Bedste køletaske til skolebarnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2024

AnneKatrine

Profilbillede for AnneKatrine

Jeg synes det er svært at finde en god køletaske som er nem at fragte frem og tilbage på gåben..

Mit barn er 8 år, og skal til selv at gå til og fra skole.

Hun skal have 3 madpakker med hver dag (som helst ikke skal vendes på hovedet eller siden, da der nogle gange er flydende indhold).

Derudover bærer hun på en skoletaske og nogle dage idrætstaske eller biblioteksbøger + en stor guitar.

Jeg har søgt på nettet og forsøgt at spørge rundt omkring, men kan ikke rigtigt finde nogen god løsning (som f.eks. en køletaske man kunne gå med som en taske foran eller noget).

Nogen der har et godt bud på en god køletaske eller en alternativ idé til køletaskens placering, så mit lille pakkeæsel nemt kan gå selv...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er usikker på hvorfor det skulle være nødvendigt med en køletaske - det kender jeg ingen børn der slæber rundt på, men måske er der en helt særlig årsag? Jeg synes det lyder synd og unødvendigt bøvlet med så meget at slæbe på. Jeg smider madpakkerne i tasken (du kan evt. få skoletasker som er “isolerede” i madpakkerummet - og så smide et miniature-køleelement derned om sommeren). De dage hun fx skal gå videre til gymnastik efter skole får hun trænings-venligt tøj på fra morgenstunden så hun ikke skal slæbe det heller. Hun er 7 år og har gået selv siden 0. klasse, så jeg er stor fan af “keep it simple”. 

Anmeld Citér

24. marts 2024

SK85

Hov, fejl

Anmeld Citér

24. marts 2024

Tullebadulle

AnneKatrine skriver:

Jeg synes det er svært at finde en god køletaske som er nem at fragte frem og tilbage på gåben..

Mit barn er 8 år, og skal til selv at gå til og fra skole.

Hun skal have 3 madpakker med hver dag (som helst ikke skal vendes på hovedet eller siden, da der nogle gange er flydende indhold).

Derudover bærer hun på en skoletaske og nogle dage idrætstaske eller biblioteksbøger + en stor guitar.

Jeg har søgt på nettet og forsøgt at spørge rundt omkring, men kan ikke rigtigt finde nogen god løsning (som f.eks. en køletaske man kunne gå med som en taske foran eller noget).

Nogen der har et godt bud på en god køletaske eller en alternativ idé til køletaskens placering, så mit lille pakkeæsel nemt kan gå selv...?

Har aldrig brugt køletaske. Nogle skoletasker kan man komme køleelementer i der hvor madkassen er. 
Hvorfor giver du væske med?

Keep it simple og læg fryseelementer i på de varmeste dage. 

Det andet lyder unødvendigt belastende og besværligt for dit barn.

Anmeld Citér

24. marts 2024

Anonym

Man kan købe kølemadkasser, der ikke fylder det helt store. Men hvis hun har brug for en decideret køletaske - ja så er de jo desværre ret store. 

Og ja, undskyld - men hvorfor har hun 3 madpakker med? 

Anmeld Citér

24. marts 2024

AnneKatrine

Profilbillede for AnneKatrine

Mange tak for jeres input

Havde egentligt ikke tænkt på at man kunne droppe køletasken, alle fra klassen har vist køletasker med for at holde yoghurt, kødpålæg osv. koldt i sommervarmen.

Men kan da være at jeg skal overveje en skoletaske med et køleelement istedet (nu har hun godt nok lige fået ny skoletaske, så det var da lidt træls at jeg ikke lige havde tænkt på det inden..).

Og ja, ellers madkasser der kan holde sig kolde.

De skal have 3 madpakker med.

Gymnastiktøjet er til når de har idræt i skolen. Troede egentlig at de skulle have skiftetøj med, men det kan jeg lige undersøge, for ja - ellers kan hun jo bare nøjes med en pose med et håndklæde i nede i skoletasken.

Mange tak for jeres svar, jeg genovervejer lige køletaskesituationen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.