Hejsa alle,
jeg har brug for råd…. jeg har en skøn pige på 7 uger, som dog indtil videre kun vil ligge på arm og bliver meget ked, hvis hun skal i autostol eller barnevogn. Nætterne er hårde og jeg føler ærligt, at det indtil nu har været ren overlevelse med sådan en lille én! Jeg har ikke overskud til andet end at opfylde hendes behov og selv overleve dagene nogenlunde. Hun bliver ammet ( ofte ) af mig. Jeg ønsker kun at hun skal være glad og tryg, så derfor opfylder jeg hendes behov for nærhed og trygheden ved at hun konstant er tæt på mig og tænker, at resten nok skal komme og at hun 100% nok skal lære at ligge i vogn og autostol , men at det jo ikke skal gennemtvinges … (selvom at det begrænser mig/familien helt vildt ift at kunne tage ud). Og jep vi har prøvet alt - øvet med barnevogn, forsøgt med slynge, ligge i nest, etc…. Nix hun vil bare være helt tæt på.
dilemmaet er, at vi har nogle arrangementer snart, flere timers kørsel fra vores hjem - en konfirmation samt to uger efter et familietræf der varer nogle dage helt oppe i Nordjylland , hvor der vil være en masse larm, små børn overalt, masser af mennesker tæt samlet og ja ikke megen ro. Derfor forudser jeg - hvis hun er ligesom nu - at det vil blive en pænt stressende affære for både baby og jeg, og ikke noget jeg kommer til at nyde. Tænker at jeg højst sandsynligt vil komme til at sidde meget af tiden og amme / sidde med hende på arm i et gæsteværelse, når hun skal sove , da hun ikke skal være i så meget larm i flere dage i streg og vi begge jo har brug for lidt ro til amningen… og hun skal have fred og ro til at sove, som hun gør meget af tiden endnu jo grundet sin alder.
Det betyder meget for min kære mand at vi deltager, men ærligt stresser det mig allerede helt vildt. For mig at se må babys behov altså komme udover ens egne, når de er så små! Og at hun skal skrige i et par timer i en autostol for at komme dertil, og at jeg sandsynligvis komme til at sidde tilbagetrukket / alene på et værelse, motiverer mig ikke ligefrem, og jeg frygter en baby som heller ikke vil nyde det….
Hvad er holdningen - er det OK at melde fra sociale arrangementer med et spædbarn/baby, når tingene nu engang er som de er ?
Som I kan høre, vil jeg klart gerne aflyse - det er trods alt ikke et stort bryllup i den nærmeste familie, vi melder fra til. Men er nysgerrig på jeres holdninger og hvad I andre har gjort
( Havde hun ville ligge i en barnevogn og sove fx, havde tingene jo også været helt anderledes )