2-årig i badeland … ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
8 svar
1 synes godt om
8. marts 2024

Anonym trådstarter

Totalt urutineret spørgsmål her - bær lige over med en førstegangsmor. 

Men i påsken skal vi i badeland med min snart 2-årige pige - det og svømmehal har vi aldrig prøvet før, haha.

Vi har fået købt badebukser og badebleer - men skal de også have en form for top/badebluse på? Eller en badedragt ud over badebukserne? Hvad gør man?

Kan Google mig frem til en masse om badebukser og bleer, men intet om overkroppen. Men det bliver vel ret koldt, tænker jeg? 

Tak for hjælp! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

I den alder gav vi også vores datter en badedragt på. Altså badeble, gummi-/badebukser og så badedragt. Men det er jo ikke noget man skal og der er varmt nok i et badeland. Drenge har jo også kun badebukser på. 

Ellers ville jeg tage en morgenkåbe eller et håndklæde med ind, som hun kunne få på, når I er oppe af vandet. 

Anmeld Citér

8. marts 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi brugte bare blebadebukserne i den alder

Anmeld Citér

8. marts 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Badeble og blebadebukser har vi altid bare brugt. Synes der er en god temperatur de fleste steder. Og så har vi nogle gange taget håndklæde med ind, hvis der bliver brug for en pause

Rigtig god tur - håber hun kan lide det

Anmeld Citér

8. marts 2024

HilliHallo

Blebadebuks med neopren er alt hvad vi har brugt. 

Vi er netop nu i Lalandia Søndervig med en 2-årig og luften er varm. 

Evt tag et ekstra håndklæde med ind, hvis hun lige vil sidde lidt. 

En våd badedragt kan i øvrigt hurtig blive kold på overkroppen. Og som en anden pointerer så er drengene jo også med maven bar. 

Badedragt kan evt bare være for hyggens skyld. 

Anmeld Citér

8. marts 2024

MorTilEnDreng

Anonym skriver:

Totalt urutineret spørgsmål her - bær lige over med en førstegangsmor. 

Men i påsken skal vi i badeland med min snart 2-årige pige - det og svømmehal har vi aldrig prøvet før, haha.

Vi har fået købt badebukser og badebleer - men skal de også have en form for top/badebluse på? Eller en badedragt ud over badebukserne? Hvad gør man?

Kan Google mig frem til en masse om badebukser og bleer, men intet om overkroppen. Men det bliver vel ret koldt, tænker jeg? 

Tak for hjælp! 

Vær obs på at det ikke er alle badeland der tillader badebleer. Vores lokale svømmehal gør ikke f.eks pga det vat der er i bleen kan gå i opløsning og ødelægger filtrene. 
min søn havde altid en heldragt på også med en badebuks inden under. 

Anmeld Citér

15. marts 2024

nemisis

Profilbillede for nemisis

Badeble og en badebuks er fint. Badedragt holder bare barnet vådt og koldt når barnet er oppe af vandet. Håndklæde og badekåbe med ind ifht at kunne tørre barnet lidt og holde varmen. Protip så husk badesko. Der er meget glat på gulvet og en to årig løber meget rundt. Min faldt og knaldede hovedet hårdt ned i gulvet - han smuttede fra mig i et splitsekund. Siden har vi brugt badesko.

Anmeld Citér

15. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther
MorTilEnDreng skriver:

Vær obs på at det ikke er alle badeland der tillader badebleer. Vores lokale svømmehal gør ikke f.eks pga det vat der er i bleen kan gå i opløsning og ødelægger filtrene. 
min søn havde altid en heldragt på også med en badebuks inden under. 

Hvad gør man så i stedet for badebleer?

Anmeld Citér

16. marts 2024

MorTilEnDreng

Hvad gør man så i stedet for badebleer?

Det synes jeg da at jeg forklare allerede. Men gør det ds gerne igen. 

Min søn havde heldragt på og indenunder den havde han blebadebuks (som ikke er det samme som en badeble)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.