Tvillinger eller hvad? Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. april 2024

MinniemouseDK

Jeg var til tidlig scanning 6+6 på privatklinik.

Scanningjordmoderen var lidt forvirret i starten og viste ikke hvad hun kiggede på. Til sidst sagde hun at det ligner at der er to "rum" og at det evt. kunne ligne en tidlig tvillingegraviditet, men var ikke begejstret, da hun ikke så blommesæk eller foster.

Ved en scannig samme dag på hospitalet, viste de heller ikke helt hvad de kiggede på. De mente dog ikke det var en tvillingegraviditet, selvom de godt kunne se to "rum." Det mente det ene midre "rum" lå inde i det andet større rum, men det mindre "rum" er ikke en blommesæk heller. De mente heller ikke at det var en fibrose og ej heller mola graviditet eller graviditet udenfor livmoderen.

De mente derimod at graviditeten højst sansynligt er ved at ende i en abort, men ville scanne mig igen ugen efter (på fredag) for at være mere sikker. 

Samme dag viste HCG tal sig til at være på 29.000 (ret højt) og et par dage efter steg det til 38.000. Jeg tror at det havde forventet lave HCG tal eller at det i hvert fald var falende.

Jeg er ved at blive vanvittig over ikke at vide hvad der sker. Har andre prøvet noget ala den oplevelse jeg beskriver?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det lyder meget som en graviditet jeg havde for nogle år siden. 

Jeg var 6+ og begyndte at styrtbløde. Jeg fik en tid til scanning nogle dage efter. Indtil da blødte det let. 

Til scanningen kunne hun også se to opklaringer, men ingen blommesæk eller foster. Jeg undrede mig over at der skulle være to, da jeg havde fået lagt ét æg op. Hun var ikke ret optimistisk. 

Et par dage efter kom der en stor klump ud med forskellige strukturer i rød og lilla. Jeg tror det var resterne af graviditeten. Jeg blev scannet en uge efter hvor alt var ude. 

Heldigvis blev næste oplægning til en sund og rask baby

Jeg håber det bedste for dig

Anmeld Citér

9. april 2024

Darling

Profilbillede for Darling

Har du et billede? Jeg synes mere det lyder som et vindæg når du har så højt hcg og det intet er at se

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.