7+0, hvad ser jeg på scanningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.431 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2024

Anonym trådstarter

Jeg er 7+0 idag og har været til scanning. Hvad er det jeg kan se?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2024

Anonym

Du kan se din baby?

Anmeld Citér

5. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan se din baby?

Ja, selvfølgelig. Jeg mente mere, at jeg har svært ved at se, hvad der er baby og hvad der er blommesæk. Jeg kan ikke se den c-form, son alle nævner, at baby begynder at få, på dette tidspunkt.

Anmeld Citér

5. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig. Jeg mente mere, at jeg har svært ved at se, hvad der er baby og hvad der er blommesæk. Jeg kan ikke se den c-form, son alle nævner, at baby begynder at få, på dette tidspunkt.

Babyen er klumpen og blommesækkek er den som ligner en ballon til venstre

Anmeld Citér

5. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det kommer an på vinklen om man kan se den klassiske runde blommesæk. Det er formentlig det der ser lidt grumset ud i venstre side af fosteret.

Hvis der havde været problemer med blommesækken, er jeg sikker på at scanningspersonalet nok skulle have sagt noget

Anmeld Citér

5. marts 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det kommer an på vinklen om man kan se den klassiske runde blommesæk. Det er formentlig det der ser lidt grumset ud i venstre side af fosteret.

Hvis der havde været problemer med blommesækken, er jeg sikker på at scanningspersonalet nok skulle have sagt noget

Hun sagde, at alt så ud præcis som det skulle så nu for, at den bliver derinde denne gang.

Anmeld Citér

5. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Hun sagde, at alt så ud præcis som det skulle så nu for, at den bliver derinde denne gang.

Det var godt. Jeg kan se i din kamerarulle at du har et andet billede der ligner blommesækken. Man kan ikke have alt med på ét billede, da man ligesom scanner i lag. Hvilken form fosteret har, afhænger af om man scanner ind i ryggen eller fra siden. 

Mine scanningsbilleder fra det tidspunkt ligner det der. En lille reje. Omkring 8+0 har man kunnet set små udposninger til arme og ben. Omkring uge 10+0 har det lignet et rigtigt lille menneske

Anmeld Citér

6. marts 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det var godt. Jeg kan se i din kamerarulle at du har et andet billede der ligner blommesækken. Man kan ikke have alt med på ét billede, da man ligesom scanner i lag. Hvilken form fosteret har, afhænger af om man scanner ind i ryggen eller fra siden. 

Mine scanningsbilleder fra det tidspunkt ligner det der. En lille reje. Omkring 8+0 har man kunnet set små udposninger til arme og ben. Omkring uge 10+0 har det lignet et rigtigt lille menneske

Tak ��

Så må jeg bare se, om jeg kan vente  til den 19, hvor de vil scanne en sidste gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.