Spillekonsol til en 3 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.062 visninger
10 svar
6 synes godt om
1. april 2024

Cherry__

Hej jeg vil gerne købe en spillekonsol til mit barn der blev 3 år i december måned, men også for at bare have en spillekonsol herhjemme. Jeg er vokset op med Wii, og synes det var virkelig sjovt at spille det, og spillede det hver dag. 

Jeg er dog I tvivl om det er for "kedeligt/gammeldags" for en vildbasse på 3. Hans onkler, fætre og kusiner har alle Playstation, og de er kæmpe fortaler for det. 

Er dog I tvivl om det er for svært for en på 3 år. Jeg kan heller ikke finde ud af at spille Playstation �� Far arbejder meget, så det er kun i weekenderne han ville kunne spille med ham. 

Mit barns fætre og kusiner har dog tilbudt at de ville lære os det, hvis vi får en PS ��

Hvad ville i anbefale? Wii, Nintendo switch eller Playstation? Og hvor gammel var jeres børn, da de fik det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2024

Fie85

Profilbillede for Fie85
Cherry__ skriver:

Hej jeg vil gerne købe en spillekonsol til mit barn der blev 3 år i december måned, men også for at bare have en spillekonsol herhjemme. Jeg er vokset op med Wii, og synes det var virkelig sjovt at spille det, og spillede det hver dag. 

Jeg er dog I tvivl om det er for "kedeligt/gammeldags" for en vildbasse på 3. Hans onkler, fætre og kusiner har alle Playstation, og de er kæmpe fortaler for det. 

Er dog I tvivl om det er for svært for en på 3 år. Jeg kan heller ikke finde ud af at spille Playstation �� Far arbejder meget, så det er kun i weekenderne han ville kunne spille med ham. 

Mit barns fætre og kusiner har dog tilbudt at de ville lære os det, hvis vi får en PS ��

Hvad ville i anbefale? Wii, Nintendo switch eller Playstation? Og hvor gammel var jeres børn, da de fik det

Nu spiller vi som forældre meget på spillekonsol, så det gør vores børn også. Vi har PlayStation, Xbox og mobiler samt wii.  
umiddelbart elsker ungerne mest mobilerne med deres touch screen. Men ellers har den ene kunne spille PlayStation siden 3 års alderen, mens den anden først startede rigtigt som 5 årig. Måske i forhold til lillebror/storebror og så var den lilles finmotorik bare bedre end den stores. Vi har ikke prøvet Nintendo switch, men folk jeg kender er mega glade for dem da de kan tage dem med, sidde med dem i sofaen samt koble dem på fjernsynet.
wii er ikke det helt store hit, da de hurtigt blev trætte af de samme spil. Vi syntes som forældre det var mega sjovt at se ungerne gå amok med remoten og vi måtte holde fast i ungerne for at de ikke  fik smadret fjernsynet ved et uheld. Måske handlede det for vores unger også om at den wii jeg har nok er 15 år gammel of derfor ikke reagerer ligeså hurtigt som når de spiller PlayStation 5 eller på mobilen. 
håber at du kan bruge det lidt til vejledning. 

Anmeld Citér

1. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn var 6 år før han fik en konsol. Gav ingen mening før det da han ikke ville ku have spillet selv. 
han fik istedet en iPad i gave som jeg kunne installere lærerige spil på tilsvarende hans alder, og så brugte han den kun på fx lange køreture 3 år er meget tidligt, efter min mening, til konsol og “spilletid”. Der får de større glæde af et puslespil, lave perler eller læse en bog med mor/far.

Anmeld Citér

1. april 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi købte en Switch til vores datter, da hun blev 4 år. Det har ærligtalt været spild af penge. Det er for svært for hende at styre, og så mister hun interessen. Det eneste hun bruger den til, er en sjælden gang at kigge på når far spiller, men hun vil ikke selv styre.

Vi købte den primært fordi vi skulle køre til Italien i sommers, så hun kunne bruge den i bilen (hun havde 1/2 år til at lære det inden), men den blev slet ikke brugt.

Anmeld Citér

1. april 2024

Tullebadulle

Cherry__ skriver:

Playstation!

Anmeld Citér

1. april 2024

Felguard

Profilbillede for Felguard

Jeg ville sige en tablet eller en switch. 

En PS er min optik for svært / stort for en 3 årig. 

Tablet er nemt fordi det fingerne børnene selv skal bruge til app spil. 

Switch er meget brugervenlig også for de voksne der skal hjælpe. Og mange børne spil til synes jeg. 

Skulle jeg vælge en konsol så var det switch. 

Anmeld Citér

1. april 2024

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nintendo Switch

Anmeld Citér

1. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi har switch og de store på 7 og 8 år bruger den meget

Det siger ikke hende på 4,5 år noget

Anmeld Citér

1. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Cherry__ skriver:

Jeg tænker tablet. 

De store spillekonsoller kan godt være svært for en 3 årig, hvis han ikke er vant til dem. 

Anmeld Citér

1. april 2024

Cherry__

Tullebadulle skriver:

Playstation!

Hvor gammel var dit barn/dine børn da lærte at spille Playstation? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.