måde før. Så siger gynækologen at hun kunne se jeg havde haft ægløsning for nylig. Så derfor forbandt jeg ømme brystvorter sammen med ægløsningen. Men det er også første gang i hele mit liv, jeg har bemærket noget ved en ægløsning. Og så fik jeg så min menstruation d. 11/3 efter en cyklus på 104 dage. Nu er jeg så på metformin, så det kan jo have gjort min cyklus kortere. Så havde ægløsning 1-2 dage før jeg kom til scanning. Så ja, de ømme brystvorter betød ægløsning. 
Nu har jeg dog så haft ømme brystvorter siden onsdag-torsdag, altså siden d. 10.-11. april. Ihverfald siden torsdag d. 11. april men er lidt i tvivl om onsdag også var med. Synes bare det er længe at de er ømme, og de er stadig ømme i skrivende stund..

Anmeld Citér

15. april 2024

Anonym

Har du prøvet med en gravditetstest, det kan jo være det har været meget forskelligt om det har været lidt før eller lidt efter jeg har haft ømme bryster, så det er ikke altid ens for mig og nogle gange har jeg det slet ikke

Anmeld Citér

15. april 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hvis i får ømme brystvorter ved ægløsning, hvor mange dage er de så ømme?  

Jeg havde ømme bryster op til hver eneste ægløsning..Det varede som regel helt til et par dage inde i min menstruation.

Nu er jeg dog gravid 12+6, så nu er de ømme af en anden årsag

Anmeld Citér

15. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du prøvet med en gravditetstest, det kan jo være det har været meget forskelligt om det har været lidt før eller lidt efter jeg har haft ømme bryster, så det er ikke altid ens for mig og nogle gange har jeg det slet ikke

Jaa, prøvede her til aften, den var negativ, eller måske en skyggestreg var der, det var dog ikke med morgenurin eller hvor jeg havde holdt mig i over 4 timer, så det lidt dumt hehe. Prøver igen om et par dage, hvis de stadig er ømme om et par dage

Anmeld Citér

15. april 2024

Anonym trådstarter

MortilF skriver:

Jeg havde ømme bryster op til hver eneste ægløsning..Det varede som regel helt til et par dage inde i min menstruation.

Nu er jeg dog gravid 12+6, så nu er de ømme af en anden årsag

Hold da op det er lang tid. Kan jo være det samme her. Har dog kun haft én ægløsning i hele mit liv som jeg kunne ‘mærke’. Og det var der før jeg pludselig opdagede jeg havde ømme brystvorter, og det gik hurtigt over igen, dog ved jeg heller ikke hvor længe det varede inden. Om det så er fordi jeg er en af dem der skal have ømme brystvorter indtil menstruation, det må tiden vise hehe 

Anmeld Citér

15. april 2024

Anonym

Jeg kan typisk godt mærke min ægløsning. Jeg føler det som milde menstruations smerter, sådan ubehag/småsmerter i underlivet, ondt over lænden, får hormonelt humør, og får ømme bryster (det kan både være vorten eller hele brystet). Varer typisk 2-5 dage, vil jeg sige. Men kan sagtens vare længere.
Særligt hvis jeg håber på graviditet, eller der bliver rørt ved dem på nogen måde

Anmeld Citér

16. april 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hold da op det er lang tid. Kan jo være det samme her. Har dog kun haft én ægløsning i hele mit liv som jeg kunne ‘mærke’. Og det var der før jeg pludselig opdagede jeg havde ømme brystvorter, og det gik hurtigt over igen, dog ved jeg heller ikke hvor længe det varede inden. Om det så er fordi jeg er en af dem der skal have ømme brystvorter indtil menstruation, det må tiden vise hehe 

Ja, der er ikke andet for, end at se, om der kommer et mønster i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.