Kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg er, ud fra scanning I lørdags, 10+4 i dag. Jeg lider af massiv kvalme, der kommer ca. 30 minutter efter, at jeg er stået op og varer det meste af dagen/aftenen. Jeg er ved at blive sindsyg af, konstant at have det dårligt. Heldigvis har jeg endnu ikke kastet op.

Hvad skyldes kvalmen? Med min datter havde jeg ingen kvalme overhovedet.

Hvad gør i, der også er ramt af kvalme, for at holde det ud? Alle råd modtages.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2024

Anonym

Med min den første, var jeg også meget plaget af kvalme. Jeg kastede lidt op. Det varede hele dagen og jeg var desperat for at finde noget der kunne tage bare toppen af det. Også fordi jeg arbejdede på et botilbud 1-1. Så jeg googlede og googlede og googlede lidt mere. Prøvede ALLE råd af, som jeg stødte på. En dag, nede i bunden af en artikel om graviditetskvalme, stod der mint pastiller. Altså de der små nogle der ligner p-piller. DET skal jeg da lige love for hjalp

Anmeld Citér

27. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Min kvalme har varet fra uge 5 til nu (går ind i uge 34 i morgen) og er værst om aftenen.

Jeg får kvalmestillende til at tage toppen dele af dagen, undgår stramt tøj, går mange ture for at få gang i blodomløbet og maden til at falde på plads, lufter ud, spiser hyppige og gerne kolde måltider, der er blodsukker stabiliserende, undgår at lægge for meget ned/sidde for sammensunket og drikker rigeligt med væske.

Jeg har ikke kastet op på noget tidspunkt, men kvalmen er altid mere eller mindre tilstedeværende, så kender godt til “fornøjelsen”

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

Din kvalme skyldes hormoner, jeg havde ingen symptomer i første graviditet men kvalme i næsten hele graviditeten anden gang. Undtagen 6 uger, jeg har 2 drenge

Anmeld Citér

27. marts 2024

MortilF+V

Anonym skriver:

Med min den første, var jeg også meget plaget af kvalme. Jeg kastede lidt op. Det varede hele dagen og jeg var desperat for at finde noget der kunne tage bare toppen af det. Også fordi jeg arbejdede på et botilbud 1-1. Så jeg googlede og googlede og googlede lidt mere. Prøvede ALLE råd af, som jeg stødte på. En dag, nede i bunden af en artikel om graviditetskvalme, stod der mint pastiller. Altså de der små nogle der ligner p-piller. DET skal jeg da lige love for hjalp

Jeg er efterhånden villig til at prøve alt Tak for tippet.

Anmeld Citér

27. marts 2024

MortilF+V

hej123hej skriver:

Min kvalme har varet fra uge 5 til nu (går ind i uge 34 i morgen) og er værst om aftenen.

Jeg får kvalmestillende til at tage toppen dele af dagen, undgår stramt tøj, går mange ture for at få gang i blodomløbet og maden til at falde på plads, lufter ud, spiser hyppige og gerne kolde måltider, der er blodsukker stabiliserende, undgår at lægge for meget ned/sidde for sammensunket og drikker rigeligt med væske.

Jeg har ikke kastet op på noget tidspunkt, men kvalmen er altid mere eller mindre tilstedeværende, så kender godt til “fornøjelsen”

Oh my..Stakkels dig. Det må da være ulideligt.

Jeg går kun i joggingbukser og løse bluser ot, da jeg ikke kan holde mine almindelige bukser/jeans ud. De kan godt lukkes, men nøj, det er ubehageligt.

Jeg er desværre sygemeldt med blødninger og beordret til at sidde og ligge størstedelen af tiden. Så må jeg gå nogle små, korte ture. Hvis/når jeg bliver øm/får ondt, skal jeg kunne sætte mig ned og slappe af. Så det begrænser mig lidt.

Jeg drikker dog rigeligt med væske og spiser fint, men det bliver bare ved..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.