Udbleven mens

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg har et spørgsmål. Jeg har altid min menstruation på klokkeslettet. Jeg ved at jeg omkring d. 12 havde ægløsning da det var i tråde. Skulle have haft min menstruation i tirsdags og den er stadig ikke kommet. Jeg har ikke haft en forsinket menstruation siden jeg begyndte at bløde nornalt efter fødslen af min søn og han er nu 6 år. 

Jeg blev insemineret I februar og nåede kun lige at teste positiv og så begyndte jeg at bløde. Lægen tog blodprøve som kun var på 2.5 så jeg er ikke gravid. Skulle til og igang med endnu et forsøg her i april men nu er min menstruation udbleven og ved ikke hvad der sker. 

Jeg har ikke været stresset, har ikke pco, pcos eller noget, er tjekket for det. Mit liv er faktisk nøjagtigt som det plejer, ud over humørsvingninger og spænding i underlivet. 

Nogen her der kan fortælle hvad der kan skyldes at den pludselig udebliver?

Har selvfølgelig taget en test for en sikkerheds skyld som er helt negativ. Og ville være 8+1 idag så den ville have vist klar positiv havde det været grundet graviditet. 

Håber nogen har prøvet det samme og kan fortælle hvor længe i måtte vente på den kom. Syntes det er frustrerende hele tiden at have følelsen af den kommer og humørsvingninger der går ud over mine børn fordi de er fuldstændig ude af balance

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2024

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg har et spørgsmål. Jeg har altid min menstruation på klokkeslettet. Jeg ved at jeg omkring d. 12 havde ægløsning da det var i tråde. Skulle have haft min menstruation i tirsdags og den er stadig ikke kommet. Jeg har ikke haft en forsinket menstruation siden jeg begyndte at bløde nornalt efter fødslen af min søn og han er nu 6 år. 

Jeg blev insemineret I februar og nåede kun lige at teste positiv og så begyndte jeg at bløde. Lægen tog blodprøve som kun var på 2.5 så jeg er ikke gravid. Skulle til og igang med endnu et forsøg her i april men nu er min menstruation udbleven og ved ikke hvad der sker. 

Jeg har ikke været stresset, har ikke pco, pcos eller noget, er tjekket for det. Mit liv er faktisk nøjagtigt som det plejer, ud over humørsvingninger og spænding i underlivet. 

Har selvfølgelig taget en test for en sikkerheds skyld som er helt negativ. Og ville være 8+1 idag så den ville have vist klar positiv havde det været grundet graviditet. 

Håber nogen har prøvet det samme og kan fortælle hvor længe i måtte vente på den kom. Syntes det er frustrerende hele tiden at have følelsen af den kommer og humørsvingninger der går ud over mine børn fordi de er fuldstændig ude af balance

Er du blevet undersøgt med blodprøver her mens du venter på menstruation?

Jeg havde i efteråret 2 cykli på 50 dage lige efter hinanden. Det satte gang i en udredning for både pco og for tidlig overgangsalder. Det viste sig at jeg ikke heelt er der hvor jeg er i tidlig overgangsalder, men jeg har kraftigt dalende fertilitet og ender nok med en tidlig overgangsalder. - jeg er 29 nu. 

Min cyklus har ikke været fuldstændig regelmæssig siden efteråret. Der har både været kortere og lidt længere cykli og varierende kraftighed på blødningen.

Jeg siger ikke at det er det med dig. Men måske værd at blive undersøgt?

Anmeld Citér

28. marts 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hej baby.dk

Jeg forstår ikke hvordan du skulle være 8+1, hvis du skulle have haft mens i tirsdags? Ved ægløsning er man 2+0, så ved forventet mens er man 4+0.

Som jeg læser dit skriv, havde du en bio februar, kunne det ikke være den der har lavet rod med din cyklus. Eller måske fordi du venter på mens for at kunne blive insemineret igen. Nogle gange drille kroppen bare helt vildt når man gerne vil være gravid

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym

Du ville kun være 4+2 såfremt du havde æl, du kan aldrig være sikker tråde eller ej når du ikke tester eller bruger temperatur metoden.

Uanset hvor stabil din cyklus er så kan du aldrig regne med noget, kroppen fungerer ikke som en kalender og der kan og vil ske udsving også selvom du aldrig har været var til det. Din ægløsning har sikkert ligget senere end du selv tror når du ikke tester

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Er du blevet undersøgt med blodprøver her mens du venter på menstruation?

Jeg havde i efteråret 2 cykli på 50 dage lige efter hinanden. Det satte gang i en udredning for både pco og for tidlig overgangsalder. Det viste sig at jeg ikke heelt er der hvor jeg er i tidlig overgangsalder, men jeg har kraftigt dalende fertilitet og ender nok med en tidlig overgangsalder. - jeg er 29 nu. 

Min cyklus har ikke været fuldstændig regelmæssig siden efteråret. Der har både været kortere og lidt længere cykli og varierende kraftighed på blødningen.

Jeg siger ikke at det er det med dig. Men måske værd at blive undersøgt?

Nej er jeg ikke. Da min mens normalt er til at sætte et ur efter. Men er den ikke kommet på tirsdag ringer jeg til lægen, for har det som om mens er på vej hele tiden. Og havde en god ægløsning  og også i februar (er i fertilitet behandling) har fået taget blodprøver der har målt mit AMH osv. Som er lige så flot som for 7 år siden. 

Lige nu håber jeg bare hele tiden på at min mens kommer også fordi det niver og jager som ved mens begyndelse

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du ville kun være 4+2 såfremt du havde æl, du kan aldrig være sikker tråde eller ej når du ikke tester eller bruger temperatur metoden.

Uanset hvor stabil din cyklus er så kan du aldrig regne med noget, kroppen fungerer ikke som en kalender og der kan og vil ske udsving også selvom du aldrig har været var til det. Din ægløsning har sikkert ligget senere end du selv tror når du ikke tester

Nej er i fertilitet behandling så havde det været fordi jeg havde været gravid fra sidste inseminering så ville jeg være 8+1 idag og derfor uden tvivl kunne teste positiv. Blev insemineret I februar og pause i marts. Men blodprøven blev taget 3+3 i februar fordi jeg havde været så syg og var begyndt at pletbøde. Men den var kun på 2.5. 

Jeg kan mærke min ægløsning og har aldrig taget fejl. Da det også er min prævention måde da jeg ikke kan tåle nogen former for prævention.  Jeg er også bedre til at forudsige min ægløsning end klinikken og har også altid passet. Så er 110% sikker på hvornår min ægløsning var  

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym trådstarter

Kis92 skriver:

Jeg forstår ikke hvordan du skulle være 8+1, hvis du skulle have haft mens i tirsdags? Ved ægløsning er man 2+0, så ved forventet mens er man 4+0.

Som jeg læser dit skriv, havde du en bio februar, kunne det ikke være den der har lavet rod med din cyklus. Eller måske fordi du venter på mens for at kunne blive insemineret igen. Nogle gange drille kroppen bare helt vildt når man gerne vil være gravid

Fordi jeg ikke har haft sex siden, så derfor hvis jeg stadig havde været gravid så havde jeg skulle være 8+1 idag og derfor uden tvivl kunne teste positiv. Men som jeg også skriver ved jeg at jeg ikke er gravid. Tog blot en test for at udelukke da jeg ikke kan snakke med lægen. 

Samt Fik blodprøve 3+3 som kun var 2.5.

Nej det ikke det. For ville have ventet til august måned med næste forsøg grundet økonomiske ting. Skal kun igennem et forsøg i april fordi jeg har fået et gratis forsøg og det er 4 dage siden ca jeg fik den mulighed. Så har hele marts ikke haft fokus på projekt baby men meget andet da jeg var afklaret med at vente et lille halvt år på næste forsøg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.