Pottetræning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. marts 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Min datter er omkring 1,5 år og har sagt tisser til mig og peget på mig når jeg sidder på toilet igennem tre måneder nu. 

Hun siger nogle gange tis selv og nikker når jeg spørger om hun laver prut. Er hun mon klar til at små begynde på lidt øvning af potten, har hørt piger er lidt hurtigere og har kun drenge i forvejen som først viste interesse som 3 årige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg har to store, som var hhv langt over tre og lige omkring tre, da de smed bleen - vores treer smed den, da han var godt halvandet. Så jeg vil sige, prøv det da bare af.

Vi begyndte bare at sætte ham på potten ved alle skiftetider, og da han havde tisset der et stykke tid, ramte vi efterårsferien, og så tog vi den af. Det gik virkelig fint!

Han er 2 år nu, og har stadig nogle uheld - men det handler mest om ikke at nå det og ikke om at han ikke får sagt til - det tager lang tid på korte ben at komme ind fra haven og få overtøjet af. Men det er så skønt at han er blefri.

Anmeld Citér

6. marts 2024

HilliHallo

Vores yngste på 2år har netop smidt bleen. Jeg troede faktisk ikke hun var klar. Viste ingen "tegn". Men vi havde en dag hentet en potte hjem og hun gik med numsen bar efter et bad og så satte hun sig på potten og tissede. Derfra rendte hun bare rundt uden bukser på i timerne hjemme. Og nu 14 dage senere er hun renlig både dag og nat. 

Så - tegn eller ikke tegn. Prøv det af. Stille og roligt med en afslappet atmosfære omkring hende. 

Anmeld Citér

7. marts 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

1,5 år er en god alder at gribe interessen! De fleste børn kan godt finde ud af hvad der sker der. Mine børn har alle fortalt hvornår de skulle have afføring i den alder. Tis har taget lidt længere. Men jeg må sige det er lækkert nok bare at alippe for lortebleerne. Alle blefri før eller lige omkring 2 år

Anmeld Citér

7. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min store datter bliver 2 til maj og siger til når hun har lavet stort i bleen og er også begyndt at sige tisser. Hun vil ikke potte eller toilet endnu, men har fået up&go ble nu og når hun er klar går vi igang lige så stille. Tænker hun nok først får bleen helt af når hun er fyldt 2, indtil da up&go og pottetræning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.