På barsel og gravid igen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2024

Anonym trådstarter

Jeg er i syv sind og har så dårlig samvittighed overfor mit arbejde. 

Jeg startede på mit arbejde i juni 2022 og i oktober måned fandt jeg ud af at jeg var gravid. Jeg endte med at have været på arbejdspladsen i knap 1 år da jeg gik på barsel. 

Nu starter jeg på arbejde igen på mandag og glæder mig rigtig meget. I går fandt jeg ud af at jeg er gravid igen. Vi har altid snakket om vi gerne vil have en nr. 2, men da nr. 1 tog flere år, har det ikke været noget vi tænkte ville gå hurtigt. Det gjorde det så. Alt for hurtigt. Min samvittighed er ved at æde mig op over at jeg sandsynligvis skal på gå på barsel igen om 7 måneder. 

Er der nogen der har stået/står i lignende situation? Det er en privat virksomhed jeg arbejder i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2024

Anonym

Jeg forstår din dårlige samvittighed! Men det skal du ikke have. Din arbejdsplads ved godt, når de ansætter en, at der er chance for graviditet og barsel, sådan er det bare

Jeg er 2 gange blevet gravid 1 måned inde i en ny ansættelse. Det har både leder og kollegaer taget SÅ fint

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår din dårlige samvittighed! Men det skal du ikke have. Din arbejdsplads ved godt, når de ansætter en, at der er chance for graviditet og barsel, sådan er det bare

Jeg er 2 gange blevet gravid 1 måned inde i en ny ansættelse. Det har både leder og kollegaer taget SÅ fint

Tak for din besked! Det har du ret i. Jeg tror også bare jeg overtænker. Min mand er 10 år ældre end mig (jeg er 30). Så jeg synes heller ikke det er en mulighed at få det fjernet. Især ikke når vi kæmpede så længe med den første. Jeg smed p-pillerne da jeg var 25 år. Jeg ville rigtig gerne have barn nr. 2. Jeg havde dig aldrig i min vildeste fantasi troet. At det ville gå så hurtigt denne gang

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym

Jeg blev gravid da mit barn var 5,5 måned, jeg kom aldrig tilbage fordi jeg blev sygemeldt i den nye graviditet og det var jeg også i næsten hele den gamle. 

Jeg starter på job igen i slutningen af året, jeg har været væk lææænge. Du skal ikke have dårlig samvittighed

Anmeld Citér

2. april 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du skal da absolut ikke få det fjernet pga dit arbejde! Sådan er det jo, når man ansætter kvinder i din alder. De ved jo godt, at de fleste ønsker mere end ét barn. Om du skal på barsel om 7 mdr eller om 2 år er jo lige stor gene for dit arbejde

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym98

Jeg blev gravid igen da min pige var 6 måneder - så jeg når ikke at arbejde ret længe før jeg skal på barsel igen her til juli min arbejdsplads tog det pænt og min chef sagde at det var så meget større at få børn end noget andet.

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym98 skriver:

Jeg blev gravid igen da min pige var 6 måneder - så jeg når ikke at arbejde ret længe før jeg skal på barsel igen her til juli min arbejdsplads tog det pænt og min chef sagde at det var så meget større at få børn end noget andet.

Åh hvor dejligt at høre! Stort tillykke! Må jeg spørge om du arbejder i det private eller det offentlige? 

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym98

Anonym skriver:

Åh hvor dejligt at høre! Stort tillykke! Må jeg spørge om du arbejder i det private eller det offentlige? 

Jeg arbejder i butik - så det offentlige.

Anmeld Citér

2. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tak for din besked! Det har du ret i. Jeg tror også bare jeg overtænker. Min mand er 10 år ældre end mig (jeg er 30). Så jeg synes heller ikke det er en mulighed at få det fjernet. Især ikke når vi kæmpede så længe med den første. Jeg smed p-pillerne da jeg var 25 år. Jeg ville rigtig gerne have barn nr. 2. Jeg havde dig aldrig i min vildeste fantasi troet. At det ville gå så hurtigt denne gang

Nej, sådan kan man indimellem godt blive overrasket vi har selv fået de to første med hjælp og jeg er nu gravid med nummer 3, som vi har lavet helt naturligt. Faktisk er det første graviditet vi selv har klart, trods knap 7 år uden prævention

Det bliver heller ikke sjovt, om lidt, at fortælle at jeg liiiige skal på endnu en barsel. Siden sidst, har vi fået ny leder og der er en kollega der går på barsel ganske kort tid før mig. 
Lige netop mit arbejde/fag, kan der ikke findes en vikar/midlertidig løsning for. Så jeg ved at arbejdspladsen bliver presset. MEN jeg skal ikke planlægge MIT liv ud fra, hvad der passer ind på arbejdspladsen. Det har jeg da trods alt lært, efter de to tidligere gange

Der findes nok aldrig et helt godt tidspunkt for en graviditet på en arbejdsplads

Anmeld Citér

2. april 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym

Blev gravid 1 måned efter jeg fik nyt arbejde (2022), gik på barsel 2 måneder før termin. Efter 3 mdr. på arbejde igen, blev jeg gravid med nr. 2, fuldtidssygemeldt fra 12+, indtil jeg går på barsel igen i maj (har termin i juli). 

Når man ansætter kvinder ved man jo der er chance for graviditet, om det så nr. 1, 2 eller nr. 5. 
Jeg kender til den dårlige samvittighed, men den hjælper ikke, og ingen takker dig for ikke at følge dine/jeres drømme. 

Vores første tog 2 år med 3 ufrivillige aborter og en udredning før vi fik hende, så vi ville ikke vente for længe på nr. 2, og begyndte allerede da hun var 6 mdr. gammel (foråret 2013). Blev gravid hurtigt efter, som vi mistede. Og så stod jeg med en positiv test igen i start november. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.