Hjælp er det normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
6 svar
2 synes godt om
19. marts 2024

Anonym trådstarter

Er der andre som mig og er der nogen som kan hjælpe mig med svar?

Sagen er den at jeg når jeg stikker fingeren ind kan mærke at min livmorhals er åben.

Jeg født min datter nu for 2 år siden.

Men Er det normalt ? Og kan det påvirke mine evner til at blive gravid ?  Er det noget jeg skal gå til læge med?

vi prøver at få nr og 2 og jeg er 80% sikker på at jeg havde ægløsning i søndags da testen så meget positiv ud. Men nu bliver jeg meget bekymret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Er der andre som mig og er der nogen som kan hjælpe mig med svar?

Sagen er den at jeg når jeg stikker fingeren ind kan mærke at min livmorhals er åben.

Jeg født min datter nu for 2 år siden.

Men Er det normalt ? Og kan det påvirke mine evner til at blive gravid ?  Er det noget jeg skal gå til læge med?

vi prøver at få nr og 2 og jeg er 80% sikker på at jeg havde ægløsning i søndags da testen så meget positiv ud. Men nu bliver jeg meget bekymret.

Jeg tænker, at du skal snakke med din læge om det. Aner ikke, om det er normalt.

Anmeld Citér

19. marts 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Er du sikker på det er livmoderhalsen?

Der er normalt en 8-12 cm ind til den, så den er umiddelbar ikke så let at mærke på sig selv.

Hvis du er bekymret, er det en god ide at tage kontakt til din læge.

Anmeld Citér

19. marts 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ved ikke om det normalt. Men søg læge er mit råd.

Anmeld Citér

19. marts 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Er du vant til at mærke på livmoderhalsen?

Under ægløsning åbner den sig let (men du vil aldrig kunne proppe en hel finger derind) og livmoderhalsen bliver blødere. Uden for ægløsning vil livmoderhalsen være hård. Livmoderhalsen vil varierer gennem cyklus, så den er højt oppe i skeden når man har ægløsning og længere nede i resten af cyklus.

En livmodermund (den lille åbning for enden af livmoderhalsen) føles forskellig afhængis af om man har født eller ej. Har man ikke født, vil livmodermunden være helt cirkulær, har man født er den mere aflang og rynket 

Anmeld Citér

19. marts 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Tænker det er pga. din ægløsning. Den lukker sig jo ikke søndag kl. 23.59 agtig min var også blød i den fertile periode

Anmeld Citér

19. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Da jeg prøvede at opnå graviditet, holdt jeg øje med livmoderhalsen. Hvis man tjekker den gennem hele cyklus, kan man virkelig blive klog på sin krop. 

Hvis du havde en positiv ægløsningstest i søndags, passer det med at du har ægløsning nu her. 

Som en anden skriver, vil livmoderhalsen ved ægløsning blive blød, komme længere frem og åbne sig op så sæden kan passere. Man vil kunne mærke en fordybning, så jeg tænker at det er helt normalt hvad du mærker. 

Efter ægløsning trækker livmoderhalsen sig tilbage, lukker sig sammen og bliver hård. Prøv at holde øje med den de næste dage og se om det ikke er tilfældet. 

Husk at have korte negle og vaske hænder inden så du ikke laver noget ravage  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.