Mormor gør forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.946 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2024

Anonym trådstarter

Min mor gør forskel på børnebørnene. 
specielt min store datter på 19 år. Nu er de andre børnebørn blevet så store at de ligger mærke til det. De bliver ikke sure men har bare accepteret at sådan er det og har altid været det. Min mor har passet min datter rigtig meget da jeg har været ung da jeg fik hende. Det har så gjort at de er meget knyttet til hinanden. Min mor køber altid guld smykker (kulturelt) til hende og giver hende penge.  De andre får også penge men ikke smykker. Men slet ikke så mange kontanter som min datter gør. 
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det, og derfor har jeg aldrig gjort andet end at snakke med min mor om det. Hun siger at det er hendes penge og hendes liv og at jeg skal blande mig uden om. 
min datter er den eneste der sover hos hende ofte. Køber dagligvare og ringer hverdag til hende. Jeg har prøvet og forklare at det er fordi de andre ikke har haft mulighed for at gøre det samme når min datter gør det. Er det for sent og ændre noget? Vil lige tilføje at alle børnebørnene elsker mormor højt og selv om de kommer med bemærkninger så er det ligesom at de har accepteret at tingene er sådan. Tror bare problemet ligger i at jeg er et meget fair menneske. Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2024

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg tænker det er øv gjort af mormor ��

Det er en mærkelig holdning det der med. Mine penge. Jeg bestemmer. Og så lave så stor forskel på dem, og specielt nu de lægger mærke til det. 

Anmeld Citér

14. april 2024

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Det lyder som en udfordrende situation. Selvom din mor har et tæt bånd til din ældste datter, er det vigtigt at sikre, at alle børnebørn føler sig lige værdsatte. Måske kan du foreslå at involvere de andre børnebørn mere i aktiviteter med din mor for at styrke deres forhold? Det er aldrig for sent at forsøge at skabe mere ligeværdighed og inklusion. Det virker som om, at din tilgang med at tale åbent med din mor om situationen er sund, så fortsæt med at kommunikere og søge løsninger, der kan være til gavn for alle.

Anmeld Citér

15. april 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Den er svær. Man skal ikke gøre forskel på børn samtidig med at alt heller ikke kan være helt ens fx pga. køn, alder og interesser. 

Hvor gamle er de andre børn? Jeg tænker umiddelbart ud fra det du skriver, at de er mindre børn. Du skriver, at du fik din nu 19-årige som ung og din mor der hjalp meget til og samtidig at de andre er begyndt at lægge mærke til det, så de måske ikke er så gamle endnu. 

Din mor og din datter har et tæt bånd. Lyder til det går begge veje i og med hun handler for din mor og ringer til hende hver dag. Din datter er voksen og har måske brug for penge på en anden måde end de små har til tøjkøb, fornøjelser, mobil osv. og det er så din mors måde at hjælpe hende. 

Tid er en anden ting, man kan give. Er din mor ved at være gammel, så hun ikke magter de samme ting som da din datter var lille? Ellers lade de små på skift komme til din mor alene en gang imellem måske. 

Jeg synes godt, du kan snakke med din mor om det igen. I hvert fald sige til hende, at de almindelige gaver som fx fødselsdagsgaver, der skal der ikke gøres forskel, give dem det samme påskeæg osv. - og hvis hun så vil give din datter en ekstra skilling, så om hun ikke kan gøre det, når de andre børn ikke ser det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.