Tilskud til fodterapi og indlæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2024

Anonym trådstarter

Hej. 
Jeg lider af nedsunken forfod (begge fødder) og i en grad hvor det ikke kan rettes op. 
jeg har store smerter, da jeg træder direkte på knoglerne nærmest, og kan mærke det. Derudover giver det mig ligtorne pga presset. 
jeg har så været til fodterapeut som kan hjælpe både ifht ligtorne og indlæg, men vil skulle have lavet indlæg hver gang jeg får nye sko, samt til fodterapeut minimum 1 gang om måneden. (Sidst gik der 2 dage så havde jeg smerter fra ligtorne igen). 
dette er selvfølgelig for egen regning, men da jeg er alene mor er økonomien ikke til fodterapeut og indlæg i længden. (Jeg har prøvet med ligtorne plaster og alt andet der er på markedet inden jeg tog til en fodterapeut men ligtornene bliver blot værre og værre pga presset). 

Er der nogen måde jeg kan søge tilskud til indlæg og/eller behandling? 

Min tanke er, jeg forventer at være på arbejdsmarkedet ihvertfald 35-40 år endnu. Jeg har et job hvor jeg er på benene 99.9% af tiden. Det vil være mere uhensigtsmæssigt jeg ender med ikke at kunne gå uden kroniske smerter konstant der kun vil blive værre, da fodterapeuten forklarede jeg ender med at få hammertæer også uden indlæg.. 

Jeg har kun kunne finde man kan få tilskud hvis man har diabetes fx .. Er der ikke andre muligheder for mig? For ellers vil løsningen blive jeg får behandling hvert 1/2 - 1 år og holder ud til jeg ikke kan mere.. 

Som det er lige nu og har været de sidste 5-6 måneder, kan jeg gå rundt osv, men jeg kan ikke gå/stå på fx strømpesokker. Skal have sko på med en blød sål der tager det værste af trykket for ellers gør det for ondt, så jeg står som det første om morgnen direkte fra sengen ned i et par tøfler, og så skifter mellem ude/inde sko uden at træde ned på gulvet, og så tager jeg først skoene af når jeg går i seng for at undgå smerter.. jeg kan konstant mærke ømheden og sidst på dagen har jeg så forfærdelig ondt i fødderne.. Hvad stiller jeg op..? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

Anonym

Ved ikke noget om tilskud, men hvis du har store problemer med dine fødder og har et job hvor du er gående 99% af tiden hvilket forværrer din tilstand, var det så ikke en overvejelse at skifte retning/karriere når du har 35/40 år tilbage på arbejdsmarkedet?

Tænker mere ift din livskvalitet når du blir ældre. 

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved ikke noget om tilskud, men hvis du har store problemer med dine fødder og har et job hvor du er gående 99% af tiden hvilket forværrer din tilstand, var det så ikke en overvejelse at skifte retning/karriere når du har 35/40 år tilbage på arbejdsmarkedet?

Tænker mere ift din livskvalitet når du blir ældre. 

Jeg har tænkt det, men kan ikke se mig selv i andet.. jeg elsker mit job. 
har endda haft fat på kommunens jobcenter for rådgivning om mine muligheder men det tiltaler mig på ingen måde.. og har ikke rigtig muligheden for bare at prøve mig frem økonomisk, og så er der også det at jeg har arbejdet næsten hele mit arbejdsliv i nuværende firma og ja, er en glæde at arbejde der.. og kan jeg blive med fodterapi og indlæg i skoene vil jeg klart gøre det..

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym

Jeg har tænkt det, men kan ikke se mig selv i andet.. jeg elsker mit job. 
har endda haft fat på kommunens jobcenter for rådgivning om mine muligheder men det tiltaler mig på ingen måde.. og har ikke rigtig muligheden for bare at prøve mig frem økonomisk, og så er der også det at jeg har arbejdet næsten hele mit arbejdsliv i nuværende firma og ja, er en glæde at arbejde der.. og kan jeg blive med fodterapi og indlæg i skoene vil jeg klart gøre det..

Du må jo ringe til borgerservice og høre om du kan få tilskud

Anmeld Citér

10. april 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Har du prøvet at snakke med med din læge om en henvisning til en ortopæd??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. april 2024

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Har du prøvet at snakke med med din læge om en henvisning til en ortopæd??

Det vil jeg prøve. Har lige bestilt en ny tid hos lægen for at tale med dem.. sidst fik jeg bare afvide jeg skulle ringe til en fodterapeut eller prøve med et ligtorneplaster fodterapeuten undrede sig noget over det var hvad jeg fik ud af at gå til lægen.. så jeg prøver igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.