Er det kun mig som har set Trendhim.dk reklamen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tænker du disse typer af reklamer er OK?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.659 visninger
11 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2024

forevig

Hej allesammen. 
I de seneste måneder har jeg set Trendhim.dk reklamer over det hele. Jeg ser dem ved sygehuset, nede i centrum, tæt på universitetet. Det er heller ikke kun i min by. Jeg besøgte Silkeborg og så det samme, helt upassende reklame af en sort nøgen mand med en hat foran penis. Tænker de at de er acceptabelt bare fordi det ikke er et fuldt billed og 'kun' overkroppen for det meste?
Trendhim.dk siger de sælger "alt mænd harpå, undtagen tøj", og det er derfor de har sådan en reklame. De argumenterer på websiden Trustpilot.dk at de skulle være OK fordi deres "modeller viser lige så meget hud, som man ville vise på en strand eller en swimming pool".
Nåh! men Banegården er hverken en strand eller en swimming pool. Det er ulogisk, og de er helt forkerte for at sætte den op i publikum på sådan en måde.

Børn skal kunne blive beskyttet for disse typer af ting. Men hvordan kan de det, når byen tillader reklamer af nøgne mennesker over det hele? Skal vi lukke øjnene for os hver gang vi går på gaden?
Jeg er ked af at virksomheden kunne ikke finde ud af nogen anden reklame og at denne er deres bedste bud.
Jeg håber de bliver taget ned snarest mulig. 
Jeg ved ikke hvorfor andre ikke taler om det. Alle er bare stille.
Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

At det ærligt ikke ville røre mig og hvis min søn spurgte hvad det var, så ville jeg da bare svare. Føler der er lidt større issues i livet

Anmeld Citér

13. april 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Synes det er rart til en afveksling at det ikke kun er seksualiserede kvindekroppe vi ser i det offentlige rum

At jeg så hellere var fri for at se sexualiserede reklamer i det hele taget er en anden sag 

Anmeld Citér

13. april 2024

Anonym

Det rører mig ikke så meget. Hvad er det du tænker børnene skal beskyttes fra? Nøgenhed?  Der har igennem tiden været uendelig mange reklamer med nøgne og næsten nøgne kvinder. De er vitterligt over alt, og har været det i årtier. Det er da overhovedet ikke noget nyt.

Jeg bliver til gengæld forarget af de der reklamer med nøgne bryster på busserne. Men ikke pga. nøgenheden, men hvad de reklamerer for - plastikkirurgi, og at man da bare kan få et par nye bryster. Den del synes jeg er potentielt meget mere skadeligt for børn end nøgenhed.

Anmeld Citér

13. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Har ikke set dem eller også har jeg bare ikke bidt mærke i den.. ærlig talt synes jeg det er tilsvarende alle de halvnøgne kvinder der er reklamer med alle vegne for brystoperationer, makeup, undertøj, parfumer osv.. 

Har ikke rigtig en holdning til det det er der bare, min store dreng på 13 har aldrig spurgt til sådan reklamer heller.. 

måske nogen bider mere mærke i den fordi det er en mand? På den anden side er den jo ikke anderledes end de underbukse reklamer for mænd der også pryder omkring i bybilledet indimellem?  

Sex og retouchede perfekt smukke mennesker sælger.. ellers havde de ikke lavet de reklamer det har været sådan i mange år og ændrer sig næppe.. 

blev mere fornærmet over plussize modeller hvor reklamen promoverede det var skønhedsidealet. Ikke fordi store kvinder ikke kan være smukke; har set flere plussize kvinder jeg har misundt for deres skønhed! Men synes det er et forkert budskab at fremme overvægt som noget smukt til unge mennesker, eftersom, om man vil stå ved det eller ej, det faktuelt ikke er sundt. Lige såvel som jeg mener de modeller der ser sygeligt tynde ud, eller kroppe der på andenvis skaber et forvrænget billede af idealet og skubber til grænserne for skønhed vs sundhed, er dybt forkerte og burde forbydes.  

men lidt nøgenhed i bybilledet slipper vi nok aldrig helt for

Anmeld Citér

13. april 2024

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Absolut ingenting tænker jeg. Jeg tænker der er så mange andre ting, der ville forarge mig langt mere, og jeg tænker ærligt ikke, at mine børn ødelægges eller går itu af at se den form for reklame. Som en anden skriver, har kvindekroppen været brugt i den type reklamer i årtier. Da jeg var barn, var der mange topløse kvinder på stranden, og folk skiftede gerne fra tøj til badetøj og den anden vej igen, uden at nogen så meget som løftede et øjenbryn. 

Nøgenhed skræmmer mig ikke, og børn går ikke itu af det. Til gengæld er jeg ked af når kroppen/billeder heraf bruges som et billede på, at der kun findes en pæn/rigtig type krop. Den glorificering af en enkelt kropstype kan til gengæld skade både voksne og børns selvbillede. Men ikke nøgenhed i sig selv.

Anmeld Citér

13. april 2024

Anonym

Jeg bemærkede den fordelen og min første tanke var “hurra! endelig er det ikke en kvinde der er nøgen eller næsten nøgen i en reklame”. Tror desværre mange blir stødt fordi han er sort, det er næsten værre.

Bevares der burde måske slet ikke være nøgenhed i reklamer, men de er alle vegne og vi kommer ikke uden om.

Heldigvis lidt færre efterhånden.

Forfriskende det er en (flot) mand til en forandring.  

Anmeld Citér

13. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
forevig skriver:

Hej allesammen. 
I de seneste måneder har jeg set Trendhim.dk reklamer over det hele. Jeg ser dem ved sygehuset, nede i centrum, tæt på universitetet. Det er heller ikke kun i min by. Jeg besøgte Silkeborg og så det samme, helt upassende reklame af en sort nøgen mand med en hat foran penis. Tænker de at de er acceptabelt bare fordi det ikke er et fuldt billed og 'kun' overkroppen for det meste?
Trendhim.dk siger de sælger "alt mænd harpå, undtagen tøj", og det er derfor de har sådan en reklame. De argumenterer på websiden Trustpilot.dk at de skulle være OK fordi deres "modeller viser lige så meget hud, som man ville vise på en strand eller en swimming pool".
Nåh! men Banegården er hverken en strand eller en swimming pool. Det er ulogisk, og de er helt forkerte for at sætte den op i publikum på sådan en måde.

Børn skal kunne blive beskyttet for disse typer af ting. Men hvordan kan de det, når byen tillader reklamer af nøgne mennesker over det hele? Skal vi lukke øjnene for os hver gang vi går på gaden?
Jeg er ked af at virksomheden kunne ikke finde ud af nogen anden reklame og at denne er deres bedste bud.
Hvad tænker I?

Mænd går i shorts og bar overkrop.

Der er reklamer med mænd i underbukser..

Hvad er der galt med en bar overkrop? 

Hvad er det børnene ikke må se på den mand, som de kan se? 

Anmeld Citér

13. april 2024

MorTilEnDreng

forevig skriver:

Hej allesammen. 

Hvad tænker I?

tænker absolut ingenting. Det er en reklame and so what de er nøgne. De viser ingenting på reklamerne. Og hvis de gjorde ville de stadig ikke røre mig det mindste. 
Ingen har taget skade af at se nøgenhed på en reklame så kan ikke se hvad børn skal skærmes for. 
dette er for mig bare endnu et påskud at føle mig krænket i dagens krænkelses Danmark. 

Anmeld Citér

13. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er en skøn reklame med god humor. Der er intet ved den, som børn skal beskyttes mod - det er voksentankegang at koble nøgenhed og sex sammen, og skulle de lidt ældre børn få lidt af fnise ad, så lad dem da have det. 
Jeg er mere nysgerrig efter, hvad der får dig til at tænke, at andre “burde” tale om den. Opfatter du danskere som bornerte? Det er ikke lige det, vi ellers er kendt for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.