Far gruppe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fædregruppe.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

446 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2024

Mand eller mus eller intet

Lige et spørgsmål til panelet 

Som mand. Synes jeg Det kan være svært nogle gange at finde sin rolle som farer. Da kom jeg til at tænke på. Hvordan kan det være og hvorfor er der ikke flere? Der laver grupper for mænd.  Og måske både far og mor? Som mødregruppe.  Jeg tror personligt at det kunne have hjulpet mig, da jeg ventede Vores børn. At man havde nogle og spejle sig med. Og kunne få snakket. Åben med og om problemer og Og hun montørerne. 

Er der andre i at kvinder der kunne også se jeres band kunne have fået glæde i Sådan forløb. Eller er det kun mig der tænker Sådan?  Og gerne også nogle svar for nogle mænd, hvis Der er en mænd i den her gruppe.  

Selvom i har gået med barnet i 9 måneder. Er der jo også mange andre ting. Der ændrer sig for os, men. Men jeg ville aldrig have været det foruden, men kunne bare se at der havde været nogle ting der havde gjort det nemmere ved at kunne spejle sig med andre fædre der stod i lignende situatione 

Nogen har måske haft erfaringer med at taget mænd med i mediegruppen. Det har Vores mødregrupper ikke været muligt før. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Her i vores by - Aalborg - bliver alle førstegangsforældre tilbudt et forældreforløb, der strækker sig over en 10 mødegange, både før og efter fødsel. Indholdet er ikke kun baby og fødsel, men mange af de ting, der ændrer sig, når der kommer en baby i familien. En sundhedplejerske kørte forløbet, men der var også besøg af en jordemoder (fødslen), en bankrådgiver (økonomi) og en jurist (hvordan man sikrer hinanden, arveregler mv.) 

Det er forløb er altså både for mor og far. Det er så også blandt dem fra holdet, der bliver dannet mødregruppe. Det findes også i andre byer ved jeg.

Anmeld Citér

3. april 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

I Aalborg tilbydes man som førstegangsforældre et kursusforløb på 10 kursusgange, hvor begge parter deltager - altså både mor og medforældre.

Man er omkring 10 par på holdet og får undervisning/fødselsforberedelse sammen og bliver sat i grupper til små opgaver ind i mellem. Der kan man danne mødregrupper og fædregrupper udfra, hvis man ønsker.

Man laver en facebook gruppe så alle forældre kan tage initativ til at ses. 

Det synes jeg er et superfint, og tænker det kan være relevant for begge slags forældre at deltage i en gruppe med forældre i samme situation.

Dertil har Aalborg-bibliotekerne også en fædregruppe hver uge - det samme er der i DGI huset, der er adskillige legegrupper for begge forældre rundt i byen hvor man kan mødes uformelt med forældre af begge køn.

Min kæreste overvejer at deltage i nogle af ovenstående og er glad for kurset vi går på, ligesom han også gerne vil gå til babysvømning o.l, når han tager barsel.  

Anmeld Citér

3. april 2024

Aalborgtøsen skriver:

Her i vores by - Aalborg - bliver alle førstegangsforældre tilbudt et forældreforløb, der strækker sig over en 10 mødegange, både før og efter fødsel. Indholdet er ikke kun baby og fødsel, men mange af de ting, der ændrer sig, når der kommer en baby i familien. En sundhedplejerske kørte forløbet, men der var også besøg af en jordemoder (fødslen), en bankrådgiver (økonomi) og en jurist (hvordan man sikrer hinanden, arveregler mv.) 

Det er forløb er altså både for mor og far. Det er så også blandt dem fra holdet, der bliver dannet mødregruppe. Det findes også i andre byer ved jeg.

Fantastisk godt. 

Men Det er desværre bare i Vores Kommune. 

Anmeld Citér

3. april 2024

hej123hej skriver:

I Aalborg tilbydes man som førstegangsforældre et kursusforløb på 10 kursusgange, hvor begge parter deltager - altså både mor og medforældre.

Man er omkring 10 par på holdet og får undervisning/fødselsforberedelse sammen og bliver sat i grupper til små opgaver ind i mellem. Der kan man danne mødregrupper og fædregrupper udfra, hvis man ønsker.

Man laver en facebook gruppe så alle forældre kan tage initativ til at ses. 

Det synes jeg er et superfint, og tænker det kan være relevant for begge slags forældre at deltage i en gruppe med forældre i samme situation.

Dertil har Aalborg-bibliotekerne også en fædregruppe hver uge - det samme er der i DGI huset, der er adskillige legegrupper for begge forældre rundt i byen hvor man kan mødes uformelt med forældre af begge køn.

Min kæreste overvejer at deltage i nogle af ovenstående og er glad for kurset vi går på, ligesom han også gerne vil gå til babysvømning o.l, når han tager barsel.  

1000 tak for svar. Det kan jeg rigtig godt forstå, at han overvejer. Jeg vil sige, at jeg havde i hvert fald haft glæde Det at kan snakke med nogen der står i samme situation på nuværende tidspunkt, giver bare en rigtig god opleve.  

Anmeld Citér

3. april 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har tre børn, den yngste er fra '22 efter de nye barselsregler.

Sundhedsplejersken skrev min mand op til en fædregruppe, men der var ikke ret meget styr på det. Det var vist kun fordi vi selv nævnte det, at hun undersøgte nærmere. Jeg tænker at der måtte være flere fædre som ikke vidste at det var et tilbud. Der geografiske område som gruppen dækkede, var halvdelen af kommunen. Men der var kun en håndfuld andre fædre på, og det var forskelligt hvornår de var på barsel

Men min mand mødtes da en del gange med den ene af fædrene. De tog også i svømmehallen og andre udflugter. Men de har ikke haft kontakt siden. 

Den anden far skulle starte på job før min mand, og efter det prøvede min mand at mødes med nogle af fædrene fra min mødregruppe, men det løb hurtigt ud i sandet. 

Jeg håber da, at det bliver bedre koordineret i fremtiden, da jeg tænker at mange mænd gerne vil mødes på en eller anden måde

Anmeld Citér

3. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mand eller mus eller intet skriver:

Lige et spørgsmål til panelet 

Som mand. Synes jeg Det kan være svært nogle gange at finde sin rolle som farer. Da kom jeg til at tænke på. Hvordan kan det være og hvorfor er der ikke flere? Der laver grupper for mænd.  Og måske både far og mor? Som mødregruppe.  Jeg tror personligt at det kunne have hjulpet mig, da jeg ventede Vores børn. At man havde nogle og spejle sig med. Og kunne få snakket. Åben med og om problemer og Og hun montørerne. 

Er der andre i at kvinder der kunne også se jeres band kunne have fået glæde i Sådan forløb. Eller er det kun mig der tænker Sådan?  Og gerne også nogle svar for nogle mænd, hvis Der er en mænd i den her gruppe.  

Selvom i har gået med barnet i 9 måneder. Er der jo også mange andre ting. Der ændrer sig for os, men. Men jeg ville aldrig have været det foruden, men kunne bare se at der havde været nogle ting der havde gjort det nemmere ved at kunne spejle sig med andre fædre der stod i lignende situatione 

Nogen har måske haft erfaringer med at taget mænd med i mediegruppen. Det har Vores mødregrupper ikke været muligt før. 

helt klart..

faktisk var der da jeg blev gravid noget der hed forældregruppe.. netop hvor man kunne komme begge..

og der var også fædregruppe..

men inden jeg fødte nåede begge dele at blive nedlagt pga besparelser i kommunen og for få tilmeldte fædre..

jeg forsøgte at argumentere min sag i min mødregruppe at jeg altså ikke smed manden hjemmefra blot fordi de skulle komme hvilket resulterede i at jeg blev frosset ud og fik sidste minuts afbud de gange det var hos mig... de der kom var glade for det ekstra sæt hænder han var og følte sig absolut ikke generet af at han var der.. han satte sig bare roligt med sin computer med headset på så vi "damer kunne kagle" som han sagde for sjov.. og hvis der blev brug for ham så kunne jeg lige prikke ham på skulderen og så hjalp han til..

jeg ville så meget gerne at han havde haft samme mulighed som mig med at møde andre fædre.. specielt første gang..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.