Dårlige blodprøver/kræftpakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2024

Anonym trådstarter

Det er en meget bekymret søster, der laver denne tråd.

Min søster blev sat på kræftpakken pga stort vægttab, hun vejer nu ca 44 kg, ondt i kroppen, åndenød, træthed, svimmel, hun er 47 år.

Hun har fået taget omfattende blodprøver, som hun skal have svar på hos egen læge; på tirsdag, i forgårs får hun så svar på min sundhed, og hun går ind og kigger, og når hun går ind på patientvejledningen, siger alle de røde tal knoglemarvskræft Google er enig i den konklusion.

Hun ringer panisk bange til sin læge, men sekretæren siger til hende, at de ikke kan presse hende ind, hverken akut eller en tlf opringning, at hun må vente til på tirsdag, kan det virkelig være rigtigt, skal ens læge ikke straks meddeler patienten, hvis der er tale om livstruende sygdom?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2024

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jeg har ikke svaret, men ville ikke forlade tråden uden at give dig et virtuelt kram❤️ 

Det lyder som en meget uempatisk lægesekretær��

Anmeld Citér

15. marts 2024

Mutti99

Profilbillede for Mutti99

Jeg ved ikke hvad der er normal praksis, men i den situation sin søster er i, forekommer det yderst barskt, at de ikke tager hende ind til en samtale med det samme. 

Sender alle gode tanker jeres vej.

Anmeld Citér

15. marts 2024

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Årh sikke en situation God bedring med hende og virkelig dårlig stil af lægen ! Ville skifte ham ud med det samme !  

Anmeld Citér

16. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Det er en meget bekymret søster, der laver denne tråd.

Min søster blev sat på kræftpakken pga stort vægttab, hun vejer nu ca 44 kg, ondt i kroppen, åndenød, træthed, svimmel, hun er 47 år.

Hun har fået taget omfattende blodprøver, som hun skal have svar på hos egen læge; på tirsdag, i forgårs får hun så svar på min sundhed, og hun går ind og kigger, og når hun går ind på patientvejledningen, siger alle de røde tal knoglemarvskræft Google er enig i den konklusion.

Hun ringer panisk bange til sin læge, men sekretæren siger til hende, at de ikke kan presse hende ind, hverken akut eller en tlf opringning, at hun må vente til på tirsdag, kan det virkelig være rigtigt, skal ens læge ikke straks meddeler patienten, hvis der er tale om livstruende sygdom?

Virkelig dårlig håndtering! Og gode tanker til jer. Det er en hård situation. 
Hvis de ikke ringer med det samme .. kan det så være fordi de ser noget andet? Mindre alvorligt. Det er altid svært selv at vurdere tallene. 

Anmeld Citér

16. marts 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Virkelig dårlig håndtering! Og gode tanker til jer. Det er en hård situation. 
Hvis de ikke ringer med det samme .. kan det så være fordi de ser noget andet? Mindre alvorligt. Det er altid svært selv at vurdere tallene. 

Det var også det jeg startede med at sige til min søster, men sekretæren sagde jo at det ikke så godt ud, og mere måtte hun ikke sige

Anmeld Citér

16. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Det var også det jeg startede med at sige til min søster, men sekretæren sagde jo at det ikke så godt ud, og mere måtte hun ikke sige

Ej hold kæft en nar!

Jeg ville seriøst stille der mandag morgen og forlange et svar og ikke gå.. mpske kan du gå med hende. Man skal da i behandling med det samme hvis det er alvorligt. 

Anmeld Citér

16. marts 2024

Anonym

Som pårørende til en kræftpakkeperson og kræftramt, er denne procedure helt normal. Diverse Tal skal undersøges og vendes med kræftlæger etc. Nogle gange skal prøver dyrkes for at finde ud af stadier mm. Og når læger ikke bare skubber den foran i køen der ringer så er der ofte forskellige årsager til det.

Egen læge kan og må ofte ikke udtale sig, men det er det sted der henvises til der overtager patienten.

Man anbefaler at ikke læse sine prøvesvar fordi det netop kan give anledning til spørgsmål der ikke kan besvares med det samme og dermed grund til yderligere bekymring.

når man udredes for kræft er ventetiden virkelig svær. Og man kan lige så godt tilvænne sig tålmodighed i tilfælde man har  kræft da der vil være ventetider på mange prøver af forskellige årsager.

hvis man har kræft kaldes man ind til en samtale med kræftlæger og behandlere hvor kræftens stadie og behandlingsformer formidles. Dette gøres aldrig over telefon hvis det er alvorlige sager. 

ved en kræftudredning går det lyn stærkt i dk og man får ikke særbehandling fordi man læser sine prøvesvar på nettet. 

Anmeld Citér

16. marts 2024

Anonym

Ej hold kæft en nar!

Jeg ville seriøst stille der mandag morgen og forlange et svar og ikke gå.. mpske kan du gå med hende. Man skal da i behandling med det samme hvis det er alvorligt. 

Med det samme er jo ikke i det sekund resultaterne kommer ind. En læge skal have mulighed for at se dem. Men som en anden skriver. Det går hurtigt i DK. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.