Mens og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej! Med min store fik jeg først mens igen da hun var ca 1 år og amningen trappede ned.. denne gang er den kommet allerede efter 2 måneder! Den var spot on 7 dage og helt som den plejer. Jeg nåede ikke til læge pga sygdom her hjemme, og få prævention og vi har haft sex efterfølgende.. 

nu står jeg så og tænker om jeg skal teste? Skal jeg vente på mens? Hvad gør jeg? 
kan forstå cyklus kan være meget uregelmæssig når man ammer..? Hvordan ved jeg i så fald hvornår jeg skal teste? Vil TRO (har ikke testet) at jeg havde ÆL omkring for 15-16 dage siden ca. kunne mærke noget der føltes som ÆL.. 

Hvad tænker i? 
har fået ny tid ved lægen mhp prævention men igen kan jeg først starte når cyklus begynder igen. 
vi planlægger ikke en til lige nu. Men har talt om at skulle det ske så har vi både råd, overskud, plads og tonsvis af kærlighed så det skal nok gå 

men er bare virkelig i tvivl… vente eller teste? Og hvornår? For jeg gider ikke gå og bare teste i blinde og blive et testmonster

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2024

Anonym

Test hvis du har lyst, vi aner det ikke for vi kender ikke din cyklus. Den kan jo være ustabil i flere måneder  

Anmeld Citér

20. marts 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hvad plejer din cyklus længde at ligge på? 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym trådstarter

Mellem 26-28 dage før gravditeten

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Mellem 26-28 dage før gravditeten

Har du prøvet at teste? For hvis det var omkring 15-16 dage siden du havde ægløsning, så burde det kunne ses på en test nu.

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym

Kondomer kan købes i alle dagligvarebutikker, det behøver du ikke en læge til  Bare hvis du gerne vil have sex inden du skal til lægen og ikke ønsker at blive gravid

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kondomer kan købes i alle dagligvarebutikker, det behøver du ikke en læge til  Bare hvis du gerne vil have sex inden du skal til lægen og ikke ønsker at blive gravid

Er ikke planlagt - men vi har ingen planer om et abort hvis det skulle ske men tak for “rådet”

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du prøvet at teste? For hvis det var omkring 15-16 dage siden du havde ægløsning, så burde det kunne ses på en test nu.

Ikke endnu.. ville have købt en test i dag men kom fuldstændig fra det

Anmeld Citér

22. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Er ikke planlagt - men vi har ingen planer om et abort hvis det skulle ske men tak for “rådet”

Ja beklager hvis du tager det ilde op, men det var nu et helt reelt råd. Jeg læste din tråd som om du var bekymret for at blive gravid inden du havde været til lægen. Så det var altså helt velment at hvis der ikke var et ønske om graviditet, så var det en mulighed at bruge kondom frem til man har fået anden præcention ved lægen

Jeg har venner som gelt reelt troede at de ikke måtte bruge nogen former for prævention eller dyrke nogen former for motion før de var "godkendt" hos lægen. Og ærligt så er det sgu da synd at blive gravid hvis man ikke ønsker det, blot fordi man ikke kender sine muligheder

Anmeld Citér

22. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja beklager hvis du tager det ilde op, men det var nu et helt reelt råd. Jeg læste din tråd som om du var bekymret for at blive gravid inden du havde været til lægen. Så det var altså helt velment at hvis der ikke var et ønske om graviditet, så var det en mulighed at bruge kondom frem til man har fået anden præcention ved lægen

Jeg har venner som gelt reelt troede at de ikke måtte bruge nogen former for prævention eller dyrke nogen former for motion før de var "godkendt" hos lægen. Og ærligt så er det sgu da synd at blive gravid hvis man ikke ønsker det, blot fordi man ikke kender sine muligheder

Det lyder også vildt at de ikke har vidst det, for det har jeg da fået afvide på hospitalet efter fødslen samt til jordemoder samtaler  

men ja sådan er vi jo alle forskellige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.