Ideer madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej.

Så er det snart hverdag igen, og madpakkerne kalder

Jeg savner lidt inspiration. Vores børn (6 og 8 år) er meget selektivt spisende, især i madpakken. De kan faktisk ikke rigtig lide noget pålæg. Den store kan slet ikke lide kød

Vi kender selvfølgelig klassikerne - pølsehorn, pizzasnegle, pirogger, sandwich osv.

Men er der nogle af jer, der har nogle gode bud på nemme og overskuelige ting at putte i madpakken? Ikke snacks, men ting som mætter. Det må gerne være sådan lidt anderledes - men virkelig også gerne nemt

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2024

Carina:-)

Jeg ved ikke om det er anderledes. 

Men mine får pastasalat med - pasta majs ærter tomat agurk cheddarost  i små tern skinke eller kylling dressing ved siden af .

En anden variant. 

1L ymer blandes med 2 dl sød barbechuesovs ( remas ) og 2 dl ketchup. Blandes med majs ærter pasta og stegt bacon i tern.

Tortilla smøres med fx neutral ost - skinke laks eller kylling putter på . Lidt salat tulle stramt og skæres i skiver .

Dessert - Tortilla smørres med Nutella læg en banan på rul og skær i skiver.

Anmeld Citér

1. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kogte æg

Majskolber

Pastasalater med kogt grønt/bønner

Groft Knækbrød

Rugklappere hvis det skal være sandwich - fx med humus og spinatblade

Kyllingelår

Vegetardunser eller kyllingedunser

Anmeld Citér

1. april 2024

Anonym

Du kan melde dig ind i gruppen madpakkerne på Facebook, der er super meget inspiration

Anmeld Citér

1. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn spiser ikke rugbrød.. 

han får enten: 

clubsandwich 

pastasalat med kyllinge spyd 

Suppe 

rester fra aftensmad (fx tikamasala, spagetti bolognese, pansit, kylling i karry mm der nemt kan spises og med et lille brød til) 

hjemmelavede durum 

pitabrød 

burritos 

forårsruller med ris til 

Mini calzoner

kofta med bulgursalat 

Osv osv.. det var sådan lige hvad vi propper i madpakken pt.. meget af det kan jeg lave i større portioner, og så varme det om morgnen og komme i en termo beholder så han kan få lun frokost. Får jeg ikke lavet ovenstående klar, sørger jeg for vores madplan indeholder rester der stadig er lækre at få med på madpakke dagen efter.

Anmeld Citér

1. april 2024

Anonym

Jeg ved ikke om du synes det går under snack, men mit forslag er bananpandekager/vafler. Jeg spiser den selv til morgenmad og de mætter.

Jeg moser en moden banan og blander et æg(nogle gange 2) i, dertil tilføjer jeg havregryn til passende konsistens og laver den til små pandekager. Dertil kan de modificeret med peanutbutter, hakket mørk chokolade, kanel osv. Jeg kan også finde på at putte nogle loppefrøskaller i for flere kostfibre.

Man kan lave det samme til vafler så skal det hele bare igennem en foodprocessor/blender og evt tilføje lidt mælk hvis det er for tykt.

Man kan sende lidt marmelade med til at dyppe i og evt grøntsagsstave/frugt, nødder mm. med ved siden af.

Anmeld Citér

1. april 2024

Anonym

Pandekager lavet på blendet havregryn plejer at være et hit her, hos mit meget småtspisende barn opskrift kan findes på nettet

Anmeld Citér

1. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Tak for gode bud.

Anmeld Citér

1. april 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Dutelidut skriver:

Hej.

Så er det snart hverdag igen, og madpakkerne kalder

Jeg savner lidt inspiration. Vores børn (6 og 8 år) er meget selektivt spisende, især i madpakken. De kan faktisk ikke rigtig lide noget pålæg. Den store kan slet ikke lide kød

Vi kender selvfølgelig klassikerne - pølsehorn, pizzasnegle, pirogger, sandwich osv.

Men er der nogle af jer, der har nogle gode bud på nemme og overskuelige ting at putte i madpakken? Ikke snacks, men ting som mætter. Det må gerne være sådan lidt anderledes - men virkelig også gerne nemt

På forhånd tak

Vi har lyttet til hvad hun har sagt(9 år). I perioder har hun heller ikke ønsket rugbrød. Så har det været sandwich. Andre gange har det været æggemuffins. Eller pasta og grønt. Tortilla pandekage med fyld. 
Jeg synes også at det er mega svært. Husker selv også de kedelige madpakker og jeg husker også at de flere gange bare kom i skraldespanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.