Andre “unge forældre”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.994 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er nysgerrig på, om der er andre unge forældre herinde? 
Jeg fik den første, da jeg var 20 og venter nu pt nummer 3, med termin kort efter jeg bliver 25. Begge mine to mødregrupper er med kvinder på +30 og dem jeg kender til på min alder, lever fortsat et liv med studie, dyr lejebolig og café- og drukture. 

Jeg kan da umuligt være den eneste unge med uddannelse, fast arbejde, hus, børn osv jeg ville ihvertfald ikke bytte det væk for noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2024

HilliHallo

Jeg er ikke ung længere, haha Eller i hvertfald ikke i 20'erne. 

Men havde to børn inden jeg blev 25. Gift som 26-årig og med hus som 28-årig. 

Vi stod, socialt, meget alene med børn. Mange faldt fra og rystede på hovederne af os. Vi valgte at få et barn og vores vennekreds festede videre i flere år. 

Vi har overhovedet ikke fortrudt. Og nu har vi fået os en lille efternøler (Vi er start 30). Hvilket har været muligt fordi vi startede tidligt. Denne gang kan vi følges med flere jævnaldrende fordi de ført nu får børn. 

De første to mødregrupper var vi alle i 20'erne. Den sidste var vi mere blandet. 

Anmeld Citér

12. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej!

Jeg fik den første, da jeg var 20 og venter nu pt nummer 3, med termin kort efter jeg bliver 25. Begge mine to mødregrupper er med kvinder på +30 og dem jeg kender til på min alder, lever fortsat et liv med studie, dyr lejebolig og café- og drukture. 

Jeg kan da umuligt være den eneste unge med uddannelse, fast arbejde, hus, børn osv jeg ville ihvertfald ikke bytte det væk for noget

Jeg er nok heller ikke helt ung længere..

Men vi fik den første da jeg var 20 år, og den sidste (3. barn) da jeg var 27 år. 

Vi stod også meget alene socialt da vi fik de 2 første, for der var vi forsat unge forældre, men da vi fik nr. 3 var mange begyndt at få nr. 1  

Jeg syntes ikke, at vi har manglet noget mht. det sociale, men de fleste af vores venner er enten ældre end os, eller har mindre børn end vores. 

Vi har begge uddannelser, og gode jobs - og vi føler os forsat ret unge, selvom vi nu er midt i 40´erne. Fordelen er bare, at vores yngste barn snart fylder 16 år - og det er simpelthen så fedt! Vi kan så mange ting med vores børn, have så mange gode samtaler om alt fra TikTok, til politik. Og vi er ikke små-børns-trætte

Så nej du er ikke alene, selvom det sikkert godt kan virke sådan engang imellem.

Anmeld Citér

12. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg er 31 nu, men var 18 da jeg fik min søn. Har så to små nu også på snart 2 år og en på 2 måneder. 
men kan godt genkende det du står i.. 

både fra jeg var yngre (min søns mødregruppe var jeg den eneste på 18 og de andre var 30+ så det&hellip 

men også den dag i dag.. de veninder jeg har, har ikke børn og er et helt andet sted i deres liv.. synes det er enormt svært at finde veninder med alderssvarende børn og som er samme sted i livet.. 

Anmeld Citér

12. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg var også ret ung, da jeg fik børn, men jeg havde til gengæld ikke lyst til at få et 9-16 job og flytte til provinsen. Så jeg kunne fint beholde min omgangskreds, og jeg nød at få andet input end gylp og tanker om valg af vuggestue. Så for mig har det aldrig været et problem, og jeg har heller ikke er så stort behov for at mine venner skal være i præcis samme båd som mig, tværtimod.

Anmeld Citér

12. marts 2024

Anonym

Hej!

Men hvorfor er det problem, at der nogen i din mødregruppe er 5-10 år ældre end dig? Hvis du leder efter nogen i samme livssituation, hvorfor spilder alder så en rolle. Og så er 5 - 10 års forskel da heller ikke så slemt og kvinder/par i den alder har måske som dig uddannelse, hus og job. 

Anmeld Citér

12. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvorfor er det problem, at der nogen i din mødregruppe er 5-10 år ældre end dig? Hvis du leder efter nogen i samme livssituation, hvorfor spilder alder så en rolle. Og så er 5 - 10 års forskel da heller ikke så slemt og kvinder/par i den alder har måske som dig uddannelse, hus og job. 

Det er egentlig ikke fordi jeg “leder” efter nogle, vi har gode vennepar, med jævnaldrende børn, nogle endda kommet ud af mødregruppen. Men derfor kan man jo godt føle sig “alene” om at have været “tidligt” ude. Når alle jeg har gået i folkeskole med stadig lever et meget anerledes liv end mig

Anmeld Citér

12. marts 2024

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg fik min da jeg var 19/næsten 20��

Han er 17 år nu og fylder 18 sidst på året, jeg har taget uddannelse undervejs og har idag fast arbejde mv.

Jeg bor alene med ham og vi bor dog i lejebolig men har det godt

Anmeld Citér

12. marts 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej!

Jeg er ikke ung ung længere. Men fik min første da jeg var 21. På det tidspunkt var vi gift. Jeg var færdiguddannet, fast arbejde. Bil og kat. 
Vi købte

hus da vores datter var lige over 1 år. 
Da vi mødtes i mødregruppen var de andre 30,30,30,30 og så mig der lige var blevet 22 på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

13. marts 2024

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi blev gift da jeg var 22, og fik vores ældste da jeg var 23. Nr. 2 kom da jeg var 25, og nr. 3 fik vi da jeg var 28 (hun er fra 2021). Vi planlagde at få børn imens jeg tog min uddannelse (min mand er 5-6 år ældre end mig, og havde allerede uddannelse og fast arbejde inden vi blev gravide med den første). Det gav så meget til vores familie i de år, fordi at jeg kunne være der så meget for børnene. Til gengæld har vi først lige købt hus sidste år. Det passer os dog også langt bedre nu, så vi slipper for at stå med en baby samtidig med større renoveringsprojekter. Fortællingen om at alt med uddannelse, karriere og hus skal være på plads inden man stifter familie, giver jeg ikke nødvendigvis ret meget for. Den rækkefølge vi har gjort tingene i, har uden tvivl været den helt rigtige for os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.