Måske lidt forarget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.507 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2024

Anonym trådstarter

Hey 

I sidste weekend var vi på besøg med nogle venner, der har en datter på 6 år og Vores søn på 7 år. Da vi havde spist aftensmad, gik børnene ind for at lege på hendes værelse. Efter noget tid gik jeg på toilettet. Og gik forbi hendes værelse. Hvor jeg. Så. Dem begge var helt nøgne. Jeg sagde ikke noget yderligere andet end jeg bad dem om at tage tøj på igen og gik ind for at tisse. Da jeg gik tilbage, var de begyndt at tage tøjet på, og jeg gik ind i stuen, hvor jeg nævnte kort, hvad jeg lige havde oplevet, hvor moderen til datteren sagde At Det var der ikke noget problem i, og at hun ikke næsten kunne forstå at Jeg har badet den bedt dem om at tage tøjet på igen. Efter noget tid kom de ind. I stuen, hvor de stadig var nøgne, Jeg bad Vores søn tage tøjet på igen, men datterens mor sagde lampen der nu bare.  Et stykke tid efter bad jeg ham igen. Gå ind og tage tøjet på. Det gjorde Vores barn.  

Som udgangspunkt har jeg slet ikke noget problem med, at børn er nøgne og jeg også godt med på at de har en nysgerrighed. Men når der ikke er nogen grund til at være nøgne, mener jeg ikke det man skal gå rundt nøgen. 

Er det bare mig Der er helt forkert på den

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Hey 

I sidste weekend var vi på besøg med nogle venner, der har en datter på 6 år og Vores søn på 7 år. Da vi havde spist aftensmad, gik børnene ind for at lege på hendes værelse. Efter noget tid gik jeg på toilettet. Og gik forbi hendes værelse. Hvor jeg. Så. Dem begge var helt nøgne. Jeg sagde ikke noget yderligere andet end jeg bad dem om at tage tøj på igen og gik ind for at tisse. Da jeg gik tilbage, var de begyndt at tage tøjet på, og jeg gik ind i stuen, hvor jeg nævnte kort, hvad jeg lige havde oplevet, hvor moderen til datteren sagde At Det var der ikke noget problem i, og at hun ikke næsten kunne forstå at Jeg har badet den bedt dem om at tage tøjet på igen. Efter noget tid kom de ind. I stuen, hvor de stadig var nøgne, Jeg bad Vores søn tage tøjet på igen, men datterens mor sagde lampen der nu bare.  Et stykke tid efter bad jeg ham igen. Gå ind og tage tøjet på. Det gjorde Vores barn.  

Som udgangspunkt har jeg slet ikke noget problem med, at børn er nøgne og jeg også godt med på at de har en nysgerrighed. Men når der ikke er nogen grund til at være nøgne, mener jeg ikke det man skal gå rundt nøgen. 

Ikke med gæster og slet ikke helt nøgne. Vores drenge hygger sig tit bare i boksershorts. 

Anmeld Citér

3. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg havde formentlig gjort ligesom dig. Taget det stille og roligt. Bedt barnet om at tage tøj på igen. 

Mine børn må gerne være nøgne herhjemme, hvis de har lyst til det. Men man tager undertøj på, når vi skal spise og selvfølgelig når der er gæster. 

Og de børn du nævner er forholdsvis store. Nej tak til andres børns bare numser  

Anmeld Citér

3. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hey 

Men du skriver, du har badet dem og derefter bedt dem om at tage tøj på? Jeg er lidt forvirret. 

Anmeld Citér

3. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men du skriver, du har badet dem og derefter bedt dem om at tage tøj på? Jeg er lidt forvirret. 

Badet=bedt 

Hun har nok ikke badet dem på vej på toilettet, så tænker hun har fået skrevet forkert

Anmeld Citér

3. april 2024

Anonym

Jeg er egentlig også ok med nøgenhed, synes jeg - fx om sommeren i haven og ved stranden osv.

Men jeg synes, bare numser i møbler er ret klamt, så den går ikke her i huset - og slet ikke hos gæster. Børn i den alder kan måske også komme til at sjuske lidt når de tørrer sig. Så jeg synes klart det var på sin plads at bede dem om at tage tøj på. 

Anmeld Citér

3. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde gjort som dig, men jeg var nok blevet for at være sikker på de tog tøjet på og så havde jeg i øvrigt snakket med mit barn omkring situationen når vi var kommet hjem 

Anmeld Citér

4. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det ville ikke være noget, jeg ville gøre et stort nummer ud af, og jeg ville i hvert fald ikke blive forarget. Fair at bede sit barn tage tøj på, når man ikke bryder sig om det, men så er der heller ikke grund til at gøre mere ud af det - det er jo ikke ligefrem de første børn i verden, der er nysgerrige. 

Anmeld Citér

4. april 2024

Anonym

BAE skriver:

Badet=bedt 

Hun har nok ikke badet dem på vej på toilettet, så tænker hun har fået skrevet forkert

Åh for pokker. Min fejl :-)

Anmeld Citér

4. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg havde nok ikke gjort et stort nummer ud af det heller, men bedt dem tage tøj på (og forventet det første gang jeg bad om det). I den situation du beskriver, ville jeg nok heller ikke synes at de skulle smide tøjet - så det ville jeg guide dem i. Var vi en have med vandkamp eller på stranden, så kunne situationen være en anden - for jeg har intet mod nøgenhed, men det afhænger lidt af tid og sted, synes jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.