Kat & Baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
3 svar
3 synes godt om
16. marts 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg skal være forældre for første gang her i starten af juni. Vi bor i lejlighed med altan og har en kat, som derfor er Meget knyttet til os og mest af alt minder om en lille hund �� Han er og har indtil videre været ret forkælet og forvænt med at måtte komme i hele lejligheden og ‘få lov’ til det meste ��

Han er ikke så vant til og glad for små børn. Så jeg er lidt nysgerrig på hvad i andre med kat har gjort for at passe bedst muligt både på den, men selvfølgelig også først og fremmest den kommende lille ny i skiftet til nybagte forældre…? ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2024

Darling

Vi har 2 katte og 2 børn, der har aldrig været noget. Børnene kan gøre alt ved dem og den ene kat er ellers meget reserveret

Mine børn er knap 19 måneder og knap 5 måneder. 

Anmeld Citér

16. marts 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

1. Sørg for at katten har nogle fristeder, hvor baby/barn ikke må gå hen/røre ved katten.. 

2. Sørg for at baby aldrig kæler med katten, når katten spiser eller drikker.. 

3. Glem ikke katten! Sørg for at kæle meget med ham, og lad ham se baby, når han vil.. Husk at præsentere dem for hinanden ligeså snart I kommer hjem med baby, så katten lægger mærke til, at der er kommet en baby.. Bare vær OBS, hvis nu han river ud efter baby, så hold godt øje..

4. Hold øje med baby og kat hele tiden, når de er sammen - især i starten.. 

5. Hold øje med kattens signaler.. Hvis han viser tegn til, at baby skal lade ham være, så tag baby væk...Ellers kan katten pludselig rive ud og evt. Ramme et øje.. 

6. Vær klar over, at baby (når han/hun kravler rundt) måske godt kan få en klo på et tidspunkt.. Enten i leg eller fordi katten markere uden I ser det.. Og det må I bare acceptere uden at skaffe jer af med katten..

Her havde vi to katte, som bestemt ikke var vant til børn, og de var bestemt ikke glade for vores datter.. Indtil 3-4 uger efter.. Så begyndte de at hente mig, hvis hun græd.. De tjekkede til hende, hvis hun gav lyd fra sig.. Og de lagde sig op ad hende i sofaen.. Så det kan sagtens lade sig gøre, hvis bare ikke katten får overskredet sin grænse

Anmeld Citér

16. marts 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi havde 2 indekatte på 6 år, da vi fik vores første.

De havde aldrig rigtig brudt sig om børn, og plejede at gemme sig, når vi havde gæster, så vi var da også lidt spændte, inden hun blev født.

Men det gik over alt forventning, og de endte med at have 13 fantastiske år sammen.

Vi havde fra start af, nogle klare regler for baby/kat samvær. Hun måtte ik røre ved kattene, når de var ved deres madskåle og kattebakker. Hun lærte at det var AAAEE, og at hun sku være lige så forsigtigt ved dem. Ik noget med at løfte på dem. Og da hun blev større var det hendes opgave, at give dem godbidder, og mad.

Da hun blev større og kom over i en alm seng, sov de hos hende hver nat, og ventede på hende, når hun kom hjem osv.

Vores nr 2, var knap så "kvik" da hun var lille, så det skete at hun fik et dap over hånden, eller et "slag" i panden, når hun klappede kattene, eller hev i deres pels, fordi hun lige sku rejse sig op, ved den stol de lå på, for at nysse dem osv. 

Da hun var omkring 2 år, knækkede hun koden, og pludselig var de hendes bedste venner, og de elskede hende.

Vi har alle dage klippe klør, på vores katte, så de har ik givet de store skrammer.

Hva ang det at holde kattene fra barnevogn, lejetropper, vippestol osv, så har vi bare vasket og støvsuget det grundigt. De har aldrig fået skæld ud, de er bare blevet flyttet. 

Så håber jeres går lige så nemt, og de blir hinanden bedste venner���� vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.