Sygemelding eller ej ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Havde du sygemeldt dig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.006 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2024

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige ang, da jeg kan have kollegaer herinde. 

Jeg er i 16. Uge af min graviditet. Jeg var ved Jordemoder i onsdags. 
Hun var sød og lyttende. 
vi var u efteråret et hårdt forløb igennem, som endte i en senabort i Sverige…. Noget der fylder en del. 

desuden har jeg i denne graviditet været sengeliggende i 6 uger grundet en blødning i livmoderen. Og har for uden det været en del igennem allerede…. 

jeg startede op på job forrige fredag. Hvor jeg havde bedt om en blid opstart. Men desværre gjorde en sygemelding det umuligt. (Er hjemmesygeplejerske). 
den første dag lagde jeg mig direkte hjem i sengen med store smerter og tudbrølede i 3 timer. Mandag og tirsdag var jeg sengeliggende 2 timer hver dag, grundet smerter i bækken/iskias… Der blev heller ikke taget hensyn. 
Jeg oplever at smerterne bliver værre og værre i løbet af dagen, og kan til tider næsten hverken stå eller gå….. 

Jordemoderen anbefalede at jeg blev sygemeldt. Både med tanken på det psykiske i det vi har været igennem. Og med de smerter jeg har…. 
Men jeg er selv meget i tvivl….. jeg har jo altså lagt ned i 6 uger…. Jeg skal jo også lige i gang igen

Der er bare meget lagt til august lige nu…. 

hvad havde I gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver lige ang, da jeg kan have kollegaer herinde. 

Jeg er i 16. Uge af min graviditet. Jeg var ved Jordemoder i onsdags. 
Hun var sød og lyttende. 
vi var u efteråret et hårdt forløb igennem, som endte i en senabort i Sverige…. Noget der fylder en del. 

desuden har jeg i denne graviditet været sengeliggende i 6 uger grundet en blødning i livmoderen. Og har for uden det været en del igennem allerede…. 

jeg startede op på job forrige fredag. Hvor jeg havde bedt om en blid opstart. Men desværre gjorde en sygemelding det umuligt. (Er hjemmesygeplejerske). 
den første dag lagde jeg mig direkte hjem i sengen med store smerter og tudbrølede i 3 timer. Mandag og tirsdag var jeg sengeliggende 2 timer hver dag, grundet smerter i bækken/iskias… Der blev heller ikke taget hensyn. 
Jeg oplever at smerterne bliver værre og værre i løbet af dagen, og kan til tider næsten hverken stå eller gå….. 

Jordemoderen anbefalede at jeg blev sygemeldt. Både med tanken på det psykiske i det vi har været igennem. Og med de smerter jeg har…. 
Men jeg er selv meget i tvivl….. jeg har jo altså lagt ned i 6 uger…. Jeg skal jo også lige i gang igen

Der er bare meget lagt til august lige nu…. 

hvad havde I gjort? 

Kan du ikke starte med en deltidssygemelding? 

Anmeld Citér

10. marts 2024

B&J

Du skriver du er hjemmesygeplejerske.

Hvis du tager kasketten på hvad vil du så råde dig selv.

Husk på arbejde er ikke alt og slet ikke når man skal passe på sig selv

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym

Tænk på dig selv og din baby, ingen andre gør det og specielt ikke et arbejde

Anmeld Citér

10. marts 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Dit arbejde SKAL tage hensyn og er det ikke muligt jamen så er det sygemelding.. De kan groft sagt vælge at have dig på skåneforhold/nedsat tid (delvis sygemelding) og hvis det er for "besværligt" for dem så må de jo helt undvære din arbejdskraft. Det er i hvert fald helt forkert at du ikke kan stå op efter en arbejdsdag. Fat i din læge i morgen!

Anmeld Citér

10. marts 2024

HilliHallo

Jeg havde 100 gået ned i tid. Evt. på 16t/ugt fordelt på 4 dage. 

Og så sige til din arbejdsgiver, at du gerne vil forsøge det. Og skulle tingene ændre sig om 2 måneder, så er du selvfølgelig villig til at øge til fx 24t/ugen. Og modsat hvis det heller ikke fungerer = sygemelding. 

Du skal ikke være nedbrudt psykisk. Gravid eller ej, så psyken tages alvorligt. 

Anmeld Citér

10. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Der er ingen medalje for at slide sig selv op og der er kun dig selv, til at at dig selv samle op, hvis du ikke får lyttet til din krop og det får konsekvenser. Kommer der er en pris, vil du fortryde Find aldrig ud af, om det vil blive aktuelt. 

Det er det gode ved, man altid kan erstattes - når man husker på det, kan man med bedre samvittighed passe på sig selv. Og det skal du - havde en veninde fortalt dig dilemmaet, tænker jeg, du havde rådet hende til at følge vejledningen fra fagpersonalet

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym

Hej... 

Jeg har selv smerter, jeg er syg med kroniske smerter, og jeg har funder noget som kan hjælpe på smerterne... Nu ved jeg ikk hvor du er fra..  Men hvis du er interesseret i at prøve det af, så kan vi evt. Skrive privat...

Jeg kan 100% stå inde for det, og det er ren natur produkter, så der er ingen tilsætningsstoffer i det... 

Jeg skriver det kun som en hjælp, hvis det er fordi du stadig gerne vil på arbejde hverdag istedet for en sygemelding...

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym

Jeg er meget pligtopfyldende hvad angår mit arbejde og mit arbejde betyder meget.

Meeeen lige med graviditeter, har jeg været meget kold og fået sygemelding allerede i uge 10 indtil jeg har født.

Vi har haft svært ved at blive gravide grundet vaginisme, og jeg har nærmest været sengeliggende da jeg har haft hypermesis gravidarium (ekstrem kvalme) i begge mine graviditeter.

Min leder har presset mig til at komme tilbage på deltid, hvor jeg har haft en rigtig god læge som kunne hjælpe mig.

Tænk på dig selv! Og din baby, der er intet arbejde i verdenen der er vigtigere end ens helbred og ens børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.