Hej.
Jeg lider af nedsunken forfod (begge fødder) og i en grad hvor det ikke kan rettes op.
jeg har store smerter, da jeg træder direkte på knoglerne nærmest, og kan mærke det. Derudover giver det mig ligtorne pga presset.
jeg har så været til fodterapeut som kan hjælpe både ifht ligtorne og indlæg, men vil skulle have lavet indlæg hver gang jeg får nye sko, samt til fodterapeut minimum 1 gang om måneden. (Sidst gik der 2 dage så havde jeg smerter fra ligtorne igen).
dette er selvfølgelig for egen regning, men da jeg er alene mor er økonomien ikke til fodterapeut og indlæg i længden. (Jeg har prøvet med ligtorne plaster og alt andet der er på markedet inden jeg tog til en fodterapeut men ligtornene bliver blot værre og værre pga presset).
Er der nogen måde jeg kan søge tilskud til indlæg og/eller behandling?
Min tanke er, jeg forventer at være på arbejdsmarkedet ihvertfald 35-40 år endnu. Jeg har et job hvor jeg er på benene 99.9% af tiden. Det vil være mere uhensigtsmæssigt jeg ender med ikke at kunne gå uden kroniske smerter konstant der kun vil blive værre, da fodterapeuten forklarede jeg ender med at få hammertæer også uden indlæg..
Jeg har kun kunne finde man kan få tilskud hvis man har diabetes fx .. Er der ikke andre muligheder for mig? For ellers vil løsningen blive jeg får behandling hvert 1/2 - 1 år og holder ud til jeg ikke kan mere..
Som det er lige nu og har været de sidste 5-6 måneder, kan jeg gå rundt osv, men jeg kan ikke gå/stå på fx strømpesokker. Skal have sko på med en blød sål der tager det værste af trykket for ellers gør det for ondt, så jeg står som det første om morgnen direkte fra sengen ned i et par tøfler, og så skifter mellem ude/inde sko uden at træde ned på gulvet, og så tager jeg først skoene af når jeg går i seng for at undgå smerter.. jeg kan konstant mærke ømheden og sidst på dagen har jeg så forfærdelig ondt i fødderne..
Hvad stiller jeg op..?
Anmeld
Citér