Barn 1,5 år vågner og sætter sig op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.276 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej alle

I havde så mange gode råd sidst søven drillede, så nu spørger jeg igen

Den sidste uges tid et mit barn begyndt at sætte sig op i barnevognen under lur. Han har været så god til at hjælpe sig selv vider i søvnen -har altid hørt ham rumstere omkring 45 min søvn men så firtsætter han med at sove og tager gerne 2 timer middagslur

Nu.. sætter han sig op. Og skriger/græder. Jeg er hurtig ude og lægge ham ned og triller med vognen så han falder til ro (max 5 min) så sover han igen. Men så vågner han med 20 min interval på samme måde resten af luren

Det er synd for han er tydeligvis ikke klar til at vågne. Og at han sætter sig op nu er nyt. Han har altid skulle ligge på siden og komme op derfra men nu kan han bare lave en mavebøjning og støtte med armene. Og det første har der ikke været plads til i vognen men der er der med den nye måde.

Er der nogen gode idéer til hvordan jeg kan hjælpe ham? Eller erfaringer om at det får over?

Det er faldet sammen med at han er kommet over i en større vogn hvor der faktisk er plads til at strække sig. Har prøvet at putte ham tilbage i den gamle men han sætter sig stadig op. Indsovningen er også mere besværlig for ham nu, før lukkede han nærmst øjnene når han ramte madrassen men nu, uanset hvor træt han er, vil han op op op og sidde hele tiden. Og jeg har prøvet, men han falder ikke i søvn af bare at sidde desværre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2024

Anonym

Vi oplever det samme med vores på 19 måneder, det har stået på siden han var 18 måneder, altså også 1,5 år. Der ligger en sleep regression der så jeg mistænker selv at det er det

Anmeld Citér

10. marts 2024

Sofie129

Profilbillede for Sofie129

Prøvede vi også i et par uger omkring 17-18 mdr, viste sig at være kindtænder. ��

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi oplever det samme med vores på 19 måneder, det har stået på siden han var 18 måneder, altså også 1,5 år. Der ligger en sleep regression der så jeg mistænker selv at det er det

Er det både dag og nat? Er glad for jeg ikke er alene, ingen af mine venner har oplevet det her så jeg er helt lost

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym trådstarter

Sofie129 skriver:

Prøvede vi også i et par uger omkring 17-18 mdr, viste sig at være kindtænder. ��

Åh det har jeg slet ikke tænkt på, men der er da lige brudt 3 kindtænder igennem, den sidste er næsten helt oppe og jeg kan skimte tre hjørnetænder også.. det kan da godt være det generer lidt

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Er det både dag og nat? Er glad for jeg ikke er alene, ingen af mine venner har oplevet det her så jeg er helt lost

Ja både dag og nat

Anmeld Citér

10. marts 2024

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Voksipose? så kan de ikke så let sætte sig op

Anmeld Citér

10. marts 2024

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Voksipose? så kan de ikke så let sætte sig op

Det har jeg slet ikke overvejet, har faktisk en liggende i kælderen, det må jeg lige prøve i morgen

Anmeld Citér

11. marts 2024

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg kan huske at min søn gjorde det samme og det endte med at han havde væske i ørene og det var ubehageligt for ham og ligge fladt ned.
Synes du skal få dem tjekket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.