Vænnes af med flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer

Tænker at min datter på 15 måneder så småt skal vænnes helt af med flaske.

Hun har de sidste 4 måneder kun fået en flaske til natten og enkelte gange også én hvis hun vågner om natten(sker dog sjælendt)

Så nu må i gerne dynge mig til i gode råd og erfaringer til en god afvænning af flaske

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2024

Anonym

Fortynd den og trap ud på den måde. Tilsidst er det bare vand

Anmeld Citér

11. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn var flaskebarn, og fik det i en kop istedet en uges tid inden sengetid, og så blev det derefter vand han kunne få en tår af inden sengetid. 

Anmeld Citér

11. marts 2024

Tullebadulle

Tilbyd vand. Eller mælk i en kop. 
Mine børn har ikke lavet et stort nummer ud af det overhoved ved afvænning i den alder. 

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Den første var en kold tyrker eneste ud vej

Og nummer 2 byttede jeg bare flasken med en drikkedunk med vand. Hun har ikke snakket om den siden

Anmeld Citér

11. marts 2024

Anonym

Hej med jer

Tænker at min datter på 15 måneder så småt skal vænnes helt af med flaske.

Hun har de sidste 4 måneder kun fået en flaske til natten og enkelte gange også én hvis hun vågner om natten(sker dog sjælendt)

Så nu må i gerne dynge mig til i gode råd og erfaringer til en god afvænning af flaske

Tak

Jeg gjorde det at jeg fortyndede mælken mere og mere hver dag, og lavede indholdet mindre og mindre også. Til sidst var der kun vand i flasken svarende til de små mam flasker. Der syntes han ikke den var spændende mere også tilbød jeg ham en kop vand i stedet for inden sengetid. 

Anmeld Citér

11. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved de to første fik de en flaske inden putning men sov ellers igennem uden flaske. Da det var tid til at droppe denne, tilbød vi en overgang et glas mælk i sengen, og da det ikke var vildt spændende, sagde de selv fra hurtigt.

Den yngste er blevet puttet uden flaske siden inden 1 år. Hun er nu 15 mdr. Mange nætter sover hun uden brug for mælk. Men hun er meget plaget af tandfrembrud for tiden og vågner derfor ofte. Nogle gange kan hun kun sove videre med en flaske. Jeg håber at det snart går over igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.