14 mdr og stilstand - være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic bliver jo 14 mdr idag - så den stod på at måle hans længde til hans 'cm-vokse-træ' og vægt...

Vi har været vandt til at den kan stå stille i flere mdr, men nu er den begyndt at gå den anden vej... ...

For et stykke tid siden havde han 6 dage uden noget rigtig at spise og drikke (eks. 3 ske-fulde yughurt og 200 ml om dagen) og lav temp.

Det er helt okay at han ikke vokser da han jo er 'lang nok' 86 cm og vægten siger nu 10 kg ren ( efter aftensmad).

Aner ikke hvor meget deres vægt kan og må svinge. Men bliver skisme bekymret... Han er begyndt at sove dårligt både hjemme og i dp. Har ikke så meget farve i huden og virker konstant træt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

Lone Jakobsen

jeg ville da lige kontakte sp eller læge for en sikkerheds skyld.

efter det du skriver så ville jeg også være nervøs.... men jeg har aldrig målt og vejet mine børn hver måned...så jeg har ingen fornemmelse af om de har tabt sig eller taget på som de skulle.

det er mere at du beskriver ham som træt og bleg der bekymrer mig lidt...måske mangler han jern, så han skal have lidt tilskud.

Anmeld

3. november 2009

LotteGabriella

nutche skriver:

jeg ville da lige kontakte sp eller læge for en sikkerheds skyld.

efter det du skriver så ville jeg også være nervøs.... men jeg har aldrig målt og vejet mine børn hver måned...så jeg har ingen fornemmelse af om de har tabt sig eller taget på som de skulle.

det er mere at du beskriver ham som træt og bleg der bekymrer mig lidt...måske mangler han jern, så han skal have lidt tilskud.

jerntilskud ville også være mit gæt

og synes da også helt klart at du skal kontakte SP/lægen!!!!!

Anmeld

3. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Takker for svar... Ringer også i morgen.

Han for godt nok hans vitamin pille hver morgen, men måske han trænger til noget mere end den giver... Han kører også hurtigt tør for energi. var over at lege med hans fætter i weekend, hvor han sov 2 ½ time til middag og alligevel gik han 'død' efter 15 min leg.

Får varieret og sund mad, da han elsker frisk kogte grønsager.

Hans hverdag ser sådan ud, men om han spiser 2-8 skefulde eller det hele svinger meget.

Morgenmad: hjemmelavet hirseflage grød lavet med sødmælk, 1 tsk smør eller olie og frugtmos ovenpå. Sødmælk eller vand til. Nogle dage fløde yoghurt, da knægten nægter at spise farmands grød...

Formiddags frugt, middags mad og eftermiddags frugt får han i dp, og da hele kommunen har sund kost indført, ved jeg han får god mad.

Når vi kommer hjem får han gerne tilbudt frugt og væske, men tager blot få bider og kaster det hen ad gulv. Og vandet spytter han 50 % ud igen, også selvom det er med saft i.

Til aften står den på ris / kartofler / pasta, med noget kød (fisk, kylling, kød mm) og friske grønsager. En klat smør eller sovs til.

Han bestemmer selv hvad og hvor meget han spiser, prøver vi at hjælpe - slår han gaffel væk eller spytter det ud. han vil selv - stædige bandit. det ligger i 'bunker' så han nemt kan overskue hvad der er på tallerken. Vi må godt 'lade' gaffel eller ske, men putte den i munden vil han selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.