Hvad kan vi forlange af naboen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. marts 2024

Anonym trådstarter

Vi har et udmærket forhold til vores naboer. Et midaldrende par, vi har boet ved siden af i 9 år. I den tid har vi fået to børn, som i babyalderen selvfølgelig har haft grædt om natten, men har altid udvist hensyn på den måde, at de har sovet i et værelse der har været længst væk fra naboen. Men det er bare for at sige, at de har aldrig brokket sig over det. Jeg ved så heller ikke, hvor meget de har kunne høre.

Nu har de så fået hund i sommer fra hvalp. Den gør rimelig meget, men altså det er til at leve med i dagtimerne, fordi man jo alligevel laver noget. De har selv kommenteret på, at de godt ved den gør meget. De har fortalt den gør ekstra meget når manden ikke er hjemme.

Den sidste halve uges tid er den så begyndt at gø om natten. Og den gør vedvarende. Højt. Længe. Lige nu er klokken 00.30 og den har gøet i over en time, og de/hun kan tydeligvis ikke få den til at stoppe. Det er et mirakel det ikke har vækket børnene for det er højt.

Jeg er ved at blive SINDSSYG. Det er umuligt at sove for det. Jeg har én gang den seneste time hørt naboen skælde ud på den og så smække en dør. Jeg ligger sgu og studser over, om hun bare har smidt ørepropper i og så selv sover fra det, men det kan jeg ikke, for jeg skal kunne høre de små. 

Jeg fatter simpelthen ikke hvad fanden den overhovedet gør af.

Hvad kan vi forlange her? Altså hvis det var mig, der var ejeren, ville jeg gøre alt for at få den til at stoppe, og hvis jeg ikke kunne havde jeg sgu nok taget den ud på en køretur for ikke at genere nabolaget.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2024

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Vi har et udmærket forhold til vores naboer. Et midaldrende par, vi har boet ved siden af i 9 år. I den tid har vi fået to børn, som i babyalderen selvfølgelig har haft grædt om natten, men har altid udvist hensyn på den måde, at de har sovet i et værelse der har været længst væk fra naboen. Men det er bare for at sige, at de har aldrig brokket sig over det. Jeg ved så heller ikke, hvor meget de har kunne høre.

Nu har de så fået hund i sommer fra hvalp. Den gør rimelig meget, men altså det er til at leve med i dagtimerne, fordi man jo alligevel laver noget. De har selv kommenteret på, at de godt ved den gør meget. De har fortalt den gør ekstra meget når manden ikke er hjemme.

Den sidste halve uges tid er den så begyndt at gø om natten. Og den gør vedvarende. Højt. Længe. Lige nu er klokken 00.30 og den har gøet i over en time, og de/hun kan tydeligvis ikke få den til at stoppe. Det er et mirakel det ikke har vækket børnene for det er højt.

Jeg er ved at blive SINDSSYG. Det er umuligt at sove for det. Jeg har én gang den seneste time hørt naboen skælde ud på den og så smække en dør. Jeg ligger sgu og studser over, om hun bare har smidt ørepropper i og så selv sover fra det, men det kan jeg ikke, for jeg skal kunne høre de små. 

Jeg fatter simpelthen ikke hvad fanden den overhovedet gør af.

Hvad kan vi forlange her? Altså hvis det var mig, der var ejeren, ville jeg gøre alt for at få den til at stoppe, og hvis jeg ikke kunne havde jeg sgu nok taget den ud på en køretur for ikke at genere nabolaget.. 

Ring til politiet. Kan der være sket en af dem noget?

Anmeld Citér

17. marts 2024

Kir

Jeg synes godt du kan tage en snak med dem om at det ikke er holdbart. Det er også skide synd for hunden, særligt hvis det er hele dagen den står og gør.

Jeg forstå godt man kan tænke at nu har de båret over med jeres babyer der har grædt og larmet om natten, men synes der er den forskel at hunde kan man træne til ikke at gø. Og det lyder til de ikke har trænet adskillelse siden den gør sådan når de ikke er hjemme og når manden er væk.

Så tag en snak med dem, og hvis de ikke vil prøve at løse problemet, så synes jeg du kan klage til boligforeningen. Måske snak med nogen af de andre naboer inden så I er flere, så har du en stærkere sag. 

Anmeld Citér

17. marts 2024

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Ring til politiet. Kan der være sket en af dem noget?

Som sagt hørte jeg nabokonen skælde ud på den en enkelt gang og smække en dør, så det tror jeg nu ikke, ellers forstår jeg godt du foreslår det. Det endte efter lidt over halvanden time, det lød umiddelbart som om hun tog den ind til sig. Ved ikke om de forsøger at træne den til at sove alene i et andet rum, men det fungerer tydeligvis ikke..

Anmeld Citér

17. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan godt forstå, det er vanvittigt frustrerende. Garanteret også for hundens ejere. 
En hund, der gør om natten, er typisk ikke blevet stimuleret nok om dagen - men når der er tale om en hvalp, så kan den også bare være på et stadie, hvor den - lidt ligesom menneskebørn - ikke helt har styr på forskellen mellem nat og dag eller er ved at lære at skulle sove alene. Og i det tilfælde er 3-4 dage/nætter bare ikke lang tid. 
At tage den ud på en køretur lærer den ikke noget af, og så vil situationen være den samme næste nat. 

Når I nu har et fint forhold til naboen, så synes jeg, du skal snakke med dem om problemet. Vær spørgende - læg ikke skjul på, at det er til stor gene for jer, men giv dem lige en chance for selv at forklare, hvad der evt. ligger bag. 
Politi og klager er absolut sidste løsning, når man har forsøgt dialog. 

Anmeld Citér

17. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min erfaring er at babygråd ikke er lige så gennemtrængende som hundegøen. Måske har jeres nabo slet ikke været generet af jeres babygråd? Så hvis det generer jer så meget at det holder jer vågne om natten, synes jeg ikke at I skal negligere det af frygt for, at naboen siger 'noget for noget' 

Jeg ville tage en stille og rolig snak. De er nok heller ikke selv glade for situationen. 

Anmeld Citér

18. marts 2024

merethe

Profilbillede for merethe

Er hunden udenfor om natten ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.