Frokost ideer til fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej 

jeg skal holde fødselsdag med frokost for familien, til kl.12 eller 13???   Men er itvivl hvad jeg skal servere ? 
skal være (billigste ide , da pengene ikke er så store) og nemt. 
har du en ide ? Hvad plejer du / i at gøre?

hilsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej 

jeg skal holde fødselsdag med frokost for familien, til kl.12 eller 13???   Men er itvivl hvad jeg skal servere ? 

hilsen 

Hvis det er til en del personer, og det skal være billigt, kan hamburgerryg og flødekartofler være en ide, også måske noget is til dessert?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om I plejer at tilbyde varm mad til frokost, når der er indbudt til fødselsdag, det gør vi, og derfor forslaget

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Pølser med brød og kartoffelsalat, så bliver det ikke nemmere

Anmeld Citér

30. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Jeg var gået med rugbrød/hjemmebagte boller med smør, en lunet billig leverpostej fra supermarkedet/2 slags klassisk pålæg (fx spegepølse og rullepølse)/pålægschokolade/2-3 slags ost (en skære, en brie, en smørbar) og fx syltetøj hvis man har gang i et glas - dertil kaffe og saft, det plejer at være en billig omgang. 

Alternativt havde jeg nok kørt med pizzasnegle/pølsehorn/pestosnegle og lidt blandet salat/grønt stænger - det kan også gøres billigt og arrangeres dagen før. 

Ønsker du varm frokost - det plejer jeg ikke gøre i - havde jeg nok taget at lave frikadeller, salat og kartoffelsalat der kan laves før, pirogger med salat, hotdogs eller kartoffel/tomatsuppe suppe med hjemmelavet fluté - det kan også gøres ret budget venligt.

Jeg plejer at købe saft til opblanding, eller store billige sodavand på 1,5-2 liter og sørge for der er rigeligt kaffe ink. mælk.

Af dessert kan man hjemmebage en klassisk kakao eller banankage med glasur, eller, hvis man er ikke lige orker, lave et fad med små bastongekiks, romkugler og cookies fra supermarkedet, de koster tit omkring en 10’er pr. pakke.  

Anmeld Citér

30. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Rugbrød og så max 5 pålæg. 

Jeg laver fx hjemmelavet æggesalat, hjemmelavet skinkesalat, et fad med ro slags pølser og 2-3 oste, steger en roastbeef. 

Dertil en masse gnavegrønt og evt lidt frugt. 

Enten discount sodavand eller saftevand. 

Det bliver ikke den helt store udgift. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Jeg skal holde fødselsdag i morgen og serverer:

• Porretærte med skinke
  • Deller
  • Kyllingespyd
  • Tomatsalat
  • Spidskålssalat
  • Foccacia
  • Avocadocreme

Bagefter er der lagkage og brownie Og så er der øl, sodavand, vand, saft, kaffe og te til dem, der måtte ønske det

De sidste par gange vi har holdt fødselsdag, har det været til boller og lagkage. I morgen skulle det være lidt anderledes…uden grund

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Pålægskagemand er billigt 

Anmeld Citér

30. marts 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej 

hilsen 

Måske nogle tærter og en stor skål salat og evt pastasalat? 
Du kan også lave sandwich’es og gnavegrønt. 
eller en stor lasagne og salat og brød til.

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Vi spiser altid varm mad til middag hvis vi inviterer/er inviteret til kl. 12-13 stykker. 

Ingen af os herhjemme spiser rugbrød, så det ville ikke være på menuen hos os. 

Vi laver sommetider indisk dahl med nanbrød(kan bages ret billigt). Det er en billig, sund og mættende ret der smager af noget. 

Vi har også nogle gange haft et koncept der hedder boller/kage og pasta med kødsovs. Så kan vores gæster “melde” ind på om de kommer til det ene eller det andet eller det hele. Det er super nemt, billigt og hyggeligt. 

Vi er på ingen måde i pengenød, men jeg godt lide tanken om at tænke over forbrug og ikke bare købe dyrt fordi vi kan. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Salater og tærter. Så kan du lave alt på forhånd og bare lune tærterne på dagen. 
Personligt synes jeg, det er lidt kedeligt bare at få rugbrød med helt almindeligt pålæg, når man er inviteret til noget. Så hellere selv lave en leverpostej eller en paté, en hønsekødssalat og frikadeller - fx. Eller noget fisk - marineret sild, røget sild eller røget makrel eller laks og spinat, grønne asparges. Tunmousse holder også endnu efter min smag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.