Jer der har udendørs trætrappe til Jeres hus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeg har trætrappe og er:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.066 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Hej!

Vi står og skal have skiftet trappe, og kan fornemme det bliver en bekostelig affærde. En trætrappe er et væsentligt billigere valg end en af stål, og en fuldmureret som vi har nu (som er blevet træt) med klinker, sigere murerene selv, der har været forbi, er en dårlig investering med de hårde vintre vi har. 
En trappe af stål ligger i 50.-60.000 og er derfor over vores budget, ellers var den løsning ideel.

Derfor vil jeg høre Jer der har trætrappe, hvor længe Jeres har holdt/holder, hvordan den er behandlet og om I grundlæggende er tilfredse med Jeres trappe eller om I ser den som en evig efterudgift, pga materiale valget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2024

Tullebadulle

hej123hej skriver:

Hej!

Vi står og skal have skiftet trappe, og kan fornemme det bliver en bekostelig affærde. En trætrappe er et væsentligt billigere valg end en af stål, og en fuldmureret som vi har nu (som er blevet træt) med klinker, sigere murerene selv, der har været forbi, er en dårlig investering med de hårde vintre vi har. 
En trappe af stål ligger i 50.-60.000 og er derfor over vores budget, ellers var den løsning ideel.

Derfor vil jeg høre Jer der har trætrappe, hvor længe Jeres har holdt/holder, hvordan den er behandlet og om I grundlæggende er tilfredse med Jeres trappe eller om I ser den som en evig efterudgift, pga materiale valget

En hovedtrappe af stål..? Det synes jeg aldrig man ser? Heller ikke af træ?  Med mindre at det er en terrasse.

Hvad type hus er det? Synes stål må se ud som noget fra en byggeplads? Det er det eneste sted jeg kan huske at have set det. 

Jeg ville altid vælge muret trappe med fliser. Gør det selv eller få en ven til at hjælpe. Vi har slev lavet trapper… altså lagt nye fliser osv.

Anmeld Citér

16. april 2024

hej123hej

Tullebadulle skriver:

En hovedtrappe af stål..? Det synes jeg aldrig man ser? Heller ikke af træ?  Med mindre at det er en terrasse.

Hvad type hus er det? Synes stål må se ud som noget fra en byggeplads? Det er det eneste sted jeg kan huske at have set det. 

Jeg ville altid vælge muret trappe med fliser. Gør det selv eller få en ven til at hjælpe. Vi har slev lavet trapper… altså lagt nye fliser osv.

Vi bor i murmestervilla i Aalborg - der er det vidt forskelligt hvad folk vælger. Har vedhæftet lidt billeder fra nettet - i vores kvarter som er byens største bydel, med mange villaveje, er der nogle i alle afskygninger

Vi har også været superglade for den fuldmurede indtil nu, så havde det givet mening, ville vi også gerne have det igen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Umildbart ser alle billederne du har sat ind, til at være trapper ud til terrasser/haver? 
ville bestemt vælge enten selv at lave en muret trappe eller støbe en i beton. 
Tror både stål og træ vil se for terrasse agtigt ud.. 

Anmeld Citér

16. april 2024

hej123hej

*.* skriver:

Umildbart ser alle billederne du har sat ind, til at være trapper ud til terrasser/haver? 
ville bestemt vælge enten selv at lave en muret trappe eller støbe en i beton. 
Tror både stål og træ vil se for terrasse agtigt ud.. 

De murer jeg har haft ude og afgive tilbud har selv opfordret mig til at tage et andet valg.

De siger “det koster dig 50-60.000 og jeg kan rende herude og skifte klinker og reparerer på den hvert tredje år, til du igen skal have lavet en ny om 10 år. Det ville være klogt at vælge en anden. De hårde vintre er ikke til murede trapper længere. Det er røveri ved højlys dag, at få sådan en lavet hos mig, selvom jeg gerne gør det. Men du skal reparere på den resten af livet og det bliver dyrt, så jeg havde valgt noget andet selv. De fleste der vælger trappe idag, vælger lækkert lærketræ eller stål, det klæder murmestervillaer så godt”.

Netop derfor afsøger jeg viden herom de andre muligheder

Anmeld Citér

16. april 2024

Tullebadulle

hej123hej skriver:

De murer jeg har haft ude og afgive tilbud har selv opfordret mig til at tage et andet valg.

De siger “det koster dig 50-60.000 og jeg kan rende herude og skifte klinker og reparerer på den hvert tredje år, til du igen skal have lavet en ny om 10 år. Det ville være klogt at vælge en anden. De hårde vintre er ikke til murede trapper længere. Det er røveri ved højlys dag, at få sådan en lavet hos mig, selvom jeg gerne gør det. Men du skal reparere på den resten af livet og det bliver dyrt, så jeg havde valgt noget andet selv. De fleste der vælger trappe idag, vælger lækkert lærketræ eller stål, det klæder murmestervillaer så godt”.

Interessant… vi har aldrig haft en klinke der er knækket… og den har da holdt i 7 år nu
jeg ser aldrig sådanne trapper som du viser. Men de er da også pæne. 

Anmeld Citér

16. april 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvad med en trappe støbt i beton, uden klinker på eller en trappe lavet af trappetrin i sten.

Jeg synes også trapperne i stål med træ på ligner nogen til en terrasse, og ikke behagelige at gå på med en masse i hænderne - når det skal gå lidt stærkt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
hej123hej skriver:

Jeg ville for det første gøre det selv.. 

og en beton trappe i selv støber fx kan i jo sagtens gøre pæn med et pænt gelænder om nødvendigt. Find et støbejerns gelænder der passer til på dba og sæt i når i støber den. Hvis i har børn kan de lave deres hånd eller fodaftryk mens betonen er fugtig så har den også noget personligt præg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.